Vaccinatie

Hoi Hoi
over een paar weken krijgt Sarah de prikken van 11 maanden.
Nu hebben ze me een brief gestuurd met een veranderde datum. Het is nu op een maandag om half 9 's ochtends.
Het is niet erg dat ik een paar uur school mis, ze weten dat ik Sarah net ietsjes belangrijker vind, en houden er super rekening mee.
Maar nu ben ik bang dat ze er ziek van wordt.
De gastouder vindt dat opzich niet erg, maar ik wel, haha. Ik wil gewoon bij Sarah zijn als ze niet lekker is.

Nu weet ik wel dat het per kind verschilt, maar is er IETS over te zeggen?

Want de dinsdag loop ik stage, en dat wil ik echt niet missen.
Is er een kleine kans, dat als ze er ziek van wordt maandagmorgen, ze er dinsdag nog last van heeft? (en met last bedoel ik echt koorts)
Want anders verzet ik de afspraak van het CB.

Groetjes, Boukje

Lilypie First Birthday tickers

Beste Boukje,

Joaquin heeft vorige week zijn prikken gehad en ik was er ook een beetje bang voor. Maar het viel alles mee! Hij heeft geen koorts gehad is er niet ziek of vervelend van geweest, hij heeft zelfs bij het eerste prikje in zijn been niet gehuild, het 2e prikje was iets vervelender en hij huilde 3 seconden even en toen was het over.

Ik hoop voor jullie dat het net zo goed gaat maar ik denk dat het wel meevalt. Succes! Groetjes, Ghislaine.

Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

Hier hebben ze er tot nu toe allebei nooit last van gehad ( zelfs geen verhoging). Alleen heel hard huilen bij de prik zelf natuurlijk maar daarna was het weer snel over. Ik geef wel altijd een pcm na de inenting omdat anders die beentjes wel heel zeer kunnen doen van de prik, maar dat hoeft natuurlijk niet als je dat liever niet geeft.
groetjes

ik heb gehoord dat als ze ziek ervan zijn dat alleen de dag zelf is. Van de prikken erna worden ze een week later ziek.

22-12-2009 colin geboren

Zoals je zelf al aangeeft is dit per kind verschillend en is hier helaas helemaal niets over te zeggen. Tim moest altijd op het moment dat hij de prik kreeg heel hard huilen. Maar daarna was het even troosten en het was weer over. Hij is er nog nooit ziek van geweest. Ook geen koorts, uitslag of andere dingen. Ik heb ook nooit uit voorzorg PCM na de prik gegeven. Maar goed dat is voor iedereen wisselend. Prikken en ziek zijn komen nooit uit, dus ik zou de afspraak gewoon laten staan als ik jou was.

Groetjes,
Sandra

Senne is er ook nooit ziek van geweest. Ik deed voor de zekerheid de dag erna wel paracetamol geven maar ze heeft nooit hoger dan 37.8 gehad na de inentingen…

Hoe reageerde Sarah op de vorige prikken?

Groetjes van Sascha en Senne

Hier ook nog nooit een reactie gehad op de prikjes. Muriel heeft ze afgelopen woensdag weer gehad.

Ow, dat is fijn.
Tot nu toe geen enge schrikverhalen over dagenlange koorts.
Mooi, dan denk ik dat ik gewoon ga maandag.
Sarah daarna naar de gastouder breng met mijn telefoon binnen handbereik.

Eerst was de afspraak op een donderdag. Heb ik expres zo gepland, want op dinsdag is de vast stage dag. Een dag of twee school missen is nog te overzien.

Maar ja, kreeg dus via een brief een andere datum door.

Beetje vreemd trouwens, want als ik zit te wachten op het cb, belt de assistent altijd moeders om een afspraak om te zetten.

Wilde inderdaad ook vragen of ze van de vorige prikken ook ziek is geworden. Het is naar mijn weten dezelfde vaccinatie als ze hiervoor heeft gehad. Mijn dochter reageerde dan ook op alle vaccinaties hetzelfde; meer slapen en een beetje verhoging op de dag van vaccinatie. Ze heeft 1 keer een stijf beentje gehad, de keren daarna heeft de verpleegkundige flink wat dieper geprikt en had ze daar geen last van.

[img]http://lb2m.lilypie.com/TikiPic.php/3TYZ.jpg" width=“100” height=“80” border=“0” alt=“Lilypie - Personal picture” />[img]

Nee, van de vorige prikken geen last gehad.
Na de eerste prik heeft ze de héle dag geslapen. Zo lekker, want ze heeft de eerste maanden alleen maar gehuild.
Ik heb haar toen echt na 4/5 uur moeten wakker maken voor de fles.
De prikken erna…niets, niet langer geslapen en temp. heb ik niet gechecked. Zolang ze niet warm aanvoelt en zich niet anders gedraagt, comtroleer ik dat eigenlijk niet.

Hier vorige week ook de 11 mnd vaccinatie gehad. Wij moesten ook om 9.00 uur. Hier de hele dag op zich goed gegaan alleen in de avond kwam er een reactie van koorts en hangerig en neit willen eten. Ik heb toen paracetamol gegeven en een flesje melk en toen al om 18.00 uur naar bed (normaal 19.30) maar er was geen land mee te bezeilen. Meneertje was niet lekker en heeft tot de volgende ochtend geslapen (wel een paar keer wakker voor speen, maar dat is hier normaal) en toen was het over. Dus er was wel een reactie maar die viel op zich mee.

Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers