Uren slaap per nacht

hallo,

Ik vroeg mij af hoeveel uur jullie kinderen slapen per nacht. Bo sliep namelijk eerder ruim 12 uur per nacht, maar de laatste maanden is dat toch minder geworden. HIj slaapt nu gemiddeld 10,5 a 11 uur per nacht, maar nooit meer dan dat. Overdag slaapt hij nu nog 2 keer, 1 slaap van bijna 2 uurtjes en 1 slaap van een uur. Dus in totaal 3 uur.
Per etmaal slaapt hij dus ongeveer 14 uur, dus meer dan voldoende (gemiddelde ligt tussen de 13 en 15 uur per etmaal).
Hij heeft een tijdje 1 slaapje gehad, maar omdat hij nu eerder wakker is, zit hij weer op 2 slaapjes per dag. In de ochtend wil hij er om 10:00 echt weer in, en in de middag ook nog. Doe ik dit niet , dan slaapt hij in de nacht niet door, en komt dan huilend. Laat ik hem die 2 slaapjes doen, dan slaapt hij door, met een maximum van 11 uur achter elkaar.

Hij ligt er meestal rond 1930 in en wordt dan rond 600/630 wakker, Ook hierin is weer, wijk ik er van af (dus bv om 1900 naar bed) is hij gelijk om 500 wakker. Ook al is het maar een half uur eerder, vraag me niet hoe dat kan) dit gebeurt ook als hij iets later gaat, dus om 20:00. HIj is dus erg gesteld op die 1930.

Ik maak mij verder geen zorgen hoor, want volgens mij is dit allemaal heel normaal, maar ik was nieuwsgierig, hoeveel uur jullie kindje van Bo zijn leeftijd nog slapen, en met name in de nacht.

liefs woezel

Lilypie Second Birthday tickers

Morgan zit nu weer op zo’n 11 uur per nacht. Meestal ligt ze er zo 19.00 in en dan slaapt ze tussen 19.30 en 20.00. Helaas slaapt ze niet echt uit. Alleen op zaterdag ligt ze er om 19.30 of iets later in omdat pappa dan pas om 19.00 thuis is. Alleen komt ze echt niet later dan 7.30 's morgens dan. Helaas. Overigens als ze niet slaapt iop de dag is de om 19.00 helemaal op en dan slaapt ze wel meteen en dan slaapt ze 12 uur.

Op de dag is het thuis 1 slaapje en op het kdv kijken ze een beetje hoe moe ze is en dan slaapt ze soms van 10.00 tot 11.00 en andere keren alleen van 12.30 tot 15.00.

Groetjes,

Michèle

Rico ligt er tussen 7 en half 8 in en slaapt tot half 8 (verschilt natuurlijk wel ooit)
ik liet hem eerst s’middags gewoon slapen tot wanneer ie wakker is.
nu heb ik wel de keus gemaakt om hem niet langer dan 2.5 uur in bed te leggen omdat ie anders s’nachts weer slecht gaat slapen.
meestal wordt ie zelf wakker, maar als dat niet gebeurd haal ik m er toch voortaan uit, omdat ik merk als ik m laat liggen hij vlot tot 4 uur kan doorslapen met als gevolg dat hij dan s’morgens voor 6 uur al wakker wordt

Lilypie Tweede PicLilypie Tweede Ticker

Minke gaat om een uur of 1900/1915 naar bed en slaapt dan echt binnen 5 minuten. Overdag merk ik wel dat ze korter gaat slapen, het was 3 uur en nu leg ik haar er vaak rond 12.15 uur in en dan hoor ik haar alweer rond een uur of 1430. Ik laat haar dan wel vaak nog eventjes liggen omdat ze dan vaak als ik in haar kamer kom roept “Minke slapen!” en dan zeg ik "wil je nog even in je bed blijven?"en dan roept ze “ja!” haha maar dan is ze gewoon lekker aan het spelen met haar knuffels. In de ochtend is ze rond 0630/0700 uur wakker. Maar dan laten we haar in het weekend ook wel eens nog even liggen omdat ze dan ook gewoon gaat liggen spelen.

Lilypie First Birthday tickers

Hier gaat Noah nu om 19.30uur naar bed, slaapt binnen 15/30 min. en slaapt door tot 8.00/8.30.

Smiddags gaat ie rond 12uur/12.30uur naar bed en slaapt dan ongeveer 1.5 tot 2uurtjes…

Liefs, Melanie, (mama van Noah)

Onze meid van net een jaar doet overdag nog 1 slaapje van een 2 soms 2,5 uur.
S’avonds ligt ze tussen 7 en half 8 in bed en s’morgens is ze tussen 6 en 7 wakker.
Heel heel af en toe s’morgens eens een uitschieter naar 8 uur.
Maar die kan ik op 1 hand tellen

Gr

Dylano slaapt op de dag 1 keer gemiddeld 2 uur. En 's avonds ligt hij er om half 7 in en de ene keer slaapt hij gelijk de andere keer speelt hij nog even. Hij slaapt tot ongeveer 7 uur en gaat dan spelen. We halen hem om 7.45 -8 uur uit bed.

Liefs Michelle

Lilypie Kids Birthday tickers

Julian slaapt overdag 1x, tussen de 1 1/2 uur en 2 1/2 uur. 's Avonds gaat hij tussen 19.00 en 20.00 uur naar bed (ligt er aan hoe lang hij overdag heeft geslapen). Slaapt hij overdag niet, dan ligt hij er rond 18.00/18.30 uur in. Geen idee hoe snel hij in slaap valt, hij is meestal heel erg stil. Net begon hij na drie kwartier opeens te praten tegen zijn knuffels, dus nog helemaal wakker.

's Morgens wordt hij tussen 6.30 en 7.30 uur wakker en wil dan naar beneden. Maar vanmorgen ging het anders…hij was om 7.10 uur wakker, dus eruit en op het potje. Plast, staat op van het potje en begint te huilen, zegt: ‘peen, slapuh!’ Geprobeerd in zijn eigen bedje, maar daar was ie niet van gediend. Dus bij papa in het grote bed waar hij nog tot half negen sliep

Julian is wel 5 mnd ouder dan Bo, maar dit slaaprimte heeft hij eigenlijk al vanaf een maand of 13.

Seth slaapt 's nachts ongeveer 12 uur (van 18.30/19.00-6.30/7.00 uur).
Dan slaapt hij overdag nog 1x, meestal tegen de 2 uur.
Hij gaat tussen 12.00 en 13.00 naar bed, afhankelijk van hoe moe hij is.

Wij hebben ook een tijd gehad, wat jij nu hebt met Bo. Hij had het toen echt nodig, om 2x per dag te slapen, maar sliep daardoor wel slechter 's nachts.

Nu is het na een paar weken vanzelf goed gekomen, en nu slaapt hij gewoon 1x per dag, zelfs als hij een nacht slecht slaapt, hou ik hem op overdag.
Gewoon omdat hij dan weet dat hij 's nachts beter moet slapen.
En dat gaat nu gewoon goed.

Liefs, Anne

Marijn lag op deze leeftijd tegen 19.00-19.30 op bed en sliep dan tot 7.30-8.00. We halen hem eigenlijk nooit voor 8 uur eruit omdat hij altijd nog speelt in bed en zich goed kan vermaken. Deze tijden ligt hij nu vaak ook op bed en is nog steeds rond deze tijd wakker.
Tussen de middag sliep hij op deze leeftijd zo’n 2,5 a 3 uurtjes dus best veel. Nu slaapt hij de ene keer wel en de andere keer niet en speelt dan in bed en dit kan hij wel 2 a 2,5 uur volhouden hebben ze toch even een moment voor zichzelf.
's avonds valt hij niet altijd gelijk in slaap en ligt soms wel tot 22.00 te praten en spelen.

Zijn nichtje is een maand jonger en sliep als baby al heel weinig en slaapt nu meestal tussen de middag al niet meer dus ja ieder kind is hier ook weer heel verschillend in. Maar ik vind het wel lekker dat ik even de tijd heb om dingen te doen waar je geen kinderen bij kunt gebruiken zoals strijken ed.

Hoi Woezel,

Rens slaapt overdag 1,5 a 2 uur, hij gaat tussen 12.00 en 13.00 uur naar bed afhankelijk van hoe moe hij is. 's avonds gaat hij tussen 18.30 a 19.00 uur naar bed en slaapt dan meestal binnen een kwartiertje. Hij slaapt dan tot ongeveer 7.30. Soms is hij wel al om 10.00 uur moe maar dan wil hij echt niet op bed dus dan zet ik vaak eventjes de tv aan en ga dan even lekker een half uurtje met hem op de bank zitten. meestal wil hij daarna toch wel weer gaan spelen. Rens is zich nu volop aan het ontwikkelen. In een tijdsbestek van een maand is hij gaan lopen, heeft hij 4 kiezen helemaal door en twee hoektanden op komst en heeft hij vandaag eindelijk z’n eerste woordje gezegd. De afgelopen weken was het slapen zowel overdag als 's nachts iets minder maar dat is nu weer aan het verbeteren.
Na zo’n periode zoek Rens meestal toch wel weer z’n oude vertrouwde ritme op.

groetjes Ramona

Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers

Joey ligt er 's avonds tussen half 7 en 7 uur in, maar is vaak nog een uur aan het spelen. Ik zou hem niet langer op kunnen houden, want beneden is het echt zo dat hij doodmoe is. Hij vind het blijkbaar ook fijn om gewoon even in alle rust in bed te spelen en te zingen, want dat doet hij 's middags ook vaak. "snachts slaapt hij dus ongeveer van half 8 / 8 uur tot de volgende ochtend half 9. Hij gaat niet huilen dus meestal haal ik hem om 9 uur uit bed. 's middgags slaapt hij een uurtje ergens tussen 1 uur en 3 uur, verschillend… Soms slaapt hij ook niet maar dan ligt hij twee uur lang in bed te ‘chillen’ hahaha:D

Lilypie First Birthday tickers

Erik heeft nog nooit ‘klokje rond’ geslapen, dus 12 uur achter elkaar. Hij slaapt rond de 10 à 11 uur per nacht. Ook toen hij zo oud was als Bo.

Groetjes,
M

Lilypie Tweede Ticker

Noa gaat om 19.00 uur naar bed en slaapt dan van 20.00 tot 06.30-07.00 uur en tussen de middag doet ze nog een slaapje van 14.00 tot 15.30 (gaat rond 13.30 uur naar bed)

ook Lindsey slaapt meestal zo’n 11 uur per nacht. ze gaat er om 19.00 uur ze slaapt dan meestal om 19.30 uur en is meestal met een uur 6.00/6.30 wakker. soms in het weekend wel is 12 uur of langer maar meestal zo’n 12 uur. Lindsey slaapt dan overdag nog 1 keer 's middags en dat is zo’n 2 uur, als ze thuis is tenminste op de kdv slaapt ze meestal zo’n 1 tot 1,5 uur.

liefs,
Rinske

Hallo,
Sorry voor de vrij late reactie, ben nog wel redelijk druk met uitpakken enzo, maar goed, maakt niet uit.

Dus 11 uur is eigenlijk wel erg gemiddeld als ik dit zo lees. Wel grappig om te lezen hoeveel verschillen er eigenlijk wel niet zijn!! Zo zie je maar, elk kind is anders!

liefs woezel

Onze meid gaat tussen 19.30 en 19.45 naar bed. Slaap tot Kwart voor 9, heeft ze nog een kwartier om bij te komen, en dan laat ze echt van zich horen.
Dit is nu, maar was ook toen ze die leeftijd had van jouw zoontje.
Toen had ze nog 2 slaapjes nodig: 11uur tot 12uur.
En 's middag van 14.30 tot 15.45.
Nu slaapt ze af en toe nog overdag, tussen 13.00 en 14.00, hangt ervan af wanneer ze het aangeeft. Maar gebeurd ook vaak dat je haar naar bed brengt, dat ze lekker gaat spelen in haar bedje…

Nu hebben we het af en toe wel heel luxe en slaap ze uit tot 9.30.

Liefs, Susan.