Vaak bij ons in bed en wakker

Heeeel soms kwam het voor dat Eva bij ons in bed lag. Ze ging altijd goed slapen en werd gewoon na 12 uur weer wakker. Hoe anders is het nu! Ze werd gisteravond weer wakker en huilde. Ze zei niet waarom. Ze wilde absoluut niet naar bed. Max was al de hele tijd aan het hoesten en hield zichzelf wakker. Ik zat niet te wachten op twee wakkere kids. Dat gebeurde dus WEER. Zaten ze allebei beneden! Als dat nou een keer is, ok, maar de laatste week gaat het steeds zo. We leggen ze terug in bed (ze mogen er pas uit als ze heel lang krijsen en dan zijn ze dus allebei wakker), maar het werkt allemaal niet. Ook niet een stickersysteem gebruiken. Of zeggen dat je niet meer komt en dan ook niet meer komen. Het blijft een gedoe en de enige optie is, om Eva bij ons te leggen. Dan slapen we tenminste! Max laat zich vaak na een nepfles (120 cc met 1 schepje) weer in bed leggen, maar iik ben gewoon weer terug bij af lijkt het wel! Wij zitten bijna niet meer met zń tweetjes als het avond is. En je bent overdag aan het werk, of met de kids en dus wil ik best even zitten. ALLEEN. Of met mijn vriend. Ik krijg er goed de balen van. Het is hopelijk een fase, maar zo wil ik niet heel lang doorgaan. Maar ik trek het niet om de hele avond met een hoesten en brullend kind te zitten, waarna de ander vrolijk volgt. HELP! Wat moet ik hier nou toch mee? Ik verlang terug naar de oude avonden, dat ze gewoon om half 8 max sliepen en we ze totaal niet hoorden!Het is zo vermoeiend…ook voor hun trouwens.

Groetjes Rainbow

Lilypie Second Birthday tickers

Lilypie Fourth Birthday tickers

Moeilijk, wij hebben laatst ook een periode gehad waarin Faye ongelofelijk vaak wakker werd en beneden belandde of bij ons in bed. Na 2 avonden achtereen bij ons in bed was ik het beu en hebben wij haar laten huilen, Jade werd ook even wakker, die hebben wij uitgelegd dat kinderen een eigen bedje hebben om in te slapen en terug in bed gelegd, waarna alles na 1 uur weer sliep…
Sindsdien ging het beetje bij beetje beter, en nu slaapt Faye super! Wel was zij toen zwaar verkouden (nu nog maar snotterig). Ook zjin wij sindsdien haar gaan uitleggen (gezien bij derek ogilvie) dat het avond is en ze moet slapen tot de volgende morgen, dat wij nog even komen kijken als wij naar bed gaan en zij dan gewoon mag blijven slapen…hé, baat het niet schaat het niet…

Succes!

Groetjes mama Jade

Gewijzigd door - mama Jade op 10 Jan 2012 17:15:39

Ja, ik denk nu ook: ‘Laat maar huilen hoor!’ Ze gaan allebei altijd erg goed slapen, maar opeens worden ze wakker en dan is het dus echt foute boel! Erg vervelend! Ben je eindelijk blij dat je even koffie kunt drinken, eindig je met twee kids beneden. Gelukkig slapen we 's nachts wel allemaal, daar ben ik blij om! Ik heb dat boek van Derek Ogilvie in de kast staan, ik zal het zo eens pakken. Goeie tip!

Blijkbaar ben ik de enige (samen met jou) die dit heeft? Het valt me op dat je altijd heel weinig reacties krijgt op ‘slaaptopics’, terwijl dat volgens mij juist iets is wat heel vervelend kan zijn als dat niet lekker loopt?

Groetjes Rainbow

Tja, heb weinig tips voor je… Het lijkt erop dat ze elkaar wakker houden? Eva wordt wakker van Max zn gehoest, en Max van Eva haar gehuil?

Hier is juist het in slaap vallen een probleem… Ze houden elkaar hier ook wakker.
Maar de oplossing is hier om de jongste in ons bed (beneden) in slaap te laten vallen, en de oudste gewoon in zn eigen bed. Als hij slaapt gaat de kleine ook naar boven.

Kinderen zijn geboren naäpers, ze gedragen zich precies als hun ouders, ondanks alle pogingen ze goede manieren bij te brengen.
(Joh 13:15)

Tips heb ik ook niet. Dylano word wel eens 's nachts wakker maar niet huilend en komt dan gewoon bij ons liggen. Meestal brengen we hem terug en de ene keer pikt hij dat gelijk en de andere keer krijgen we een krijspartij en moeten hem tig keer terug leggen. Ligt er maar net aan hoe laat het is.
Voor half 5 lukt meestal zonder problemen en nadien kan ik hem beter bij ons in bed nemen anders slaapt hij sowieso niet meer en dan heb ik nog kans

In slaap vallen is hier ook geen probleem behalve vorige week een keer en toen zette hij iedere keer zijn deur open, dacht op een gegeven moment, wat jij wilt dan deur open maar dat was ook niet de bedoeling zucht uiteindelijk is hij tegen 11 uur in slaap gevallen nadat ik hem goed toegesproken had, lag zelf inmiddels ook al in bed.

Ik zou ze niet mee naar beneden nemen want dat hebben ze snel door. Ik heb wel met Dylano gedaan als hij tegen half 4 wakker werd en niet meer wou slapen, dat ik in de huiskamer ging zitten met met 1 lampje aan en en dan moest hij stil in de bank blijven zitten, na een kwartiertje ging het dan, ik eigen bedje slapen en dan ging hij ook weer slapen, maar dat is gelukkig al weer een tijd geleden. (even afkloppen)

Liefs Michelle

Als een van de twee hier wakker is, dan blijven we wel op zijn kamer.
Bij Jitse gaan we eerst naar beneden om een flesje te maken,
en dan pas naar m toe (als we het idee hebben dat ie wel wat lust natuurlijk,
niet als er iets mis is)
Ook bij Hylke: we blijven in zijn kamer, behalve om even te plassen.

En dat werkt eigenlijk prima.

M.

hoi hoi
zoals ik al eerder schreef is het bij ons ook een “punt”. Emma heeft moeite met inslaap vallen en blijft dan roepen, ik moet plassen, ik wil niet slapen, ik wil nog wat drinken, en gewoon piepen… het frustrerende is dat papa (die is nu ruim een week thuis) haar wel gewoon rustig in slaap krijgt! maar goed als hij straks weer aan t werk is, moet ze het toch met mij doen… het stickerstusteem werkt dus ook prima, bij papa…
ik heb zo 123 ook even geen tips.
tot een paaar sagen geleden had Sam ook nog zijn “jengeluurtje” tussen 8 en 9, dan om 10u weer een fles, dus hier ook weinig rustige avonden. Wij worden er ook een btj moe van. Nu ligt Sam sinds 3 dagen om 8 uur op bed gelukkig… dus als emma slaapt hebben we even rust.
maar ik herken je vermoeidheid en de heimwee naar rustige avonden!

groetjes en sterkte!
Gidget

Gisteren ging het echt perfect! Ze zijn rustig gaan slapen, hebben niet gehuild en zijn in hun eigen bedje blijven liggen. Eva stond vanochtend op en zei meteen: ‘Ik heb heel goed geslapen he mama?’ Ze heeft dus weer een Doraatje op mogen plakken en ze krijgt morgen een bonbon bij de bakkerij (heb ik beloofd bij 5 stickers). Ik hoop, duim, dat het nu zo blijft gaan!

Groetjes Rainbow

@Rainbow: dan moet je wat vaker van je afschrijven hier op Ikkeben, want toen je het hebt geschreven, ging het goed. Dus elke dag schrijven dat het mis is, haha. Even zonder gekheid: super dat het goed is gegaan. Hopelijk kunnen ze deze positieve lijn voortzetten en hebben jullie weer rust!

Mijnticker.nl Tickers
Mijnticker.nl Tickers

Hahahaha, dat was vorige keer ook! Ik zweer het je! Alsof Eef mee had gelezen! Ik ga na het werk meteen naar de sauna, dus papa mag ze eten geven en naar bed doen enzo, dus ik hoop dat het dan ook goed gaat. Bij mij ging dat vrijdag echt heel erg goed (toen was ik alleen), de hand van mama he?

Groetjes Rainbow

Appart is dat he, als mama alleen is en de kindjes alleen op bed legt is er niks aan de hand en slapen ze door…

Dat hebben wij hier ook!!

Breng ik beide kids alleen naar bed, dan slapen ze beiden de gehele nacht door tot het uitslapen (half 9) toe, en brengt papa ze, dan is het foute boel.

Meestal breng ik Joël naar bed, en brengt papa Noah naar bed… dat gaat de laatste 2nachten heel erg goed… (klop klop), ook wij hebben savonds met onze handen in het haar gezeten Rainbow… Dan werd Joël weer wakker van zn gehoest, of is ie zn speen kwijt… werd er helemaaaaaaaaaaaaaaal gek van… en zelfs snachts werd ie wakker, en als Noah hem dan hoorde dan kwam ie even kijken en zeggen dat ie ook wakker was… Die kon ik gelukkig terug sturen… Maar Joël… pffff als papa ging om de speen in te doen dan ging het los… net zo lang tot ik kwam… en dan was het goed…
Maar zo opeens was het over… deze 2dagen dus…

Liefs, Melanie

pfff…hier ook problemen, maar na en tijdens rouwverwerking, Micha slaapt sinds 4 weken in ons bed en slaapt dan door, maar durft niet alleen te zijn…wel rustige avonden en nachten dus, maar hij slaapt niet op de 'juiste’plek.
Ik lees ff mee, want wil toch gaan afbouwen en Micha op den duur wel weer in zijn eigen bed krijgen.
Fijn om te lezen dat niet alle kinderen een klok rond maken en ouders elke avond heerlijk rustig beneden zitten, want dat hoor ik hier vaak in de buurt…en dan denk je wel is, ben ik dan de enige?
Ik denk dat het wel helpt om van je af te schrijven en je frustraties ff kwijt te kunnen, want wanneer doe je het goed?
We doen allemaal onze uiterste best en stoppen al onze energie erin en liefde, dus voor ons allemaal en ik; Zet m op en ooit gaat het over en moeten we ze het bed uittrekken als ze pubers zijn…

1 heel lief ding; ik word elke morgen wakker gemaakt met een kus en een glimlach van micha…stiekum ga ik dat wel missen als hij ooit in zijn eigen bedje ligt…

AgnesReinds-Bosch

Gewijzigd door - agnes78 op 12 Jan 2012 00:07:44

mijn kleinde meid zit nu ook in de peuterpuber vase, want soms erg moeilijk is moet het volhouden!
ook met sávonds naar bed gaan dat zet mevrouw het op het schreeuwen en roept ze de hele famillie
terwijl ze altijd een makkelijke slaapster was!
maar de laatste 2 weken probeert ze ons echt uit! ht schreeuwen hielt ze aan tot ik haar uiteindelijk eruit pakte om ze rustig te maken, maar op moment dat ik haar eruit pakte toverde mevrouw al een glimlachje op haar gezicht!elke avond ging het weer zo verder en na een kleine 20 min schreeuwen (hooguit) pakte ik haar, omdat ik het rot vind als de buren haar bijvoorbeeld ook horen schreeuwen! gister heb ik doorgezet en naar dat ze een uurtje de hele familie te hebben geroepen en te schreeuwen werd ze rustiger en kreeg ze denk ik in de gaten dat het niet hielp en is ze rustig in slaap gevallen terwijl mama zich zat te verbijten op de bank, vond het erg moeilijk om haar dan daar te laten liggen maar als ik dat niet doe ben ik verder van huis ben ik bang! en vanmiddag is ze zonder een schreeuw of tegensputtering gewoon gezellig in haar bedje gaan liggen! we moeten hier doorzetten!!

nou meid, shake my hand, want ik snap precies wat je bedoelt, mijn nacht al gelezen! op topic ‘de klok’… 2 deuren verderop buren hebben zelfs mijn buurman uit zijn nest gebelt omdat ze dachten dat er wat aan de hand was…
maar nee hoor dat was mijn kind…die om 00.30 uur heel de buurt bij mekaar gilde…en de deur eruit ramde…moet je nagaan… en dat is ook niet de eerste keer, denk dat we nu zo’n 10 dagen op onze tenen naar boven lopen …
wat een drama… niet in bed te krijgen net als bij eef he, hebben we over gemailt, nu 2 avonden met eierwekker, gaat opzich goed…maar vannacht ging ze helemaal loos…echt wij zijn er ook helemaal klaar mee, en waarom … ik heb geen idee eerlijk nie , kind heb altijd doorgeslapen, nooit geen gedoe… maar het is helemaal mis de laatste tijd… knettergek word je ervan…
die wekker werkt hier okay… maar ja wat je snachts eraan moet doen, wat helpt zou ik zeggen… al moet je op je kop gaan staan is mijn motto, na 2 hellnachten…
(behalve dan bij ons in bed, want dan doe ik zowieso geen oog dicht, pip die duwt altijd met haar tenen ergens tegen aan, deed ze in me buik, en nu word je er ook lijp van want dat doet ze nu ook …)
maar probeer je rust te pakken… ja makkelijk gezegt… maar ja onthoudt ik heb hier hetzelfde hoor !!!

ik denk aan je , ik hoop dat het hier en bij jou vannacht beter gaat, en dat we allebei heerlijk mogen slapen !!

Pippy is geboren 17.07.2009

Nou, ik moet zeggen dat wij vannacht echt een topnacht hebben gehad, de tweede op rij! Ik rolde gisteren laat mijn bed in, was naar de sauna geweest en ik heb echt niks noppes meer gehoord! Tot vanochtend 08.00 uur! Maar ik had te vroeg gejuicht, want nu is meneer weer aan het miemelen. Hij gaat meteen slapen, maar wordt steevast 1-2x wakker! Net ook weer. Gauw mee naar beneden getroond en een klein flesje gegeven. Was het stil, hoor ik hem net WEER af en toe zo een klein huiltje doen. Nee he! Ik douche altijd 's avonds, maar dat kind reageert accuut op geluid en licht. Dus dat durf ik zowat niet meer en ik poets mijn tanden nu met een handtandenborstel, ik plas in het donker…allemaal om Max stil te houden. Niet normaal toch? En door vuurwerk slaapt hij dan WEL heen! Misschien heeft hij het te warm, of droomt hij? Geen idee? Maar ik wil gewoon dat hij slaapt! Eva was meteen stil.

@Sugars, wat een hel dat Pip helemaal loos ging en dat ze bijna de noodverordening af moesten kondigen! En dan ben jij nog steeds niet helemaal healthy (of gaat het al beter?), dus dan kun je dat gegil al helemaal niet hebben! Eef gilt op zich niet, maar huilt dan stilletjes of roept heel zielig. Max gilt wel, net een sirene echt loeihard! Ik hoop voor je dat Pipzilla zich ook inhoudt, want dit is echt niet tof! Dara helpen geen 10 kookwekkers tegen! Is ze niet, net als Eef, te paaien met stickers? Dat werkt hier als een gek. Ze was als een kind zo blij dat ze vandaag een bonbon mocht uitzoeken en ik heb haar een Playmobil poppetje (van 2,50) beloofd als ze nu 7 stickers heeft (we beginnen weer bij 0). Werkt goed! Trouwens, grappig dat ik nu weet waar je woont! Dat dacht ik al! Ken de wijk een beetje! Welterusten alvast!

Groetjes Rainbow