Vaak verkouden

Justin is nu bijna 11 maanden en ontzettend vaak verkouden. Er komt dan witte of groene snot uit zijn neusje en hij hoest als een oud opaatje, alsof er slijm vastzit.
Dit is binnen 5 dagen in het ziekenhuis al begonnen en hij heeft er nog steeds last van. Hij heeft dan ook nog eens last van soepoogjes.
Ik vind dit zo zielig voor hem en wil hem graag helpen maar weet niet hoe!!!
De dokter zegt dat ik maar moet aerosollen als hij het weer benauwd heeft maar ik heb niet echt het idee dat dit helpt.
Iemand enig idee wat dit kan zijn of het liefst een goede oplossing voor dit probleem???

Diana.

goed zijn neus openhouden. Je mag babyotrivin geven 1 week lang en zoutoplossing mag altijd.
Hij heeft last van benauwdheid?
als jij vindt dat pufjes niet helpen en hij alleen maar benauwder wordt zou ik toch terug gaan naar de dokter.
Het nadeel is als hij een virusinfectie heeft dat daar niets tegen helpt…is het een bacterie dan krijgen ze vaak antibiotica.

Ik ben geen dokter alleen maar een moeder met ontzettend veel ervaring met zieke kinderen. Mijn kinderen hebben allebei longproblemen en mijn zoontje heeft zelfs een longafwijking. Binnenkort gaan zijn keel- en neusamandelen eruit. 2 weken geleden heeft hij een longontsteking gehad. Mijn dochter trouwens ook (allebei tegelijk…joepie!) en hij werd alleen maar zieker en had het benauwd. Ook had hij een keelontsteking erbij en was uitgedroogd. Ik bedoel maar als je het echt niet vertrouwd…onthoud dit alsjeblieft een moeder gevoel is vaak altijd het juiste gevoel…dat zeggen de kinderartsen tenminste
Er bestaat ook hoestdrank van daro dat mag vanaf 0 jaar en helpt vaak wel goed!

Gr, bianca
mama van Lisa (14-05-2003) en Lucas (31-12-2005)

Mijn dochtertje rochelt ook al vanaf haar geboorte. We zijn hier een paar keer mee naar de huisarts geweest. Eén keer heeft zij een kuurtje gekregen, maar dat heeft niet veel geholpen. Aangezien zij ook vaak eczeemuitslag heeft (bloedtest heeft uitgewezen dat het hier niet gaat om een allergie) moeten wij er rekening mee houden dat ze het rochelen, hoesten, niezen en eczeem voorlopig blijft houden. Ze kan hier als ze ouder wordt wel over heen groeien. Sommige kinderen zijn gewoon gevoeliger voor bovengenoemde dan anderen. Zo is ons verteld. Wij maken ons dus geen zorgen meer. Onze ha zei tevens dat als ik mij toch ongerust ga maken, ik desnoods elke week bij hem langs mag komen, zodat hij haar longetjes in de gaten gaat houden. Tot op heden nog niet nodig geweest, maar altijd prettig dat de huisarts hiervoor open staat.

Marleen (trotse mama van Fréderique)

Als Anna verkouden is (en dat is best vaak) gebruik ik een babyneusspray, Luuf en vor in badje Lekker Slapen van Zwitsal met eucaliptus. Dat helpt wel. Vooral Luuf en neusspray ben ik erg over te spreken!

voor babys mag je een zoutoplossing gebruiken die mag je langer als een week achter elkaar gebruiken