Zucht…Ik word een beetje tierelier van Silvana.
Sinds een weekje wilt ze moeilijk gaan slapen. Na de nodige knuffels huild/jengelt ze nog wat en moet dan nog een knuffel hebben. Uiteindelijk gaat ze dan toch slapen wanneer zij vind genoeg knuffels gekregen te hebben.
De laatste 3-4 dagen word ze regelmatig een paar keer even wakker savonds en snachts (van 1 tot 8keer). Ik dek haar dan opnieuw toe en/of geef haar een aai over de bol of pak haar even bij me en daarna gaat ze gelijk weer slapen.
Maar nu is ze dus al 3 dagen overdag mega lastig/vervelend. Ze jengelt de hele tijd, zeurt, bromt en omdat ze niks verdragen kan huild ze om niks.
Ze is natuurlijk ook erg moe…je ziet het gewoon aan haar en ze staat regelmatig te gapen.
Ze worden smorgens tussen 8 en 9 wakker, een enkele keer even na 7 uur. Smidddags gaan ze tussen half 1 en 1uur terug naar bed. Ik haal ze er pas uit als ze zelf wakker worden. Dit verschilt, ze worden tussen 2uur en 4uur weer wakker.
En savonds gaan ze meestal om 7 uur naar bed en een enkele keer een uitschieter naar half 8.
Ook smiddags wilt ze graag wat moeilijk doen voordat ze gaat slapen. Ook dan kan ze een drama er van maken (voor hun doen dan).
Ik heb al geprobeerd om haar met wat aandacht rustig te krijgen, maar dat werkt alleen op dat moment, zodra ik weg ga/stop begint ze net zo hard weer.
Pak ik haar bij me, word ze rustig en als ik haar dan naast me neer, begint ze weer opnieuw. Zet ik haar wanhopig in bed, word het alleen maar erger.
Ook heeft ze de afgelopen dagen regelmatig in de hoek gestaan, maar dat werkt ook maar voor heel kort.
Het enig wat wel even werkt is als ik haar eten geef. Dan is ze daar mee bezig en het lijkt dat ze dan vergeet om lastig te doen. Zolang hier alles rustig blijft, blijft het goed gaan, maar als Jacqueline bijv iets van haar afpakt…begint het hele circus weer opnieuw. Dus ik denk niet dat ze dan zeurt om eten.
(zoals nu dus, net hebben ze een boterham gehad, ze was braaf, maar nu heeft Jacqueline iets wat zij wilt en begint het krijsen weer opnieuw…zucht, had ik maar niks geschreven)
Iemand tips??