Val hoofd / bult

Mijn zoontje van nu 20 maanden valt veel op zijn hoofd… het zijn echt vaak harde klappen… dat ik schrik en tranen in mijn ogen vliegen.
we koelen dan en ff later na huilen gaat het weer.
vanmorgen is hij bij ons binnen op een opstapje gevallen (soort stoepje).
achterover met zijn achterhoofd op de rand van dat stoepje.
hij huilde wel meteen, was snel rustig/stil en gekoeld… nu ff 2uur verder begint hij een goede bult te krijgen.

Is een bult gevaarlijk? en waar moet ik opletten?

Aj, da’s schrikken. Die bult is heel normaal. Dus over alleen die bult zou ik me geen zorgen maken.

Hou in de gaten of hij helder blijft. Verder moet je contact opnemen met de dokter als hij gaat overgeven. En check even of er bloed in zijn neus of oren zit. In dat geval namelijk ook de dokter bellen.

Andere dingen waar je alert op moet zijn: wegdraaiende ogen, blauwe plekken rond de ogen, spiertrekkingen, hoofdpijn, bewusteloosheid, niet goed aanspreekbaar.

Groetekes, Sje

Sje, hartstikke bedankt! ik had zoiezo al contact op genomen met de huisartsencentrale.

Hij slaapt nu, verder is hij gister ook op zijn voorhoofd gevallen, goed open en flinke schaafwond dus.

Echt zo zielig… maar ik ben altijd zo bang dat er iets van een bloeding binnen in kan onstaan… maar denk niet dat dat snel gebeurd… of weet iemand of dat snel voorkomt?

Er kunnen wel inwendige bloedingen ontstaan. Afhankelijk van hoe hard de klap was en op welk punt de kleine mop gevallen is, maar dan moet het wel heel hard gaan hoor. Die koppies van die kleintjes kunnen opvallen veel hebben.

Bij het ontstaan van een inwendige bloeding moet je vrij snel iets merken, want dan krijgt-ie uitvalsverschijnselen (afhankelijk van waar de bloeding in de hersenen zit).

Dus als hij verder nu gewoon rustig is en wat speelt enzo, lijkt het erop dat het gewoon goed gaat en dat je je geen zorgen hoeft te maken. Maar vandaag en morgen alert blijven kan geen kwaad natuurlijk.

Groetekes, Sje

pff wat moet je geschrokken zijn,
en wat rot dat hij elke keer en zovaak op zijn hoofdje valt.
hier is het nog nooit gebeurd, wel dat hij met zijn lip op de tafel valt oid maar meestal valt hij of op zijn knieeen of op zn billen. hij vangt zich goed op met zijn handen.\beterschap ermee he! en idd goed opletten op de dingen die sje al aangaf, maak m desnoods tijdens het slapen om het uur even wakker.

Lilypie Tweede PicLilypie Tweede Ticker

Jeetje meid. Hier net ook een goede valpartij over een plas. Ja letterlijk een plas ze had geen luier om.

Overigens kan het geen kwaad om arnikind van VSM te halen, dit verminderd zwellingen en zo.

Groetjes,

Michèle