Vader

ik weet niet of ik het hier kan plaatsen maar weet het ff niet meer

toen ik vier maanden zwanger was heeft mijn ex mijn lichaamlijk mishandeld
geschopt
ik ben toen bij hem weg gegaan
en hij heeft niet de tijd gehad om het te erkennen
meer omdat k het niet meer wilde omdat hij zo had gedaan
heb aangifte gedaan maar ze doen er niks mee
hij heeft nogal een crimineel verleden

nu 15 maanden later wil hij mijn zoon zien
heb gezegd dat kan bij mij thuis maar je krijgt het niet mee
omdat ik hem niet vertrouw
maar dat wil hij niet
hij wil dylano mee nemen naar zijn vriendin toe en haar ouders waar ze wonen

mijn ex en ik kunnen niet met elkaar
ik heb inmiddels een nieuwe vriend en wordt ook bedreigd door hem
en hij dreigd het kind af te pakken en zo

maar hij wil geen rechtzaak en rompslomp

hoeveel rechten heeft mijn ex nu
toch helemaal niks

weet iemand het heeft iemand hetzelfde
k weet dat mijn zoon er recht op heeft om te weten wie zijn vader is
en dat zal k hem ook vertellen

maar ben bang als k mee doe met alles dat k mijn kind nooit meer zie

karin solle

Niet meegeven die kleine man! En als je hem foto’s stuurt, stuur dan alleen foto’s waar jij ook op staat. Zo kan hij nooit met die kleine man aan de haal.

Een vriendin van mijn zus heeft iets soortgelijks meegemaakt en die stuurde haar ex (in het buitenland) alleen maar foto’s waar ze zelf ook op stond.

Neem contact op met het bureau voor rechtshulp of een rechtswinkel. Zij kunnen je precies vertellen wat zijn rechten zijn en hoe je het beste kunt handelen. Als hij die kleine man niet erkend heeft, heeft hij voorlopig geen poot om op te staan. Zou volgens mij een hele rechtszaak worden om zijn vaderschap te bewijzen en hem toch rechten toe te kennen die een vader normaal heeft.

Staat je zoontje bij jou in je paspoort bijgeschreven of heeft hij een eigen paspoort? Ik zou zorgen dat hij in elk geval in jouw paspoort bijgeschreven wordt en een eventueel eigen paspoort laten vervallen. Geen enkel risico nemen.

Groetekes, Sje

Ja ben het met Sje eens
Vooral niet mee geven
Verder wil ik je veel sterkte wensen
Want ik geloof best dat je een beetje in angst leeft
Hou je ons op de hoogte

Groetjes van Heleen mama van Robin en Justin

hallo

bedankt voor jullie reacties
heb maandag een afspraak bij rechtshulp
en ja leef best in angst

hij dreigt nu zelf mij neer te slaan en hem dan mee te nemen en bla bla bla
ik zit door de weeks alleen dat is best eng

maar ja eerst zien wat ze maandag zeggen

bedankt
kus ons

karin solle

Beste Karin,
Wat een verhaal zeg ! Wordt er een beetje koud van als ik het lees. Ikzelf heb ook het een en ander meegemaakt in een vorige relatie en snap heel goed dat je bang bent, maar gelukkig heb je nu iemand die voor jou en je kindje zorgt. Ik denk idd dat je rechtelijke hulp moet inschakelen, maar zie dat je maandag een afpsraak hebt. Ik wil jou en je gezin heel veel succes wensen en hopen dat je ex jullie met rust gaat laten.
Sterkte

Ik denk niet dat hij een poot heeft om op te staan. Aangezien hij het kind niet heeft erkend, sta jij alleen ingeschreven als ouder van dit kindje. 15 maanden heeft hij niks laten horen en nu ineens wel ? Ook dat schept geen vertrouwen bij een rechter, net zoals het verleden wat hij al heeft, het feit dat hij je sloeg tijdens de zwangerschap en ( ik neem aan ) dat hij verder ook geen alementatie betaald of zo. Ik zou nooit en te nimmer me kleintje meegeven aan zoiemand, zowiezo al niet omdat hij een vreemde van je kindje is en niks weet van de gewoontes ed. Beetje laat om nu te gaan lopen showen met het kindje terwijl hij verder zich er niet om bekommert. Bij de bedreigingen zou ik verder steeds de politie bellen, een aantekening moeten ze ervan maken, laat ze in elk geval nu al weten waarmee hij dreigt !. Probeer eventueel met je antwoordapparaat of iets dergelijks zo`n bedreiging vast te leggen en laat dit horen aan de politie. Veel succes maandag, laat je goed adviseren, schrijf desnoods al je vragen nu al op en neem pen en papier mee voor de antwoorden. Veel sterkte en ik ben benieuwd naar wat ze maandag voor antwoorden zullen hebben.

Elke minuut die je je druk maakt om je verleden gaat af van je toekomst!

Hoi,

Kan alleen maar zeggen doe wat je instinct je ingeeft. Laat iedereen die je vertrouwd weten dat dit speelt. Vraag eventueel een buurvrouw of zo het in de gaten houden. Laat je heel goed voorlichten desnoods door meerdere bronnen. Kijk even op google of er een vereeniging of zo is. Probeer alles te registreren en inderdaad bel de politie bij iedere bedreiging. Ze moeten een notitie maken ook al ondernemen ze nu geen stappen. Een voorbereid mens telt voor twee.

Heel veel sterkte en succes

groetjes

lon106

hallo

nou ben ff heen geweest
en hij kan alleen via het gerecht allemaal dingen gaan regelen
maar kan in totaal wel 5 jaar duren tot alles rond is

maar gisterenavond stond ie dus voor de deur
heb gelijk de politie gebeld
maar die hebben weer niks gedaan alleen weg gestuurd
en k moest aangifte tegen hem doen

en dat was het nou daar ben k dus niks mee opgeschoten
maar bel donderdag wel ff met het buro

groetjes karin

karin solle

Hoi,

Ik snap dat het voelt alsof je er niets mee bent opgeschoten. maar ze hebben wel een aantekening moeten maken. En op een gegeven moment telt dat op. Gewoon volhouden. Ze mogen hem in principe pas oppakken als hij jou fysiek aanvalt of zeer ernstig bedreigd. Dus ook al lijkt het niets uit te halen blijf het doen als hij komt wie weet krijg hij er toch genoeg van. je weet het nooit.
Het gaat misschien nu nog wat ver maar kijk anders even na de mogelijkheden van een contact verbod of een straatverbod.

hou vol en laat je niet zomaar kisten.
Laat zien wie hier het sterkste is ook al voel je zo niet op het moment.

groetjes

lon106

Hoi Karin,

Sluit me aan bij de rest van de schrijvers!
Krijg er wel koude rillingen van. Brrrr!!!
Ben zelf al jaren gelukkig getrouwd en ken niemand die dit ook meemaakt
of meegemaakt heeft.
Je vriend die woont bij jou of woon je alleen met je zoontje?
Het lijkt me namelijk heel eng om alleen te wonen. Je ex zou
ook savonds laat langs kunnen komen (of misschien zelfs snachts)
Is het geen optie om te verhuizen naar een andere plaats of
misschien zelfs een andere provincie?
Dan komt hij er waarschijnlijk nooit achter waar je woont.
Gewoon aan niemand vertellen (alleen ouders natuurlijk en broers/zussen)
Je ouders steunen je wel? Kan je vader misschien iets doen?
Hoe zit het met je exschoonouders?
Willen die het kleintje ook niet zien?
Het lijkt me vreselijk als je zo"n zoon hebt die zijn vriendin in
elkaar heeft geslagen.
Wens je heel veel sterkte toe en houd ons op de hoogte!

Hoop dat je wel fijne kerstdagen hebt gehad!

Groetjes Heleen. mamma van Elke 2 1/2 en Anne 23 week

Jeetje mina!
Over de rechten van je ex: helemaal geen! Hij heeft het kind niet erkend en jullie hebben hoogstwaarschijnlijk geen verzoek bij de rechtbank ingediend voor de aanvraag van gemeenschappelijk ouderlijk gezag. Dit houdt in dat je ex kan schreuwen en tieren wat ie wil, maar dat ie geen enkele kans maakt! Jij hebt de voogdij en niemand anders!
Over je huidige vriend: het spijt me om het te zeggen, maar kom voor jezelf op en zet die gozer de deur uit en verbreek elk contact. Je moet het niet toestaan dat iemand, wie dan ook, zo met jou omgaat. Dit is natuurlijk makkelijker gezegd dan gedaan, maar ajb doe het voor jezelf en je zoontje. Hij heeft een moeder nodig die ervoor zorgt dat zulke idioten (want dat zijn mensen die zo met een ander omgaan) niet de kans krijgen ook maar in de buurt van je zoontje te komen.
Je kindje meegeven…NEEEEE! Nooit doen, als hij bij jou zulke losse handjes heeft dan sta je niet in voor de gevolgen wanneer je je kind alleen laat met een van beide heren.
Je nieuwe vriend heeft in ons rechtssysteem ook geen recht van spreken. Jij bent te mama, kom op voor jezelf en je zoontje en zorg dat je dit soort mannen bij jullie uit de buurt houdt.
Neem de telefoon niet op, doe de deur niet zomaar open, schakel een goede vriendin/zus/ouders in die bij je slapen. of nog beter slaap bij hen.
Noteer alle keren dat de heren ongevraagd langskomen of bellen. Maak notities van wat ze doen en zeggen. Zo kun je de politie ervan overtuigen dat beide heren een straatverbod krijgen.
Goed dat je rechtshulp zoekt, fantastsch zelfs want dat is de eerste stap! Maar zorg ook dat je behalve rechtshulp, hulp krijgt bij het verwerken van zoiets vreselijks.
Dus hoofd omhoog, schouders naar schteren, neus de lucht in en vechten voor jou en je kereltje. Een nieuw leven in 2008 voor jullie tweetjes!
Succes en heel erg veel sterkte!

hallo allemaal

nog een gelukkig nieuwjaar beetje laat maar ok

heb niks meer van mijn ex vriend gehoord gelukkig

over het verhuizen en zo dat gaat een beetje moeilijk
want k zit namelijk bij het gkb door mijn ex heb k veel schulden
maar kan nu heel erg goed redden

ik ga weer een opleiding en alles volgen en dan over twee jaar kan k hier weg
mijn ex schoonouders zijn uitelkaar en weet niet eens waar die wonen

maar die maken zich er niet druk om die hebben het drukker met hunzelf

heb morgen weer een afspraak op het bureau en dan gaan we kijken voor een contact en straat verbod

omdat ik door de weeks alleen ben
mijn vader kan hem wel wat doen maar is het verstandiger dat dat niet gebeurd

moeten maar afwachten gelukkig hebben we nog fijne dagen gehad hier

mijn ex woont niet bij mij
en mijn nieuwe vriend komt alleen weekends

groetjes karin

karin solle

Hoi Karin,

Ja, jij ook nog gelukkig nieuwjaar samen met je zoontje!
Maar je nieuwe vriend die wilde je zoontje toch ook van je afnemen?
Tenminste dat las ik in je verhaal.
Ben je wel gelukkig met hem?
Als hij je kindje mee wil nemen, nou dan wist ik het wel: uitmaken!

Groetjes Heleen

wijze raad geef nooit je kind aan iemand mee .zekker niet in jou situatie .heel veel sterkte er mee

groetjes marielle mama van tanja

hoi heleen

weet niet of ik het er verkeerd heb neer gezet

maar ik bedoelde dat mijn ex mijn nieuwe vriend bedreigd
met het wegnemen van mijn kindje

maar mijn nieuwe vriend schenkt er geen aandacht aan die zegt moet ie eerst nog langs mij

maar heb inmiddels aangifte gedaan
en het is onwijslijke stil geworden in een x

groetjes

karin solle

gelukkig dat het nu stil is .hoop dat het zo blijft…blijf op je hoede .veel geluk met de kleine

groetjes marielle mama van tanja