Vakantie

Hallo allemaal,

Van de zomer zouden mijn man en ik heel graag op vakantie willen gaan. Dan is onze dochter Elvira 1 jaartje. Hebben jullie suggesties voor een geslaagde vakantie? Graag zouden wij ook een oppasservice in het hotel willen hebben zodat papa en mama ook wat extreme dingen kunnen ondernemen.

Zelf zaten wij te denken het buitenland, maar verder weten we het nog niet. We weten ook niet of Egypte haalbaar is voor een baby. Mijn man vind de pyramides zo mooi (vandaar de oppasservice).

Hoe moet je bijvoorbeeld de kinderwagen meenemen in een vliegtuig?

Alvast bedankt voor de tips. Groetjes Patricia.

hoi hoi
ik ben een keer wezen vliegen toen mijn oudste 1 was
en die kinderwagen gaat gewoon bij de bagage onderin het ruim
ik ben toen naar malta geweest en zat in een appartement
zodat ik zelf eten voor hem kon maken ed
had blikjes bonduel bij me een de staafmixer
en aardappels hadden ze daar hihihi (malta’s)
ik zelf zou denk ik niet zo gauw naar egypte gaan erg heet en ik weet niet of je daar inentingen voor nodig heb
t kan daar rustig 45 graden worden
wij zijn altijd met de kids naar campings geweest ook in het buitenland
maar goed daar moet je van houden natuurlijk

groetjes nancy (mama van drie)

Wat Egypte betreft, ik heb eens gehoord dat de gezondheidszorg, maar vooral de ziekenhuizen daar erg slecht zijn (vooral wat hygiene betreft).

Zeker als je met zo’n klein kindje op pad gaat, zou ik bij het zoeken naar een vakantiebestemming in elk geval goed kijken naar hoe de gezondheidszorg in een land is. Je gaat er natuurlijk vanuit dat alles gewoon goed gaat, maar met zo’n kleintje weet je maar nooit.

En inderdaad, wat Nancy schrijft, jullie zullen mogelijk inentingen moeten hebben. Ik weet niet wat die doen in combinatie met de inentingen die een kindje van een jaar sowieso allemaal kortgeleden gekregen heeft en nog krijgt. Bij 14 maanden krijgt ze sowieso de BMR-prik, maar mogelijk moet ze die in geval van Egypte ook eerder krijgen.

Groetekes, Sje