Vakantie Griekenland; wat neem ik mee?

Hoi!
Over een tijdje gaan wij met ons dan 7 maanden oude dochter op vakantie naar Griekenland.
Heb al wat research gedaan naar wat ik allemaal mee moet nemen, maar vroeg me af of er ook potjes voeding en goede luiers te verkrijgen zijn. Vind het zelf onzin om vanalles mee te sjouwen als we daar ook alles kunnen krijgen.
We gaan trouwens naar Kos, Lambi…
Groetjes Nancy

Leuk leuk naar Griekenland op vakantie.
Zelf gaan we dit jaar naar Frankrijk…met de auto.
Dus ik kan zelf alles meeslepen.
Kan me voorstellen dat jij daar geen zin en plek voor hebt.
Ik zou voor de zekerheid zelf wel wat potjes eten meenemen. Luiers zijn er altijd wel.
Eten weet ik niet…zal er ook wel zijn maar ik zou het risico niet nemen dat het er niet is. En de potjes nemen niet heel veel ruimte in.

Anders zou je ook via google op kunnen zoeken waar jullie zitten en welke supermarkten daar in de buurt zijn. Misschien is er wel een Spar in de buurt.
Die hebben denk ik wel luiers en potjes eten.

Gr

Heeeeel veel zonnebrand en vergeet vooral niet als je terugkomt de zon mee hiernaartoe te nemen. haha

Ik zou wel zelf de potjes meenemen, je weet maar nooit. Je kan ook even een mailtje sturen naar het hotel/appartement of even navragen bij het reisbureau of ze er iets hebben. Luiers zou ik me niet zo druk om maken die hebben ze vast wel.
Ik ben zelf wel een keer in griekenland geweest maar nooit op gelet of ze daar babyvoeding verkopen. En de flesvoeding zou ik ook gewoon zelf meenemen. Verder zou ik het eigenlijk ook niet weten.

Lekker genieten zou ik zeggen…
Groetjes

Wij zijn afgelopen jaar met Seth naar Kos geweest, en hij was toen 8/9 maanden.
Wij hebben alles (!!) voor hem meegenomen.
Ik heb daar gemerkt dat ze ongeveer 3 verschillende smaken potjes hebben, en dat ze echt schreeuwend duur zijn. Fruit hoef je natuurlijk niet mee te nemen, want je kan wel vers fruit daar kopen en prakken.

Verder hebben ze geen normaal brood daar ( maar ik weet niet of ze dat al eet). Wij hebben Seth toen gewoon pap gegeven, omdat het brood daar heel taai is.

Luiers hadden we wel wat meegenomen, maar niet voldoende, en die zijn ook gewoon in de supermarkt verkrijgbaar, evenals doekjes.

Verder is belangrijk: Zonnebrand (met hoge factor), een hoofddeksel, badpakje, zwemluiers, speelgoed, kleding (ook een vestje of jasje voor 's avonds), antimuggenspul, verzorgingsspullen, babyfoon, wij hadden ook zelf rijstwafels ed bij ons.

Wij gingen daar gewoon uit eten, en lieten daar ook het potje opwarmen in de magnetron. Vonden ze prima, en dan kon Seth eten terwijl wij op ons eten wachtte.

Liefs, Anne

Lilypie Second Birthday tickers

Bedankt voor jullie reacties! Potjes, melk en luiers ga ik dus voor de zekerheid meenemen. (kunnen er weer veel souveniers mee terug) Brood eet ze nog niet, daar begin ik na de vakantie mee.
En daar zullen ze ook wel alles hebben, maar ben toch graag goed voorbereid.

Dan toch nog een andere vraag; Als je een auto wilt huren, kun je dan ook een kinderstoeltje huren? En verhuren ze aanhangers voor achter de fiets? Rare vragen misschien maar we twijfelen of we de maxi cosi mee gaan nemen en Reza kan nog niet in een fietsstoeltje…

Oja, ik weet niet wie het vroeg maar ik zal de zon zeker mee terug (proberen te) nemen!!

quote:
Bedankt voor jullie reacties! Potjes, melk en luiers ga ik dus voor de zekerheid meenemen. (kunnen er weer veel souveniers mee terug) Brood eet ze nog niet, daar begin ik na de vakantie mee. En daar zullen ze ook wel alles hebben, maar ben toch graag goed voorbereid.

Dan toch nog een andere vraag; Als je een auto wilt huren, kun je dan ook een kinderstoeltje huren?

Ja dat kan. En als je de auto nu alvast reserveert, kun je het stoeltje
alvast meebestellen.

quote:
En verhuren ze aanhangers voor achter de fiets?

Een beetje fietsverhuur zou dat toch moeten kunnen hebben.
Maar dit is iets dat ik toch van te voren even zou opzoeken.
Via internet is vast aan de gegevens van de lokale fietsverhuur te komen.

quote:
Rare vragen misschien maar we twijfelen of we de maxi cosi mee gaan nemen en Reza kan nog niet in een fietsstoeltje...

Oja, ik weet niet wie het vroeg maar ik zal de zon zeker mee terug (proberen te) nemen!!

Hebben we hier niet al genoeg zon dan ???

M.