Vader 12 jarige moeder opgepakt

Hoorde net op het nieuws dat de vader van de 12 jarige moeder vrijwel zeker de vader van haar baby is. Wat verschrikkelijk voor dat meisje. Het lijkt me al een hele schok om op die leeftijd moeder te worden, en dan een kind krijgen van je vader. Hoe ziek kan je zijn zeg. Wat ik sowieso niet snap is dat die vent al eerder is veroordeeld voor ontucht met een andere dochter. Hoe komt het dan dat dat meisje nog gewoon bij hem woont? Ze had beter beschermd moeten worden.
Sowieso is incest al traumatiserend genoeg, en dan ook nog een kind krijgen van je vader. En wat moet ze later tegen dat kind zeggen?
Echt ik kan hier met de pet niet bij.

groetjes Ramona

Ik hoorde het, verschrikkelijk inderdaad. Ze zijn nu alleen wel aan het onderzoeken of moeder en baby samen kunnen blijven want het is goed mogelijk dat zij om psygische redenen helemaal niet voor de baby kan of wil zorgen. Maar het is in en in triest.

Groetjes,

Michèle

Dat snap ik dus ook niet hoe het kan dat dat meisje bij de scheiding van haar ouders aan haar vader toegewezen is! Daar zijn de instanties heel behoorlijk de fout in gegaan!

Het schijnt dat zijn oudste dochter van wie hij dus ook niet af kon blijven in het verleden, gewaarschuwd heeft dat het niet goed was om dat meisje bij hem te laten wonen.

Belabberd dat niemand die waarschuwing serieus genomen heeft!

Er staat ook in de nieuwsberichten dat niet zeker is of het meisje en haar dochtertje bij elkaar blijven. Kan goed dat dat kindje ter adoptie afgestaan wordt.
Lastige situatie hoor: je wilt er zijn voor je kindje, maar wetende dat je eigen vader ook de vader van je kindje is vraag je je af of je ooit onvoorwaardelijk van je eigen kind kunt houden.

Het is die situatie of kiezen voor adoptie. Kiezen tussen 2 kwaden! En wat is dan de minst kwade? Daar kan een volwassene niet eens over beslissen, laat staan dat je zo’n keuze aan een 12-jarige geeft! Ik wens het meiske alle wijsheid die ze nodig heeft.

Groetekes, Sje

Heel triest inderdaad.

Maar er komen bij een scheiding niet altijd instanties kijken; als de ouders het eens zijn over de verblijfplaats van hun kind, dan zal de rechter dat overnemen in de echtscheidingsbeschikking en kraait er geen haan naar. In dit geval kan dat goed gebeurd zijn. Dus dan zijn er geen instanties die fouten hebben gemaakt.

Gelukkig krijgt het meisje nu goede begeleiding vanuit de hulpverlening en wordt er goed onderzoek gedaan naar wat het beste is voor haar en haar kindje. En daar durf ik volledig m’n hand voor in het vuur te steken

Groetjes,
M

Lilypie Third Birthday tickers

Vind het heel verdrietig nieuws. Het is al heel erg dat het meisje door haar vader is misbruikt en dan ook nog een kindje krijgen.
Hoop dat het meisje heel veel steun enz enz krijgt door instanties om dit alles te verwerken en een plekje te geven. Hoop ook voor het meisje dat ze ooit haar leventje weer kan oppakken en dat ze niet altijd het meisje blijft dat door haar vader is misbruikt. Heel triest allemaal.

Echt vreselijk!
Ik hoop echt dat het meisje en haar kindje goed opgevangen worden…
Ik heb er geen woorden voor!

@Mriek, eerder heb ik gelezen dat de rechter dat meisje aan de vader toegewezen heeft na de scheiding en dat niet bekend is waarom ze niet aan de moeder toegewezen is. Dat kan natuurlijk nog van alles betekenen maar dan zou je wel denken dat de ouders zelf de beslissing niet genomen hebben.

Groetekes, Sje

Kippenvel overal. Echt verschrikkelijk voor dit meisje.

Groetjes,
Sandra

quote:
@Mriek, eerder heb ik gelezen dat de rechter dat meisje aan de vader toegewezen heeft na de scheiding en dat niet bekend is waarom ze niet aan de moeder toegewezen is. Dat kan natuurlijk nog van alles betekenen maar dan zou je wel denken dat de ouders zelf de beslissing niet genomen hebben.

Groetekes, Sje

Oké, die info heb ik dan gemist. Dan lijkt het er inderdaad op dat de ouders dit niet zelf hebben besloten. Maar goed, hoe lang is dat geleden? Want als toen nog niets bekend was over dat misbruik, dan had de rechter dat ook niet kunnen meewegen. Volgens mij woont de moeder van het meisje niet in Nederland, maar dat weet ik niet zeker.

Groetjes,
M

ja ongelofelijk, en het ergste is dan nog dat ze die vader, eerder bescherming aan hebben geboden omdat iedereen boos was, en het een drukte van belang was voor de woning ! zout toch op man, die gast moet je gewoon loslaten, dan lost het zichzelf wel op ! Paar flinke meppe, daar word iedereen blij van …

nou ja ken me nog wel wat meer bedenken, maar die kinderbescherming moesten ze ook iets aandoen, bedoel fijn hoor, nu word er gekeken wat het beste is voor het meisje en haar kind! waar waren jullie toen die vader veroordeeld en al, de voogdij kreeg over zijn dochtertje en zoontje ! ?

Pippy is geboren 17.07.2009

Jakkes, echt ik zou niet weten wat ik zou moeten doen, laat staan zo’n meisje van net 12. Ik vind het zo verschrikkelijk!! Geen woorden voor…

Groetjes Hanna, trotse mama van Sylvie

Vuile vieze smeerlap, blijf met je poten van kinderen af! Bah ik vind dit zo ontzettend erg. Dit meisje heeft de rest van d’r leven hier schade van en kun je je dat babietje voorstellen. Of het nu bij d’r moeder blijft of word afgestaan. Vraag me af hoe je er naar kijkt als je weet dat je verwerkt bent uit zo iets vreselijks! Brrrr echt kippevel!

quote:
nou ja ken me nog wel wat meer bedenken, maar die kinderbescherming moesten ze ook iets aandoen, bedoel fijn hoor, nu word er gekeken wat het beste is voor het meisje en haar kind! waar waren jullie toen die vader veroordeeld en al, de voogdij kreeg over zijn dochtertje en zoontje ! ?

Wij zijn daar niet standaard bij betrokken. Alleen als de rechter ons daarom vraagt. Dat is dus aan het oordeel van de rechter; als hij of zij ons niet wil betrekken, dan weten wij nergens van en kunnen wij er dus ook niks van vinden. Dus zo zwart-wit ligt het niet.

Groetjes,
M

nee i know dat het niet zo zwart wit ligt , hier in dit land… en da’s zeer spijtig !

nee i know dat het niet zo zwart wit ligt , hier in dit land… en da’s zeer spijtig !

quote:
Maar goed, hoe lang is dat geleden? Want als toen nog niets bekend was over dat misbruik, dan had de rechter dat ook niet kunnen meewegen. Groetjes, M

Maar ook al was dat eerdere misbruik op het moment van de toewijzing aan de vader niet bekend, dan is het toch niet meer dan normaal dat deze dochter bij hem weggehaald wordt op het moment dat-ie veroordeeld wordt tot 2 jaar gevangenisstraf omdat-ie zijn oudere dochter misbruikt heeft? Dan is er toch alsnog iets misgegaan bij de instanties zou je denken?

Groetekes, Sje

quote:
quote:
Maar goed, hoe lang is dat geleden? Want als toen nog niets bekend was over dat misbruik, dan had de rechter dat ook niet kunnen meewegen. Groetjes, M

Maar ook al was dat eerdere misbruik op het moment van de toewijzing aan de vader niet bekend, dan is het toch niet meer dan normaal dat deze dochter bij hem weggehaald wordt op het moment dat-ie veroordeeld wordt tot 2 jaar gevangenisstraf omdat-ie zijn oudere dochter misbruikt heeft? Dan is er toch alsnog iets misgegaan bij de instanties zou je denken?

Groetekes, Sje

Dat zou je denken. Maar wat ik me nu bedenk: als die ouders niet getrouwd waren, dan hoefden ze ook niet te scheiden en hoefde er dus ook geen rechter aan te pas te komen. Ouders zijn het eens over de verblijfplaats van die dochter en that’s it. Geen rechter, geen instanties. En dat misbruik van die oudste dochter is al heel erg lang geleden; het is maar de vraag of die moeder van dit meisje daarvan wist.

Groetjes,
M

Echt zo’n tussen-wal-en-schip-situatie dus zou het kunnen zijn.

Groetekes, Sje

Volgens mij is die oudste dochter ook van een andere moeder want ik had ook gelezen dat hij na zijn gevangenisstraf nog een tijd op Sint Maarten gezeten heeft. Maar ik dacht dat nog niet 100% zeker was dat het de vader was. Zijn DNA is een sterke match dus dat betekend dat het ook nog haar broer zou kunnen zijn. Al weet ik niet hoe oud die is. Maar dat het incest is is zeker.

Groetjes,

Michèle

Ze hebben het steeds over “zoontje” als ze het over de broer van die tienermoeder hebben. Daaruit zou je kunnen concluderen dat-ie jonger is dan 12 jaar. Stel dat hij de vader is, dan is hij er vroeg bij!

Groetekes, Sje