Uuhhhh beetje blonde vraag

hoe lang blijft boter goed,ik heb sinds kort bleuband gekocht voor op brood,dylan vroeg erom,omdat hij zo verzot is op muisjes en vlokken…

maar hij is de enige die boter eet en die bak is best wel groot,maar hoelang blijft dat houdbaar eigenlijk

Bianca mama van Kevin*,Dylan en Kaitlyn

Staat er geen houdbaarheidsdatum op de verpakking?

Normaal is het een paar maanden geloof ik.

Groetekes, Sje

ja staat erop maar dat is toch de datum tot het goed blijft als het dicht blijft???

Hihi, lekker ding
De houdbaarheidsdatum geld ook nog als je het kuipje boter al open hebt gehad
Maar vroeger stonden nooit ergens houdbaarheidsdatums op hoor.
Neem het met boter niet zo nauw…bederft niet gauw hoor!

Groetjes van een “echt” blondje (whahaha, grapje hoooorrrrrr)

Groetjes Bianca, mamma van Stephan en Kaya

Gewijzigd door - Bieb op 05 May 2006 23:11:10

whahha muts,kijk hans eet echte boter is ook binnen een week op

dylan lust dat niet dus wilde gewone,maar ja ik dacht hee bleuband vitamine ect,ect,ect dat is goed voor hem,maarja gelijk zo pond doos man pfffff

maar oke boter kan je dus lang goed houden tot de datum wat op de verpakking staat hahaha

Ja, verder is het inderdaad best belachelijk dat ze dat nou niet ff in een kleiner pakje verkopen.
Er zijn tenslotte ook zat mensen alleen en die het niet elke dag gebruiken ofzo.

ja idd van de zotte gewoon, hihihihi voor die ene boterham tussen de middag

hahah
hier eet iedereen boter…

ff de zeurmiep uithangen hoor…maar boter op je brood is voor opgroeiende kids (en ook voor jou)wel belangrijk voor bepaalde vitamines hihihihi (en dat geldt dus voor alle merken, niet perse die met toegevoegde dingen)Denk ik zal ff zeuren hier hihi

Is gewoon houdbaar tot houdbaarheidsdatum hoor !

Groetjes. Els

heee zeurpiet whahaha,je bent wel erg hoor

maare ikke lust het echt niet
heb wel eens geprobeerd maar gruw ervan

maar ik weet dat het goed is idd,dylan wilt het nu gelukkig maar kaitlyn hoeft het ook niet,heel af en toe als ze ook vlokken of hagel wilt dan neemt ze het maar moet dan heel dun gesmeerd worden

ene bedankt voor het antwoord ook hiihihiih

maare alle boter is dus uit eindelijk het zelfde???

want dan koop ik zo klein verpakking de volgende keer,want deze is nooit op voor de datum verstreeken is hoor

Gewoon een kuipje halvarine, maakt niet uit welke.
Pak meestal de goedkoopste.

En ik ben het met Els eens, boter (halvarine) heb je nodig!
Al smeer je maar heel dun (meer hoeft ook niet) je hebt het nodig.

Oh, en wat ik gehoord heb, al die toegevoegde “gezonde” dingen.
Overbodig en geld verspilling.
Als je gewoon gezond eet heb je dat allemaal niet nodig.
Dus extra kalk e.d. (vindt de portemonee ook heel fijn).

Groetjes Mim

ben t geheel eens met mim…hihihi

groetjes, de zeurpiet

oke oke oke,jullie hebben gewonnen,maar ik eet gezond maar alleen geen boter lekker puh iihihiiihhi

quote:
oke oke oke,jullie hebben gewonnen, maar ik eet gezond maar alleen geen boter lekker puh iihihiiihhi

Ze moet het laatste woord hebben hoor, heb je 't in de gaten?

Gewijzigd door - Bieb op 06 May 2006 19:51:04

Nee ik merkte niks hahahahaha!!!

Houdbaarheidsdatums gelden officieel inderdaad alleen als het om een nog nooit geopende verpakking gaat.

Maar aan boter kan weinig bederven (op voorwaarde natuurlijk dat er niet teveel restjes in belanden die aan je mes blijven hangen, bijvoorbeeld broodkruimels enzo) dus daar durf ik bij een geopende verpakking ook best die houdbaarheidsdatum aan te houden.

Is bijvoorbeeld een blikje tonijn tot ergens in 2007 goed en je maakt het open, dan moet het wel dezelfde dag of de dag erna op. Vis is veel meer aan bederf onderhevig dus het zou erg onverstandig zijn om er vanuit te gaan dat je dat tot volgend jaar open kunt laten staan.

Groetekes, Sje

ja dat doe ik niet hoor mes afvegen aan het bakkie,spoel het mes af,dadelijk heb ik groene boter iekssssss

Het enige handige aan groene harige boter is dat-ie zelfstandig de koelkast uit komt lopen!

Groetekes, Sje

els neemt zichzelf voor dit onderwerp te vermijden als ze zit te ontbijten

hhhahahahaa jaja ik ontbijt laaaaaat vandaag hihi