Vakantie geboekt begin spijt te ktijgen

hoi
de meeste hier kennen mijn verhalen over samar, ze is nu 4 maanden ik heb net een ticket geboekt voor 14 dagen naar het buitenland heb er echt behoefte aan .
maar zoals jullie samar kennen is erg met regelmaat slaapt het liefst in eigen bed.
Ik heb dan wel een camping bedje die ik meeneem maar begin me nu erg onzeker te voelen
ben erg bang dat ze 14 dagen lang zit te huilen omdat ze haar eigen plekje mist. Op bezoek gaan is soms al een drama laat staan nog vliegen naar een heel ander land begin nu wel spijt te krijgen .
Maak ik me te veel zorgen ?
heb even genoeg gehad met thuis zitten .

Gewijzigd door - sama op 04 Mar 2010 10:43:03

Geeft niks om toch even er tussenuit te gaan… Hier ook een kindje met inbakeren gehad en op vakantie ook gewoon in de wagen ingebakerd als we dag weggingen. Tja het viel niet altijd mee … maar het ging echt wel. En soms moet je zelf ook even opladen…

Ps: pas wel op met wat je neer zet … nu ziet iedereen dat jij over een maand een leeg huis achterlaat en … dan heb je kans dat het leeg is als je terug ben. Dus eerlijk gezegd zou ik dat even verwijderen in je bericht … er zal maar een gek rondlopen in de buurt …

Wij zijn naar de Canarische eilanden geweest toen ons zoontje 10 wkn was. Vliegen ging super, hij was in slaap gevallen beide xeren tijdens de landing. Ik raad je wel aan om de 1ste dagen weinig tot helemaal niets te ondernemen.
We vlogen om 0530uur dus gingen rond 03uur van huis waardoor die midden uit z’n slaap werd gehaald. Dus eerste dag was die 's avonds helemaal op en kon niet slapen van alle indrukken. M’n vriend en ik hebben 2dgn apart gegeten zodat de kleine lekker in de hotelkamer in de rustige omgeving kon wennen. Op dag 3 ging die gewoon mee naar de ontbijtzaal en vond het geweldig viel in slaap net als 's avonds tijden het diner.
Probeer je ritme direct aan de locale tijd aan te passen, dan komt het allemaal goed.
Zorg wel dat je een parasol heb voor op de wagen en bijv. een muggenetje ik weet niet waar je heen gaat maar nooit overbodig. Uiteraard niet de zon in en ook insmeren met zonnebrand 't huidje is nog zo teer.
Probeer ook zoveel mogelijk je handen te wassen ivm hygiëne, je weet nooit wat je tegenkomt. Onze kleine had wat last van z’n darmpjes toen we in NL terug waren misschien iets op gepikt onderweg.
Hele fijne vakantie en geniet ervan!!! Extra zonne-energie kan je wel gebruiken zo midden in die koude maanden.

ik snap je volkomen meid! ik ga ook in mei een weekje weg. mijne is ook ontzettend onrustig de laatste tijden maar maak er geen zorgen meer om. probeer anders eerst een paar dagen bij iemand te logeren, dat heb ik gedaan en met succes! ze moeten altijd eerst even wennen aan de nieuwe omgeving je zult versteld staan van hun slaapritme etc die opeens wel goed gaat. bij mijn moeder ging het goed dus ga ervan uit dat een weekje centerparcs ook wel goed zal gaan. ik heb me er ook bij neergelegd dat niet alle kindjes hetzelfde zijn…als jou kleine verder goed groeit en goed eet then so be it! jammer dat ze niet veel slapen maar daar kun je toch weinig aan veranderen het zal je goed doen even weg gaan en mensen om je heen…je zult je er minder van aantrekken en voor je het weet kom je zeer ontspannen thuis en zeg je poehhh gelukkig heb ik dit gedaan en nu kan ik er weer tegenaan! maak je niet druk het komt helemaal goed!

Misschien dat het helpt als je haar nu al aan het campingbedje laat wennen en dan op haar eigen kamertje. Dat ze bijv smiddags in het campingbedje moet slapen totdat je op vakantie gaat. Dan ligt ze alleen even in een vreemd bedje maar wel op haar eigen kamertje. Na een aantal dagen zal ze misschien wel gewent raken aan het campingbedje waardoor ze dat ook als een prettige slaapplek gaat ervaren.
Wanneer je dan op vakantie gaat ligt ze in een vertrouwd bedje in een vreemde omgeving en is het allemaal misschien wat minder erg voor haar.

Succes ermee!

hoi bedankt voor het reageren ik ben al een beetje gerustgestelt ben naar het lezen meteen gaan winkelen.
ik ga naar een warm land dus bedankt voor de tip over de parasol had er helemaal
niet aan gedacht.
ik ga ook proberen met de campingbed kan ze ook al vast wennen .
ik had nog een vraag namen jullie de kleintje gewoon in de armen tijdens het vliegen of in een maxicose want ik weet dat samar geen oog dicht zal doen in mijn armen .

groetjes mama van samar

Hoi mama van Samar!

Ik begrijp je ook zo goed, mijn kleine vent is nog altijd geen makkelijke(inmiddels ruim 9 maanden) en hij is ook zo onrustig geweest en is t nog steeds eigenlijk. Maar zoals je wel nog weet, ben ik in Egypte, en we zijn al 3 keer wezen vliegen van NL naar Egypte en terug. Maar ik was meer bang voor de vlucht, ook mijn zoon sliep nl. totaal niet in de arm! Maar de 1e keer(hij was 7 weken) ging t redelijk,de 2e en de 3e keer was moeilijk, maar ach, t is gelukkig maar voor een aantal uurtjes(probeerde ik te denken)5,5 uur dus!!!
Maar goed, maak er weer een lang verhaal van! Ik wilde je eigenlijk vertellen over de maxi cosi. Als er plek is in t vliegtuig, mag je t meenemen(heb ik 2 keer kunnen doen), maar als er geen plek is, dan mag je t natuurlijk niet meenemen(tenzij je een extra stoel reserveert tegen betaling, maar dat lijkt mij niet, toch?!)
Ik moet zeggen, ondanks dat mijn zoontje zeer moeilijk in de armen sliep, heb ik erg weinig aan de maxi cosi gehad, ik had 'm toch meer in mijn armen, de maxi cosi heb ik maar een half uur gebruikt iedere keer!

Groetjes,
xxx