Vaker spugen in bed door warme weer

Hoi,

Mijn zoontje van 1 moet de laatste tijd nog al eens overgeven door het warme weer.
We zijn vanmiddag naar het strand geweest en toen we terug kwamen en hadden gedoucht hebben we brood gegeten en wat knakworstjes.
Om 18.30 op bed gelegd en het was gelijk stil. Na een poosje (heb niet op de tijd gelet) vreselijk huilen en ik naar boven en was dus nog bezig met overgeven.
Bedje gelijk verschoont en kon zoontje weer douchen want het zat in het haar en op de wangen en armen.
Kan me niet herrinneren dat onze dochter dit deed met het warme weer toen die jonger was.

Hebben jullie hier ook last van? Wat doen jullie aan eten met het warme weer?

Groetjes Lisan.

Hoi,

mijn dochter heeft ook altijd last van de warmte. Ze hoeft niet altijd te spugen maar is wel erg van slag. Ik hou altijd de volgende regels aan en deze helpen een beetje.
Niet naar buiten tussen 12.00 en 15.00 uur of in de schaduw. Liever twee haze slaapjes dan 1 hele grote die niet gaat lukken. goed insmeren. Petje met klep voor gezicht of voor het zwemmen een zgn piratenpetje en liefst ook een zonnebril ( babybanz zijn heel goed duur maar beschermen goed.) niet te aktief doen. Twee keer zwemmen een keer s’morgens en een keer in de late middag en dan niet langer dan echt max. een half uur bij een wat hogere leeftijd wat langer. En hou ze zo lang mogelijk in de schaduw. Veel drinken is belangrijker dan eten en eet licht. Brood of iets met rijst. Niet te vet zeg maar.

Tja het zijn dingen die je mischien al doet maar bij ons werkte dit 98% van de tijd. Ze is nu vier en nog houden we ons aan regels zoals hierboven alleen mag ze dan een uur zwemmen.
En slaapt ze s’middags vaak nog even een uurtje.

groetjes

lon106

Hoi Ion,

Bedankt voor je reactie!

Ons zoontje slaapt geen 2x meer, maar nog maar 1x.
Meestal van 12 uur tot kwart over 1/half 2.
Op het strand was geen schaduw, en hij had geen petje op.
Ook nog een poos in het water geweest (wat ie eerst niet wilde. krijsen)
Later was het dolle pret in het water.
Bij ons in de tuin is ook weinig schaduw. Toch maar even binnehouden dan denk ik.
Hij slaapt dus ong. 1 1/2 uur, dus dan pas tegen 3 uur naar buiten doen denk ik.
En vet eten doen we weinig.

Bedankt in ieder geval!

Groetjes Lisan.

Wat vervelend! Mijn tip is om uit de zon te blijven tussen 12.00 uur en 15.00 uur, dan staat 'ie op z’n hoogst en is het het warmst. Over eten niet echt een tip, behalve lichte maaltijden nemen en goed kijken naar wat je zoon zelf aangeeft. Hier gaat het drinken nu beter dan het eten en dat is dan maar even prima. Ik heb ook meer dorst dan honger met dit weer en dat trekt wel weer bij als het afkoelt. Hopelijk blijft het hierbij en wordt je zoontje niet ziek!

Groetjes,
M

Lilypie Tweede Ticker

ik wilde net een topic openen met ongeveer hetzelfde maar niet helemaal.
dus gelijk mn vraag hier plaatsen:

Rico is al de hele dag aan het overgeven terwijl het toch minder warm is dan de vorige dagen.
hij kwijlt veel en heeft weer derrieluiers.
kan het zijn dat dit allemaal door weer tandjes komt (in zn mond zie ik niets aparts) want gaat tandjes krijgen dan ook gepaard met spugen??

[img]http://lilypie.com/pic/090617/Yqux.jpg" alt=“Lilypie Eerste Verjaardag Pic” width=“100” height=“80” border=“0” />[img]http://m1.lilypie.com/n5BMp2.png" alt=“Lilypie Eerste Verjaardag Ticker” border=“0” />

Hoi Isa,

Tandjes krijgen gaat gepaard met dunne poepluiers.
Vaak gelig van kleur.
Kwijlen hoort ook bij het krijgen van tandjes.
Het overgeven heeft er niks mee te maken.
Dit komt waarschijnlijk door het warme weer of het maagje is wat van streek.
Misschien buikgriep?

Beterschap voor de kleine!

Groetjes Lisan.

nee ik weet wat er bij tandjes hoort hij heeft ern u 4 maar ik dacht misschien kan overgeven daar ook bij horen, hij heeft namelijk zoiezo al reflux en spuugt toch wel, maar nu is het dus veel meer, en als hij zich druk maakt spuugt ie ook, dus als ie pijn zou hebben van tandjes zou dat kunnen dat hij zich zit te stressen en daardoor meer spuugt.
maar idd het zal het warme weer wel zijn, maar toch vreemd dat hij dat nu had nu het al wat aan het afkoelen was en niet met dat ontzettende benauwde 30 graden weer.

[img]http://lilypie.com/pic/090617/Yqux.jpg" alt=“Lilypie Eerste Verjaardag Pic” width=“100” height=“80” border=“0” />[img]http://m1.lilypie.com/n5BMp2.png" alt=“Lilypie Eerste Verjaardag Ticker” border=“0” />

Wat vervelend dat de kindjes overgeven. Ik denk dat het door de warmte komt en dat ze zich dan te druk maken. Als het warm is en je bijvoorbeeld zonder petje in de zon een kasteel gaat bezoeken, kun je zelf ook door de hitte ‘bevangen’ worden. Je kunt dan zelf ook misselijk worden. Ik zie aan Eva dat ze ook heeeeeel druk is, hoe warmer hoe drukker en dan geeft ze soms ook wel een beetje wat eten op. In haar bedje zag ik wat oranje vlekken liggen, had ze ook iets gespuugd. Echt flink overgeven heeft ze maar 1x gedaan, maar soms komt er wel wat sneller iets omhoog. Wat de anderen al zeggen: uit de felle zon houden en zéker een petje opdoen. Zon op het bolletje kan ook braken veroorzaken! Hopelijk helpt dat!

Groetjes Rainbow, trotse mama