Vaak willen eten

Fabienne vroeg vanmorgen om 7 uur al om chips?? Hoe ze erbij komt?? Want ze krijgt dit zelden en als ze het krijgt is het een kinderhoeveelheid in het weekend maar echt niet elke weekend. Als ze om 9 uur een boterham heeft gegeten en 2 bekers melk dan is het een half uur later “mama ik wil een snoepje” … zo’n tig keer maar daar begin ik niet aan. Dus rek ik tot ongeveer 10 uur en krijgt ze een appel.

De hele dag door vind ik haar best vaak vragen om het e.e.a. Van brood tot banaan, aardbeien, snoep, koek, drinken …

Ze eet makkelijk 4 boterhammen op een dag … krijgt 1 a 2 biskwietjes per dag, 1x een snoepje en fruit naar wat ze wil. Dat kan op 1 dag 1 banaan zijn + appel + bakje druifjes … toch ook wel 8 bekers drinken …

Hebben jullie ook van die vreetzakken?

Ik wil er met nadruk bij zeggen dat ik al best een stevig meisje heb en absoluut niet wil dat zij te dik word … tekort doen wil ik haar ook niet …

Hier kan ze ook de hele dag door eten als ze het krijgt.
Tot een maand geleden vroeg ze er ook echt vaak om. Zodra de koelkast of kelder nog maar open ging stond ze er bij te roepen: Etuh!! Etuh!!

Dat is nu een heel stuk minder. Ze weet dat ze s ochtends 2 boterhammen en een knacker/peperkoek/stuk fruit krijgt.s Middags hetzelfde en `s avonds warm eten en een toetje.
Tussendoor krijgt ze nog een stuk fruit. En heel soms een koekje.
Drinken mag ze zoveel ze wil.

Hier gaat dat eigenlijk perfect. Denk dat je het gewoon goed doet door vol te houden. Het is inderdaad niet nodig om om 7u al aan de chips te gaan hahaha.

YEP, hier hetzelfde. Ik heb er vorige week een topic over geopend! Om chips vraagt Eva nooit, omdat ze dat niet goed kent, maar ze wil wel ‘banaantjes’ (schuimpjes) en koekjes. En dat begint vaak ook al om 08.30 uur. Brood gaat als een tierelier, ook af en toe een kinderkrentenbol stauwt ze in twee happen naar binnen. Warm eten ligt er een beetje aan wat we eten, pasta gaat erg goed en eet ze goed weg. Andere dingen weer minder. Ze eet dus ook erg veel en is ook erg met eten bezig. Ik vond het vrij ziekelijk, maar in mijn topic werd gezegd dat het een groeifase is?

Groetjes Rainbow

Lilypie Second Birthday tickers

Lilypie Fourth Birthday tickers

Is ze inndd niet met een groeispurt bezig?
Hier heb ik dat ook met tijden en dan weer een hele tijd niet. En meestal is hij dan ook gegroeid.
Heb ook wel het idee dat het met de leeftijd te maken heeft want hier momenteel ook zo’n fase. En Eva van rainbow ook al en nu fabienne ook. Ze zijn net allemaal 3. Toeval?

Liefs Michelle

Gisteren heeft ze ook 2 krentenbollen opgegeten … VAN DIE GROTE !!! 2 boterhammen met jam … en maar slurpen, fruit eten in overvloed … Gelukkig is het niet ongezond wat ze eet maar wat een hoeveelheid in een keer.

Warm eten is wat matig al at ze gisteren in een razend tempo haar boerenkool op! HEEEEL APART want ze begint altijd met haar vleesje …

Eva zou zoń grote bol denk ik ook wel lusten! Maar 2? Hihi, dat is wel veel. Bedenk dat daar een hoop suiker in zit he? Fruit zou ik prima vinden. Eva is zo aan het bunkeren, dat ze ’ opeens’ komkommer lust en aardbeien en kiwi…alles eigenlijk! Ik at vanochtend een cracker met kaas en mijn twee schooiertjes kwamen meteen aangelopen/aangekropen, als een soort vampiertjes die roken dat er iets te eten viel. Ze hingen allebei echt om me heen! Was een grappig gezicht, maar ik wil zelf ook wel een keer eten…Haha. Eva aast ook altijd op kaas of vlees in de AH. Als het er niet staat, roept ze zo hard Waar is de kaas?’ en dan is er altijd wel een medewerker die speciaal voor haar een blokje snijdt! ERG EIGENLIJK! Hihi, Fabienne en Eva moeten elkaar maar nooit zien, want dan worden het echte vreetfeestjes vrees ik!

Groetjes Rainbow

hihi Rainbow … dat wordt 2 crackers smeren

Ja, die 2 krentenbollen is een uitzondering hoor … in de meeste gevallen is het gewoon een bruine boterham.

Waar is de kaas ?? nee dat durft die van mij niet te roepen, … hilarisch is het wel. Zondr iets te vragen krijgt Fabienne wel vaak een wossie, bij de drgist een snoepie en bij de broodafdeling een stukje brood … Gretig VREET ze het op

@missT … fabienne is wel 3 kilo zwaarder en 1 cm langer … maar idd ook erg onderhevig aan groeispurten …

Hahaha. Tja, ze is soms vrij brutaal…Maar dat pikken mensen van haar,op de een of andere manier. Meestal zeg ik dan dat ze niks krijgt, want kindjes die vragen…en dan begrijpt ze dat en fluistert ze: ‘Mamaaaaa…kaasje?’

Eva is ook niet te zwaar. Ze is 12,9 kg maar wel een stuk kleiner dan bv Fabienne, drie turfjes hoog zeg maar…92 cm geloof ik??? Iets aan de onderlijnen. Gelukkig houdt ze ook van fruit de laatste tijd en van komkommer en paprika! Appel met kaneel…zaaaalig! Ga ik eens maken! Goeie tip!

Groetjes Rainbow