Vakantie tijd


#1

Vakantietijd: meer stress dan tijdens de vakantie krijg je nooit weer!

Vakantietijd... Oh heerlijke vakantietijd! Dit zeg ik regelmatig, vóórdat die tijd ook daadwerkelijk is aangebroken. Meestal zeg ik dat enigszins wanhopig, met mijn armen naar de lucht gestrekt, zweetdruppels van mijn voorhoofd vegend, nadat er weer eens het 1 en ander mis gaat. Jaaa, vakantie jongens, daar léven we voor. Denk je...

Uiteraard klopt het nooit eens met de werkelijkheid, die zoete dromen over vakantie´s. Meestal is het een stress periode. Tenminste hier wel! Eerst de hele week daarvoor al veel plannen en klaar maken. De was bijvoorbeeld. Wassen, strijken, vouwen en dat zo netjes mogelijk svp! Dit doe ik normaal niet zo netjes, dus voor mij is het echt een grote opgave, waar ik hele avonden zoet mee ben. Het huis wil ik het liefst "keurig" achterlaten. Altijd als het weer zo´n "voorbereidende" week is, verhaart de hond (wat dat aangaat is 1 hond wel prettiger, eerlijk is eerlijk) gigantisch. En zo gaat het maar door. Vaak doe ik het allemaal nog alleen ook. Stom ik weet het, maar anders weet ik niet meer waar ik mee bezig ben. Chaotisch als ik ben.

Dan moet je naar het adres toe, nou nou, da´s leuk jongens... Ik ben degene met rijbewijs, maar toch moet manlief zich overal mee bemoeien. Jahaa, wij gaan altijd met gezellige glimlachjes op onze giecheltjes op vakantie hoor. NOT!

Ben je eenmaal op vakantie dan MOET het gezellie zijn. Wat met niet prettig weer niet werkt. In het buitenland, kom ik geheid kakkerlakken enzo tegen, waardoor ik spontaan niet meer op blote voeten durf te lopen, niet aan de keuken durf te denken van het hotel and so on, and so on.

Blijf je in Nederland (zoals op dit ogenblik, dat we een paar weken in opa´s en oma´s huis zitten), dan moet je ineens heel veel verplichtingen na komen! Bijna dagelijks mag ik in het super Hollandse ZomerWeer (regen dus) met kids, naar huis fietsen. Joepie. En daarna weer terug. Daar gaan we weer lekker binnen zitten. In plaats van in de zonnige tuin. Wat ik toch echt had geboekt!

Vaak denk ik dan met heimwee terug aan die normale regelmatige weken thuis. Vind het ook nooit meer erg om terug te gaan. Soms wil ik zelfs eerder terug.

Eenmaal thuis, geef ik het een week of 2, voor ik weer roep: hellup ik ben aan vakantie toe!!!!!

doei ouwe koei,

Mo


#2

ikke blij da'k thuisblijf......

suus.