Vaderrol

Ik ben eigenlijk wel benieuwd in hoeverre de vaders de vaderrol op zich nemen.
Ik heb daar nog weleens discussie over met mijn vriend.
Ik vind dat hij te weinig aandacht aan mijn zoontje geeft.
En dan bedoel ik meer dat hij niet veel met hem speelt of dat soort dingen.
Hij zegt dan altijd van dat hij het nu moeilijk vind om met hem te spelen,hij niet weet wat hij met hem moet doen.
Maar als hij wat ouder is wel makkelijker met hem dingen kan doen.
Ik speel elke dag wel een half uurtje met hem,al is het met zijn autootjes meespelen tot aan spelletjes toe.Mischien dat het moeders wat makkelijker af gaat,want ik hoor het vaker om mij heen dat vaders toch anders daarin zijn.
Hij maakt wel altijd grapjes met hem of doet gek met hem,en vind dat hij daarmee zijn aandacht krijg.
Ik ben benieuwd naar jullie verhalen.

Onze meiden hebben een echte papa die van alles met ze onderneemt, voor ze zorgt, ze elke dag mee naar school brengt (voordeel van een eigen zaak), gezellig met ze kletst over van alles en nog wat. Elke avond na het eten neemt hij extra tijd voor de dametjes tot ze naar bed gaan. Spelen of lekker met beide dames dicht tegen zich aan nog wat TV kijken.

Eigenlijk is hier geen verschil in hoeveel mama doet en regelt met de kinderen en hoeveel papa doet en regelt. Gaat gelijk op eigenlijk.

Onze meiden en papa treffen het extra omdat papa vrijwel altijd thuiswerkt. Hij heeft een kantoor aan huis. Dus de dames gaan ook weleens op kantoor bij papa zitten spelen. Lekker knus!

Groetekes, Sje

Gewijzigd door - Sje op 16 Mar 2010 21:11:03

Ik ben meer thuis bij Erik dan papa, want ik werk parttime en papa fulltime. Daardoor ben ik méér bij Erik en doe ik dus ook meer met hem, maar als papa thuis is, dan gaat 'ie samen met Erik spelen met de lego, boekjes lezen, stoeien natuurlijk of even televisie kijken. Helemaal naar tevredenheid van ons allemaal, haha. En daarbij: Erik vraagt nu ook gewoon om de aandacht hoor. “Papa, boekje lezen?” Dus papa kan er niet zo makkelijk onderuit, al zou 'ie het willen…

Hoe oud is je zoontje? Je hoort het vaker dat vaders kleine kindjes lastiger vinden wat betreft dingen samen doen, dat herken ik hier ook wel een beetje. Nu niet meer, maar wel van toen Erik nog echt kleiner was.

Groetjes,
M

Lilypie Tweede Ticker

Ik weet niet hou oud jouw zoontje is, maar hier is pappa vanaf dag 1 bij alles betrokken geweest. Alleen 's nachts niet maar hij hoort haar echt niet.

Maar ik heb een keizersnee gehad dus hij ‘moest’ vanaf dag 1 veel doen en hij vind het heerlijk. Hij heeft 1 pappadag en 1 pappaochtend per week en ze hebben de grootste lol samen. Vanmiddag toen ik bijna thuis was trof ik ze samen in de speeltuin aan en ze dansen veel samen. Ook worden er boekjes gelezen, gebald en noem maar op. Dus hier ook een heel betrokken pappa.

Groetjes,

Michèle

Ik werk dan wel parttime, maar door mijn werk ( verpleegkundige) ook in de weekenden en dan is Papa er voor onze man.
Hij doet gewoon precies hetzelfde als ik. Doet leuke dingen met hem, dierentuin, lekker in de tuin spelen, samen bouwen, lezen en puzzelen.
Altijd al zo geweest, maar het wordt ook gewoon steeds leuker en makkelijker om dingen te ondernemen vind ik zelf.
Mijn man is dus altijd nauw betrokken geweest en draait nergens zijn hand voor om!
En tuurlijk hoort gek doen er ook bij, maar ook voor andere spelletjes of activiteiten is papa er altijd! Ben ik heel blij en trots om.

Lilypie - Personal pictureLilypie Third Birthday tickers

Mijn kerel vond het moeilijk hoor de eerste 9 maanden, tja wat kan zo’n baby nu eenmaal, en vooral omdat ik ook gewoon borstvoeding gaf was er weinig te doen voor hem! Maar nu, hahhaahh hij is helemaal gek van d’r ze gaan samen buiten spelen, tegen ballen trappen, dat ruwe spul waar moeders heel slecht in is! Verder werkt papa heel veel en zit hij ook nog op school maar af en toe leest hij haar ook voor voordat ze gaat slapen (Jip en Janneke in het Engels! echt een uitvinding!) Oohhh ja en tandenpoetsen bij Jada daar is hij een ster in dus dat laat ik ook het liefste aan hem over!

Mijn man vond het in het begin ook niet zo. Tja, veel mannen vinden kinderen pas leuk als ze wat ouder zijn volgens mij. Maar ook hier een zeer betrokken papa. Hij stoeit met Nick en gaat ook regelmatig met hem in zijn speelhoekje zitten. Zondag is papadag dus dan onderneemt hij ook veel met hem. Het is niet helemaal vanzelf gekomen. Ik heb hem er ook wel vaak op moeten wijzen dat Nick spelen ook leuk vindt samen met papa en niet alleen maar dat papa aanwezig is. Nu Nick ouder is merk je ook dat papa veel meer zelf onderneemt met hem. Ikzelf vind het ook leuker nu. Misschien verkeerd gezegd… het begin is nou eenmaal anders. Verschonen, voeden etc. Nu kun je ook echt wat met je kind gaan doen.
Ook brengt papa Nick iedere keer naar de creche en haalt hij hem vaak op. Dus gelukkig een lieve zorgzame papa hier!

Groetjes Bianca

Ook mijn man heeft de vaderrol vanaf dag 1 met vol enthousiasme op zich genomen. Hij vond het wel leuker worden toen ze ouder werd en dat zegt hij ook wel tegen vrienden die bijna papa zijn, maar ik heb er nooit iets van gemerkt. Vond zelfs dat hij wel eens doorsloeg in het 50/50 verdelen en zijn rol opeisen! Nu ben ik superblij met hoe het gaat, we hebben om de dag pyama, nacht en ochtenddienst om het zo te noemen en we halen en brengen haar allebei een dag van en naar de creche. We geneiten allebei erg van het met haat spelen en bezig zijn, maar vinden het ook allebei heerlijk als je een avond ochtend en nacht niet de ‘eindverantwoordelijkheid’ hebt.

Maar je hoort dus vaker dat vaders langer nodig hebben om in die vaderrol te groeien en soms bang zijn om het hele kleine en kwetsbare kindje te verzorgen.

liefs

Lilypie Second Birthday tickers

Ook mijn man is vanaf dag 1 betrokken geweest bij alles. Hij vind het geweldig en doet alles met veel liefde en plezier. Natuurlijk word het pas leuker als ze wat ouder zijn. Maar ja dat had ik eerlijk gezegd zelf ook. Het is hardstikke leuk en lief als ze klein zijn, maar veel meer dan badje, voeding en luiers verschonen kun je nog niet doen. Ik ben vaker bij Tim doordat ik 3 dagen werk en mijn man nog gewoon 5. Maar als hij uit zijn werk komt en in de weekeinde is hij er helemaal voor Tim. Of het nu gaat om lekker gek doen met hem, een poepluier verschonen of zijn pyama aantrekken dat maakt hem allemaal niet uit.

Groetjes,
Sandra

[img]http://b2.lilypie.com/rhR8p1.png" alt=“Lilypie Tweede Ticker” border=“0” />

mijn man is ook vanaf dag 1 betrokken geweest met onze ruben…
s’nachts niet want dan werkt ie altijd.
het is bij ons dus elke middag papamiddag…als ik dan weer kom van me werk ligt er overal speel goed en er is niemand te bekennen omdat pap en ruben even lekker aan de wandel zijn dan…eendjes kijken en ga zo maar door…
of in de zomer lekker spetteren in badje achter het huis…

groetjes!

karin

Ook Daan (mijn man) is vanaf de eerste dag erg betrokken bij z’n kleine meisje. Hij is nu vaak laat thuis door de week, maar hij heeft zelf aangegeven ze dan wel echt te willen douchen en naar bed te brengen zodat hij nog wat tijd met d’r heeft. ook de weekenden zijn aan papa goed besteed, tikkertje spelen, boekjes lezen (lees supersnel bladzijdes omslaan) of lekker buiten wandelen papa vind t heerlijk.

liefs,
Rinske

[img]http://lb2f.lilypie.com/Zkwep2.png" width=“400” height=“80” border=“0” alt=“Lilypie Second Birthday tickers” />

Hier heeft papa er denk minder aan moeten wennen dan mama

Helaas momenteel de rollen niet zo goed verdeelt. Manlief is altijd werken en ziet hem soms hele dag(en) niet. Maar maakt dit op zondag weer goed…

Lilypie In verwachting Ticker

Hier echt een 50-50 verdeling, tenminste dat is ons streven . We werken allebei een dag minder ( en dus beide een dag thuis) en thuis doen we ook alles allebei ( ok, we hebben wel 1 dag per week een schoonmaker maar er blijft genoeg te doen!) . Wel ben ik tijdens mijn verlof natuurlijk veel meer bezig geweest met de kindjes maar dat is logisch. Ook kreeg Neel 3 maanden bv dus dat kon hij moeilijk doen Maar nu ze op de fv over is doet hij ook gewoon voedingen. Ik vind het persoonlijk erg belangrijk dat hij ook alles 'kan". We hebben vrienden bij wie de vrouw alles doet, ik moet er nniet aan denken. ik kan met een gerust hart een avond of dag op stap want Gijs regelt het dan prima.

Lilypie First Birthday tickers

Sanne boft ook heel erg met haar papa. Alleen maandag, dinsdag en woensdag ziet hem niet zo vaak,want als wij thuiskomen om 17.00 dan moet papa aan het werk en is papa om 19.15 klaar. Heel soms zien ze elkaar dan even. Ligt eraan hoe moe Sanne is. Maar vanaf donderdag is het echt papa dit en papa dat. Hij ligt met haar op de grond. Boekjes lezen etc. Echt heel vertederend om te zien.

Groetjes Carolien