Vakantie onenigheid

Haai,

wij willen dit jaar graag op vakantie (dit is al heel lang niet meer gebeurd) maar we weten niet precies wat en hoe. Ik had iets leuks gevonden (kindvriendelijk) op Fuertaventura. maar mijn man wil niet vliegen met onze zoon, want dat is zielig en vragen om problemen. Hij wordt vlg wk 1 jr, en dan is hij dus wrs al 1,5 jr. Ik snap ook wel dat het heftig is, en misschien krijgt hij wel enorm last van zijn oren etc… Dus misschien kunnen we beter met de auto gaan. Maar ja, waar naar toe ? Te lang met zo’n mannetje rondrijden lijkt me ook zo wat (m’n man wil liever ook niet ver) maar ik vind het wel zo fijn als we een beetje zonzekerheid hebben. Het hoeft geen 30 gr te zijn, maar geen regen en een zonnetje zou wel het vakantiegevoel versterken…dus tips gevraagd, naar plaatsen in europa (of nederland). en als je iets leuks weet in europa dan ook de meest geschikte maand. ga er maar vanuit dat ik een nitwit ben wat betreft vakantiebestemmingen etc. Dus alle tips zijn welkom!!!
Help! want we hebben best wat onenigheid hierover…waar is die vakantievoorpret…?!

bedankt!

x Floss

hoi,

Wij gaan volgende week voor de 3e keer een verre (1200 km) reis maken. Ver voor Puckje dan.
Wat wij doen is halverwege een huisje boeken. En onderweg wat vaker stoppen.
Werkt prima.
Zelf ben ik ook eens met mijn nichtje (toen bijna 2) op vliegvakantie geweest. Tijdens dalen en opstijgen een flesje laten drinken en dan hebben ze geen last van de oren. Ze kunnen rondlopen, video kijken, naar buiten kijken etc. Genoeg te zien in een vliegtuig.

Succes en veel vakantievoorpret gewenst.

Groetjes Loes

We gaan van de zomer met de auto naar gardameer. Ze is net zo oud als jullie zoontje. We gaan 's nachts rijden en dan hopen dat ze slaapt. Vanaf moment dat ze wakker is stoppen we vaak en hopenlijk gaat het goed want een hele reis een huilend kind lijkt me inderdaad ook geen pretje.

Met onze oudste zijn we toen naar mallorca gegaan toen nog geen 2 jaar was. Ging ook prima.

Doei
Bianca

Hoi,

wij hebben onze dochter al vanaf een half jaar meegenomen met het vliegtuig. het was wel wat meer werk vorig jaar. Maar er zitten vaak meerdere kinderen in het vleigtuig. Het is maar voor 4 uurtjes. Wij hebben een speelgoedje of twee meegenomen een flesje drinken, wat eten en iets lekkers. Zo konden we gewoon beslissen wat ze nodig had. Ook hadden we een dekentje meegenomen waar ze weleens vaker ondersliep. Ze is even een kwartieertje lastig geweest. Maar verder geen probleem. Je loopt een een paar keer op en neer. Je gaat ze even verschonen. Je kijkt even bij de andere kindjes. Geeft ze drinken evt. eten. en de tijd is zo voorbij. Dit jaar(2007) zijn we met de auto weggeweest naar frankrijk 1300 km. dit vond ik ondanks dat we s’nachts om en om hebben gereden lastiger. Ook was ze helemaal haar ritme kwijt je bent zelf doodop en kan minder tegen het huilen. Dit jaar gaan we gewoon weer vliegen tenminste als we verder dan frankrijk gaan.

Groetjes

lon106

Haai ladies,

bedankt voor de tips. Mijn man overweegt toch een vliegtrip, collega’s hadden hem getipt over menorca. Maar 2 uur en 15min vliegen. Daarna nog wel een transfer. Nu misschien een ‘domme’ vraag…: hoe doe je het als je gaat vliegen met bagage, hoeveel mag je voor je kindje meenemen? en ik las ergens dat iemand de ervaring had dat het kinderbedje nogal gammel was, maar je kan toch moeilijk je eigen reisbedje mee nemen? dat ding weegt enorm veel. Je sjouwt je een breuk. Wat is jullie ervaring met de kinderbedjes? nog wat tips en trucks met het eten? Ik vind het best spannend, ook best een onderneming…

thanx x

x Floss

Je mag geen bagage voor de kleine meenemen omdat hij ook geen stoel heeft.
Je mag wel drinken meenemen voor in het vliegtuig voor de kleine (dit is een uitzondering omdat je eigenlijk geen vloeistof meer mee mag nemen)
Tussendoor wat te eten en drinken geven en voor je het weet ben je er al.

Wij hadden toen in spanje best een goed kinderbedje maar dat is inderdaad maar afwachten en meenemen is inderdaad geen optie denk ik ivm het gewicht.
Ik had wel een aantal groetepotjes meegenomen omdat ze in het buitenland toch andere potjes hebben.

Je mag je kinderwagen meenemen tot aan het vliegtuig en dan neemt de stewardes hem van je over.

Bianca

Hoi,

Inprincipe moeten ze een deugelijk bedje regelen. Al dit geregeld word. Altijd even goed navragen en van te voren bestellen/ reserveren/ vast leggen. Nu zal het op menorca geen probleem zijn zijn er op ingesteld daar. Zelf nooit problemen gehad. Wel misschien verstandig om eigen lakentje mee te nemen voor de geur.
Veder mag je inprincipe geen bagage meenemen voor je kindje. Ze gaan ervan uit dat het niet veel weegt. dus moet dit bij je eigen kilo’s aan bagage. Ik neem ook altijd een tube handwas mee van het kruidvat erg handig.
Luiers heb ik alleen voor de eerste dagen meegenomen. in de kleine toeristenwinkels verkopen ze veelal kleine verpakkingen van luiers. net zo duur als in nederland.
Je mag altijd 100 ml drinken meenemen voor de kleine. voor volwassenen ook trouwen.
Als je rond etenstijd vliegt mag je een flesje melk en evt een potje meenemen. Handig om dit wel aan te geven. Transavia heeft trouwens bar le duc voor melk mee aan te maken. Touwens vast voedsel mag wel mee (brood, koekje snoepje). zolang er maar geen kaas of rouwe vleeswaren op zit. Meestal cotroleren ze het niet maar als het wel doen dan moet je het weggooien.

Ik heb ook potjes meegenomen maar verpak ze wel goed in zakjes en handdoeken. Onze potjes waren voor de helft gebroken door het gooi en smijt werk van in en uit laden . Dus had ik bij aankomst gelijk een bad vol was.

Wandelwagen mag mee tot aan de slurf moeten wel geboekt worden als bagage . Telt niet mee in kilo’s.
Autozitjes zijn verplicht bij het (ver) huren van een auto.
Trouwens heel goedkoop als je geen tranfers wil op mallorca en Menorca. Wel van te voren boeken.
In de busjes daar moet je netzo als in Nederland je kindje op schoot houden.

Verder niet te veel nadenken. Neem alles voor drie dagen mee de rest hebben ze daarwel. En vaak goedkoper.

Veel succes en groetjes

lon106

Haaai!

wat een lieve schatten zijn jullie allemaal. Bedankt voor al de uitleg/ en de moeite. Ik vind de tip: “en niet te veel nadenken” een hele goeie, is erg bij mij van toepassing…(ik denk altijd TE veel na…) maar inderdaad, in het buitenland hebben ze toch ook baby’s/peuters.
Nou dit weer…: op mijn man’s werk waren nu ook collega’s die negatief tegenover reizen met een jong kindje stonden en ongezouten hun mening gaven: "dat doe je je kind toch niet aan! Het zou egoïstisch zijn, want het kind heeft er niks aan, hij moet ander water drinken, ander voedsel eten etc. Het is alleen maar zielig voor het kind."
Alsof je een monster bent als je met je prille gezin op vakantie gaat…! naaah verschrikkelijk. Mijn man was eindelijk enthousiast, maar dat is nu weer aardig de kop in gedrukt…Ik denk dat ik morgen gewoon even langs een reisburo ga, wat info inwinnen.
Volgens mij zijn ontspannen ouders ook erg goed voor een kind…

x Floss

Hoi,

Jemig wat voor collega’s zijn dat???
Ik vraag me af of ze wel kinderen hebben. Hebben hun als ze die wel hadden dan geen vakantie gevierd. Ik vind op deze leeftijd weten ze er na een week niets meer van. Jij hebt ook recht op vakantie. Trouwens ik vind drie uur in de auto netzo erg voor die kinderen als 2.15 uur vliegen.
Ik zou gewoon alleen maar boeken over menorca en mallorca of canarische eilanden halen en zeggen hier gaan we naar toe.
Zwemmen vinden kinderen over het algemeen helemaal geweldig

nog een tip
Kies een appartement of apparthotel met twee kamers Zo kan je kindje eerst sávonds op de slaapkamer zetten en daarna in de huiskamer. Zo heb je nog de ruimte om wat te doen op de kamer sávonds.
Een zwembad met apart kinderbadje.

groetjes,

lon106

Heerlijk toch op vakantie!!! Komt helemaal goed, en wedden dat jullie kindje ook van de zon geniet… de hele dag lekker spelen met zand en water!!! Dat is toch een feestje voor die kleintjes…

Ik heb 1 keer gevlogen met Luca, die was toen bijna 2. Was 4 uurtjes naar turkije. Ik had gewoon een grote fles met sap mee genomen… dus ruim over die 100 ml heen. Ze kunnen de boom in, met hun 100 ml, hij moet toch kunnen drinken? Hou er wel rekening mee dat hij op jullie schoot moet zitten, dus trek fijne kleren aan en doe de speen aan een koordje, zodat je niet tussen die smalle stoelen moet zoeken naar die speen!!! En voor de rest gewoon genieten!!!

Waarom zo ver reizen? Je doet die kinderen er echt geen plezier mee. Ga bijvoorbeeld naar een van de waddeneilanden. Veel zand en water, leuke dorpjes. Daar kun je met zo’n kleintje prima heen. Beetje wandelen, fietsen, lunchen (tosti en iets lekkers te drinken), enz. Iedereen blij!!!

Veel plezier.

ik vind dat dus echt onzin. Tuurlijk houd je rekening met je kinderen, maar je moet jezelf ook een fijne vakantie gunnen. En 4 uurtjes is echt niets hoor. Wij gaan deze zomer naar de dordogne met de auto… 9 uur rijden! Maar we maken van de reis gewoon al een leuke vakantie! Als je zelf naar de waddeneilanden wil, moet je natuurlijk gaan, voor de kinderen maakt het echt niets uit waar je naar toe gaat, maar je moet ook aan jezelf denken!

ben overal geweest met mijn kindjes, vliegend met de auto en op loopafstand…
jij moet doen waar jij zin in hebt en lekker ergens gaan genieten met je kind en je man!

voor verre vliegreizen heb ik tips,voor korte vliegreizen heb ik tips, voor hele lange ritten met de auto heb ik tips…

groetjes Kim, mama van Sofie,Victor & Alexander!!

waarom zou dat zielig zijn kom op man van floss
Het is net hoe je er zelf mee om gaat zorg voor afleiding gezelligheid
en zijn zei dat ook hoor last van oren vraag kim heeft met jonge kids meerdere malen gevlogen heb haar daar nooit over gehoord

Lange auto reis zorg voor afleiding zo nu en dan stoppen tis net of ze in de buggy zitten zien genoeg zolang je tegen ze praat hapje snapje bij je hebt kont het helemaal goed

gr Tries

beste Floss,

en…al besloten??
het is idd een hele onderneming en voor t eerst ook een spannende. Ik ging zelfs alleen voor t eerst toen mijn dochtertje 3 mdn was. zweet stond op mijn voorhoofd. Maar ging allemaal erg goed. Kon haar zelfs in de maxicosi in de stoel naast me laten staan. Maar dat is geluk hebben en ook niet iedere maatschappij zal dat toestaan. Ik was ook erg bang dat ze last van haar oren zou krijgen. maar heb daar niets van gemerkt. Nu ook niet.
afgelopen zomer ging het nog, wat afleiden, speeltje, kroel en speen en fles.
Maar afgelopen december was het vliegen het moeilijkst, 20 maanden, wat een DRAMA!!! heen ging wel redelijk, maar terug… het was ook erg laat…20.30 savonds vertrekken. 3 uur vliegen. na een uur begon ze, ze was natuurlijk vreselijk moe, maar niet slapen…staan, zitten, liggen, bij mij op schoot, bij papa op schoot, bij grote broer op schoot. Ze kan dan echt de slaap niet vatten. 10 minuten voor landen viel ze in slaap.
Ik zie nu al op tegen de aankomende zomer…
ze slaapt ook nooit onderweg, daarom ga ik niet met de auto. Niet echt een aanmoedigend verhaal…
maar ik heb in mijn achterhoofd altijd, tis maar een paar uurtjes, met de auto ben je veel langer onderweg.

en met 1,5 jaar 'sleep’je alleen de buggy mee en die mag gewoon tot aan het vliegtuig. ze laden m dan in het ruim en bij aankomst laden ze m weer voor je uit.
wat babybedjes betreft is dat wel zo… afgelopen vakantie hadden wij een goed campingbedje alleen de campingbedjes van tegenwoordig hebben zo’n dun matrasje en keihard. Ik heb dus extra dekens gevraagd en deze onder het hoeslakentje op het matrasje gedaan, prima! En als het bedje niet goed is en gammel etc. moet je er gewoon opstaan een andere te krijgen!!
Ik zou wel voor de zekerheid nagaan dat ze echt een babybed hebben, want daar hoor ik soms ook verhalen over dat het er helemaal niet is.

aram

Gewijzigd door - aram op 03 Feb 2008 16:27:39

Gewijzigd door - aram op 03 Feb 2008 16:28:54

oh ja en voor je kind mag je wel bagage meenemen hoor! 10 kilo!
wij tenminste wel, gevlogen met transavia

en een grote fles sap mag ook,(van mij was 250ml (regel 100ml ken ik niet) je moet het alleen uit je tas halen en op de band leggen.

Gewijzigd door - aram op 03 Feb 2008 16:32:09

Hallo,

Vliegen kan best voor kleine kindjes. Ik vlieg zelf bij een chartermaatschappij. Wij hebben heel erg vaak kindjes mee. Je neemt ze gewoon best niet mee onder de 3 maanden. In de lucht zwellen door het drukverschil nl je organen op. Dit is niet goed voor erg kleine baby’tjes. Maar eens 3 maanden kan het geen kwaad meer. Wel vraag je best een rechtstreekse vlucht omdat je zo vermijdt 2 keer te landen.
Gewoon kijken dat ze tijdens het landen een flesje drinken. Opstijgen is niet zo erg, maar landen wel omwille van de druk in de cabine die dan terug geregeld wordt naar “normaal” niveau. Door het drinken van het flesje slikken ze regelmatig en blijven de oortjes gespaard.
Je mag bij alle maatschappijen 10 kg bagage mee nemen, maar dit is geen handbagage he! Neem gewoon in de cabine het nodige mee, zoals eten, drinken en speelgoed. Let wel, de 100 ml regel geldt wel degelijk. Je mag niet meer dan 100 ml in een flesje hebben. Maar voor kindjes worden vaak uitzonderingen gemaakt. Vraag het even na waar je boekt.

Succes ermee alvast!

Groetjes,

Tamara

Hoi,

Ben benieuwd of jullie al hebben besloten te gaan doen met vakantie.
Vliegen, auto ver weg, Nederland of om huis.

Groetjes

lon106

haaaaaaaaaai!!

o mén, wat een vele reacties! Sorry ladies, mijn manneke was ziek afgelopen week (wie niet) hij had die vervelende buikgriep. aan aaaalle kanten kwam het eruit spuiten, niet normaal…dus was een beetje druk…
Maar super, al die tips en ervaringen! Ik zit nog in twijfel. Mede omdat ik niet weet hoe milo dan is. Hij is nu vrij makkelijk, maar ik merk dat hij veranderd, met slapen etc. Ik denk dat het last minute wordt, kijk even hoe het weer hier is. want dan vind ik het prima om lekker aan het ijsselmeer te vertoeven, met 20-25graden hahaha. maar als het regent…dan pak ik echt het vliegtuig. Tenzij er op korte afstand in europa aardig weer is, dan de auto.
wat een opluchting dat die kleine ook bagage mee mag nemen! en die 100ml sap is geen probleem, ik kan het in de cabine aanvullen misschien met mineraalwater wat je bij het personeel koopt, toch?

Ik ben vandaag voor het eerst met m wezen zwemmen, was echt gaaf. Lijkt me dus fantastisch dat ook in de vakantie te doen, en dan lekker zandtaartjes bakken op het strand hihi. Misschien in menorca, maar als we hier een hittegolf krijgen, zoek ik hier een leuk stekkie. de wonderen zijn de wereld nog niet uit…hahaha.

Supertips heb ik allemaal gekregen, fijn dat iedereen zijn ervaringen wil delen., super!

dikke kus van een vakantiestresskipje

x Floss

goed zo! Lekker doen waar je zelf zin in hebt!
Wij hebben vorige week uiteindelijk een tent gehuurt in de dordogne. Watertje erbij, strandje… en wij aan een frans wijntje! Heerlijk!!!