Vakantie

weer een vraagje over de vakantie. Wij zitten zo te twijfelen of we nou wel of niet naar Frankrijk toe gaan. Of dat we hier blijven en misschien naar een eiland gaan dat is wat dichterbij voor ons. Het is 7,5 uur rijden voor ons en we zien wel een beetje tegen de reis op. Zijn er mensen die dit wel gedaan hebben en gingen jullie dan overdag reizen of juist s nachts? Het leek mij wel handiger om s nachts te reizen dan slaapt ze toch de hele nacht. maar stel dat ze ineens wakker blijft dan is ze natuurlijk helemaal uit haar ritme.

Ik weet niet hoe jouw kindje autorijden ervaart, maar die van ons vindt het heerlijk!
Ik zou zelf voor rijden in de nacht gaan, mocht ze dan wakker worden, dommelt ze door het autorijden vast vanzelf weer in slaap!
Fijne vakantie!

wij gaan naar italie met de auto. we gaan inderdaad 's avonds om 10 uur weg dan kan hij lekker slapen. we komen dan rond 14 uur aan dus hebben we rustig de tijd om de tent op te zetten en kan hij nog lekker spelen voor die weer naar bed moet voor de nacht. ik vind het wel heel spannend maar heb er ook onwijs veel zin in

Ja ik vind het ook heel spannend. Ze vind autorijden wel leuk ik denk dat we toch maar de stoute schoenen gaan aantrekken en naar Frankrijk gaan. Eerst nog even pas foto’s laten maken en een eigen ID voor de kleine meid halen.

Wat ons een beetje tegen hield om dit jaar al op vakantie te gaan is dat ik altijd heb gedacht dat een baby niet langer dan 1,5 uur achter elkaar in de maxi-cosi mag zitten? zo’n ritje naar Frankrijk of Italie wordt dan toch een hele rit…

mama1980

Lilypie First Birthday tickers

quote:
Wat ons een beetje tegen hield om dit jaar al op vakantie te gaan is dat ik altijd heb gedacht dat een baby niet langer dan 1,5 uur achter elkaar in de maxi-cosi mag zitten? zo'n ritje naar Frankrijk of Italie wordt dan toch een hele rit.......

mama1980

<a href="http://lilypie.com/">[img]http://lb1f.lilypie.com/MYjNp2.png" width=“400” height=“80” border=“0” alt=“Lilypie First Birthday tickers” /></a>

Als je dat nou wekelijks doet is het niet goed nee,
maar 1 dag op vakantie heen, en een dag terug kan een kind het best
wat langer volhouden in de maxicosi.
En voor jezelf geldt ook: 2 uur rijden, dan even pauze.
Als je dat aanhoudt, en de pauzes even wat langer maakt (half uur
ipv een kwartier) dan is iedereen weer blij.

Zo kom je heel Europa prima rond.
Twee jaar geleden naar Tsjechie gereden voor vakantie.
Hylke was toen 8 maanden.
En geen enkel probleem.

Wat je ook kunt doen is een overnachting plannen in de reis.
Gewoon een leuk hotelletje of guesthouse/B&B/Zimmerfrei/Cambre nogwattus.
Of als je de tent enzo mee hebt: een camping opzoeken.
Dan wordt de hele reis nog veel relaxter.

's nachts rijden zou ik niet doen.
Fout, voor mezelf wel, want ik vind 's nachts rijden erg fijn,
maar niet omdat het kind dan slaapt.
Laat hem/haar de reis maar meemaken zolang hij/zij wakker is.

Geen probleem, laat de wereld maar zien.
Vertel wat je onderweg ziet enzo.

Neemt niet weg dat de (Wadden)eilanden ook erg mooi zijn,
en dat je je daar ook prima kunt vermaken.
Zeker met dit weer!

M.

Wij zijn vorig jaar naar Zuid Frankrijk gegaan en dat is prima gegaan. We hebben Tim om 5 uur s’nachts wakker gemaakt en zijn toen gaan rijden. Hij was toen 11 maanden oud en de reis is prima gegaan. Grote zak speelgoed naast zich en hij heeft zich prima gemaakt. Als hij wakker was ging hij spelen en als hij moe was viel hij vanzelf in slaap. We hebben wel een overnachting gedaan. Gewoon goedkoop hotelletje en de volgende ochtend rond 10 uur weer verder gaan rijden. We kwamen toen beide lekker wakker aan op de plaats van bestemming. S’nachts rijden is natuurlijk lekkerder, maar goed met een kleine erbij wilde we wel uitgerust daar aan komen. En we hebben vakantie, dus helemaal niet erg om er 2 dagen over te doen. Terugweg hebben we wel in 1 keer gedaan en dat ging ook helemaal goed. Idd gewoon rustig rijden en voldoende stoppe en dan moet het echt wel goed gaan komen.

Groetjes,
Sandra

Lilypie Derde Ticker

quote:
... Enne, wij stopte niet om de 2 uur, maar om de 5 uur! Ook dat ging perfect!! ...

Dat klopt, dat kan ook prima.
Maar laten we er wel bij zeggen:
Afhankelijk van de weersomstandigheden,
van de drukte op de weg,
en het comfort van de auto.

M.

Elke 5 uur?

Er geldt toch dat een baby niet meer dan 2 uur achter elkaar in de maxicosi mag liggen?

Groetekes, Sje

quote:
Elke 5 uur?

Er geldt toch dat een baby niet meer dan 2 uur achter elkaar in de maxicosi mag liggen?

Groetekes, Sje

Ja, natuurlijk geldt dat.
Maar nogmaals: een keer wat langer zal echt geen probleem zijn.

Twee sessies van 5 uur achter elkaar lijkt mij ook wel wat lang worden
voor de kleine.

M.