hallo,
Ik vroeg mij af hoeveel uur jullie kinderen slapen per nacht. Bo sliep namelijk eerder ruim 12 uur per nacht, maar de laatste maanden is dat toch minder geworden. HIj slaapt nu gemiddeld 10,5 a 11 uur per nacht, maar nooit meer dan dat. Overdag slaapt hij nu nog 2 keer, 1 slaap van bijna 2 uurtjes en 1 slaap van een uur. Dus in totaal 3 uur.
Per etmaal slaapt hij dus ongeveer 14 uur, dus meer dan voldoende (gemiddelde ligt tussen de 13 en 15 uur per etmaal).
Hij heeft een tijdje 1 slaapje gehad, maar omdat hij nu eerder wakker is, zit hij weer op 2 slaapjes per dag. In de ochtend wil hij er om 10:00 echt weer in, en in de middag ook nog. Doe ik dit niet , dan slaapt hij in de nacht niet door, en komt dan huilend. Laat ik hem die 2 slaapjes doen, dan slaapt hij door, met een maximum van 11 uur achter elkaar.
Hij ligt er meestal rond 1930 in en wordt dan rond 600/630 wakker, Ook hierin is weer, wijk ik er van af (dus bv om 1900 naar bed) is hij gelijk om 500 wakker. Ook al is het maar een half uur eerder, vraag me niet hoe dat kan) dit gebeurt ook als hij iets later gaat, dus om 20:00. HIj is dus erg gesteld op die 1930.
Ik maak mij verder geen zorgen hoor, want volgens mij is dit allemaal heel normaal, maar ik was nieuwsgierig, hoeveel uur jullie kindje van Bo zijn leeftijd nog slapen, en met name in de nacht.
liefs woezel