Vakantie weer voorbij en eerste dag psz

We zijn al weer een week terug van vakantie. En 't was in 1 woord fantastisch. Nils heeft zich waanzinnig vermaakt. Was niet weg te slaan uit het zwembad, vond 't buffet geweldig (iedere ochtend en avond zelf te eten uitzoeken bij de buffetten), wilde ook iedere avond naar de minidisco (waar hij dan ook helemaal uit z’n dak ging) en daarna ook nog iedere avond over de boulevard wandelen en wat drinken (hij een melk met parapluutje en fruit opgemaakt, wij een cocktail met precies hetzelfde opgemaakt). Na dit alles viel hij iedere avond op de terugweg naar 't hotel als een blok in slaap en konden we 'm zo in z’n bed leggen. Wakker werd hij dan 's ochtends om een uur of 09.30/10.00 uur. De vlucht is ook supergoed gegaan. Alle zorgen om niets natuurlijk. Nils heeft de hele tijd uit 't raampje gekeken (was dan ook heel helder weer). Kortom, 't was voor herhaling vatbaar.

Gisteren is Nils voor de eerste keer naar de Peuterspeelzaal geweest. Hij stond de dag ervoor al te juichen dat hij eindelijk naar school mocht. Toen we aankwamen bij de psz was er nog een nieuw meisje die verschrikkelijk aan 't huilen was, hiervan schrok nils nogal en kroop achter me weg. Oh jee, dacht ik dit gaat mis… Gelukkig waren er 2 jongetjes van z’n leeftijd die hem meetrokken naar de glijbaan (met klimrek) en 't ijs was gebroken! Hij heeft 't super naar z’n zin gehad en zei na afloop: mama, nu hoef ik niet meer naar de Boemerang(kinderdagverblijf), he, want dat is voor kleine kindjes. Nee he, krijgen we dat. Bij ons is 't echt altijd de omgekeerde wereld. Die kleine boef van ons had trouwens aan de juf verteld tijdens het voorstellen in de kring dat hij een broertje heeft. Hij hield dit echt heel stellig vol vertelde de juf me later. Waar hij dat nu weer vandaan heeft???

Hoi Sandra,

Leuk te horen dat jullie zo’n heerlijke vakantie hebben gehad en dat het vliegen ook geen probleem was!!!

En wat fijn dat hij zonder problemen naar de pzs gaat!
Wel komisch hoor, dat hij verzint dat hij nog een broertje heeft, haha! Zo zie je maar hoeveel fantasie een kind heeft. Goed teken hoor

Gezellig dat je weer terug bent!

Groetjes, mamma van Stephan

Hahaha war een heerlijk feestbeest. Lekker dat ie net zoals jullie een toffe vakantie heeft gehad.
Mega stoer hoor, zo voor het eerst naar school.
Hahaha en een broertje, tja ze vezinnen soms wat gekke dingen op een hoop.

Groetjesmama van Evianne 03-04-2003

Ja, en 't mooie is dat de juf ook nog aan 'm vroeg hoe oud z’n broertje dan was. 2 zei hij toen. En op de vraag hoe z’n broertje heette antwoordde hij na even aarzelen, nou gewoon, Nils. Toen begon bij de juf dus te dagen dat dit een verzinsel was van hem!

Fijn hoor dat het zo makkelijk ging vandaag. Da’s toch wel prettig. Beter dan hem huilend achter laten.

Groetjes van Jolanda, mamma van Lisa (25-08-'02) & van uk nummer 2 (02-12-'04 uitgerekend).

haha wel leuk, zo heeft het zoontje van mijn schoonzusje ( toen zon jaar of 5 )eens een keer dood serieus op school tegen de meester verteld dat zijn vader autoradios uit auto`s jatte. haha vraag je je toch af waar ze het vandaan halen.

Ooh, dat is erg zeg, 't zal je maar gebeuren. Maar ja, met kinderen kun je vanalles meemaken. Zo stond ik laatst bij de drogist iets af te rekenen, zegt Nils: Mama, nou heeft 't lang genoeg geduurd, kom maar snel met mij mee. Je krijgt altijd terug wat je tegen ze zegt, he.

Die is ook leuk, hahaha!

Tsja, en soms verzinnen ze het gewoon helemaal zelf.
Had net even zo’n voorbeeldje aan tafel.
We zitten te eten en mijn vriend zegt op een gegeven moment tegen Stephan: Weet je het echt zeker Steef?
Antwoord: Jahaa, dan had ik toch wel “nee” gezegd! (ànders had ik toch wel nee gezegd, bedoelde meneer dus).
Tsja, ergens een beetje brutaal misschien, maar eerlijk gezegd moetsen we er nogal om lachen
Ik bedoel: waar haalt ie het vandaan?
Zo bijdehand is ie opeens!

Laatst ging hij de trap op naar boven (z’n vader zat achter de computer boven). Maar voordat hij naar boven loopt zegt ie met zijn eigenwijze 3 jaar tegen me: Mamma, ik ga even naar boven hoor! Ik ga even met hem praten, ja? Oké? Ik ga even met hem praten" (op bijna geruststellende toon) Hahahahahahaa!!!

Ik blijf ervan genieten hoor!

Groetjes, mamma van Stephan

Gewijzigd door - Bieb op 17 Sep 2004 18:50:50

hahaha heerlijke wisenut hoor !

Fijn dat Nils het zo naar zijn zin had op school. Wat een fantasie om er zomaar een broertje van 2, die toevallig dezelfde naam heeft, erbij te verzinnen!

Ik heb destijds erg moeten lachen om mijn nichtje van 4 die bij een vriendinnetje te eten was en aan tafel vertelde ’ mijn papa laat altijd scheetjes onder het eten’. Mijn zus en haar man zweren overigens dat papa dat echt niet doet…

Groetjes Carola 04.09.1972, moeder van Jens 20.03.2001 en Mats 08.02.2003