Vaak ziek

hoi allemaal,

ik heb ook nog een vraagjes aan jullie,
mijn oudste nu bijna 3 is regelmatig tot vaak ziek.
Hij zit nu sinds 1/2 jaar op de psz. en is vaak verkouden,
logisch dat krijg je met al die kindjes. Maar hij heeft ook vaak
een dagje koorts (tot ruim 40 graden) hangerig en geen lust.
Iemand van jullie nog tips, bijvoorbeeld extra vitamine geven?
Hij krijgt nu Vit. D en vaak optimax (kindermulti) lijken snoepjes
(beertjes) en hij vindt ze heerlijk. Wat kunnen we nog meer doen?
Hij heeft al niet veel bij te staan want hij is ook vrij licht qua gewicht.

Alvast bedankt voor jullie reaktie!

gr. Chantal
mama van Wouter en Martijn

Tja, kwam je kindje al op het kdv? Zo niet, dan is het toch vrij normaal hoor…mijn kindje komt wel vanaf 4 mnd op het kdv, en is vanaf z’n 7e mnd (dan zijn jouw antistoffen op die ze meegekregen hebben met de geboorte) echt heel vaak ziek geweest. Dus idd ook hangerig, dagje koorts, en 3x middenoorontsteking in een halfjaar. na het plaatsen van buisjes en het verwijderen van neusamandelen ging het een stuk beter! maar hij is z’n immuniteit aan het opbouwen en dat gaat niet zonder slag of stoot. En hij eet goed, hij is 13,5 kilo en 21 mnd oud, dus dat maakt ook niet uit.
Ik denk dat jouw kind nu in die fase zit, zie het positief, hij is lekker bezig een goede afweer op te bouwen! Je doet al alles wat je kan, die vit. en zo.

succes!

x Floss

Hoi,

Je zou inderdaad eens zijn keel en neusamandelen kunnen na laten kijken maar. Als hij daarvoor niet op een kdv of bij met veel andere kindjes in aanraking is geweest dan is hij nu zijn weerstand aan het opbouwen. En kinderen tot vier vijf jaar hebben vaak heel snel hoge koorst. Vaak zie dat die aan het einde van de dag oploopt en dan de volgende ochtend al weer gedaalt is.

Maar ik zou het zeker even met de ha bespreken. Dan weet ij er van. Ze zijn trouwens tegenwoordig niet zo snel met het uithalen van de amandelen en vaak met buisje plaatsen nog minder. Maar het is misschien wel de moeite waard er even naar te laten kijken.

groetjes

lon106

onze luc is toevallig vorige week geopereerd aan neus en keel amandelen
omdat hij echt elke 2 maanden ooronsteking verkouden en hoge koorts had, na een allergie test(wij hebben honden) is niks uitgekomen dus de enige optie was de amandelen eruit, ik moet zeggen ik vond en vind het heftig ze zijn er echt doodiek van en hin is doodsbang na de narcose geworden, luc is bijna 4 en gaat niet naar een kdv of psz dus dat hoeft niet altijd de rede te zijn.

Mijn kleintje komt vanaf zijn 4 maanden op het KDV en had voorheen ook veel oorontstekingen nu heeft hij sinds juni buisjes en dat scheelt heel veel, nu is het enigste nog dat hij bijna chronisch verkouden is en moet dus 5 dec terug naar de KNO arts en dat zal waar schijnlijk zijn neusamandel eruit gaan, hij is nu 14 maanden weet iemand of ze daar veel last van hebben?

Liefs Marjolein mv Démion