Update

N.a.v. de vraag van Malawimamajada in een ander topeic, hoe het met mij gaat, hier even een update

Tja, het gaat met ups & downs… Soms ben ik extreem vrolijk en kan ik de wereld aan, dan voel ik me independend woman en denk ik dat ik nooit meer een man wil! Maar er zijn ook nog net zo veel dagen dat ik geen zin heb om mijn bed uit te komen omdat het gewoon keihard bikkelen is, en zooo zwaar en vermoeiend! Ik voel me zo enorm verantwoordelijk in m’n eentje voor de kinderen, en dat drukt als een last op mijn schouders. Ik loop al weken met hoofdpijn, door het gepieker, stress en dat verantwoordelijkheidsgevoel… Ik ben er echt 24/7 alleen mee, en natuurlijk ga ik wel eens even ergens heen, maar dat is niet elke dag en ook zeker geen hele dag.

Ik zou wel graag weer aan het werk willen, maar ik durf niet! Ik word ivm mijn uitkering verplicht om 40 uur te werken, en dat ga ik never nooit doen! Mijn moeder is gastouder van mijn kinderen, maar 40 uur bij haar kan niet, wil zij niet en ik niet. De kinderen naar een kdv wil ik ook absoluut niet! Ik heb zelf op de meeste locaties gewerkt hier, en ik zou ze er voor geen goud heen doen!

Voorlopig blijf ik dus nog in de ziektewet, en dan solliciteer ik alleen op banen van ongeveer 26 uur die ik echt graag zou willen, en dan hoop ik dat ik met alle toeslagen enzo uiteindelijk genoeg inkomen heb om geen aanvullende uitkering meer te hoeven hebben, want dan vervalt ook die sollicitatieplicht.

Ik had jullei ook verteld van die leuke jongen die ik had leren kennen… Nou dat is al weer van de baan. Het klinkt heel hard en dat is het ook, maar die heb ik, achteraf gezien, ‘‘gebruikt’’ om wraak te nemen op m’n ex, en over mijn verdriet heen te komen… Niet goed van mezelf, want hij was heel serieus (ik ook in het begin, maar ik ergerde me al gauw overal aan) maar dat is wel goed voor me geweest in de verwerking van alles.

Met mijn ex ga ik inmiddels weer heel goed om. We spreken elkaar veel op msn, en dat praat makkelijker, geen emoties dus minder snel boos enzo. Dat is ook wat we willen, gewoon verder gaan als dikke vrienden, leuke dingen met de kids doen, en mischien ooit in de toekomst… je weet nooit hoe het loopt natuurlijk. Zijn ‘‘vriendinnetje’’ is iig ook alweer van de baan, dat was voor hem blijkbaar echt een utivlucht geweest. Hij begint tot inkeer te komen en beseft wat hij gedaan heeft. Hij is erg verdrietig en mist ons heel erg… Tja, ik ben er voor hem, maar ik doe wel voorzichtig aan!

Met de kinderen gaat het gelukkig goed! Het extreme onhandelbare gedrag van Joey is min of meer weer goed gekomen, hij luisterd weer enigzins, met uitzondering van de normale ppt-buien dan maar ik lees hier dagelijks mee, en lees dus ook dat dat overal wel is

Ik heb van de week mijn wandkast en salontafel verkocht, en zondag krijg ik allemaal meubels van mijn tante, alles bijpassend Dan ga ik volgende maand ook behangen, sauzen, laminaat leggen en gordijnen en assecoires vervangen, dus dan maak ik van óns huis’’ echt mijn huis, en dan kan ik denk ik pas echt beginnen aan het opnieuw beginnen
Ook heb ik een boel nieuwe kleren, ben ik kilo’s afgevallen ( das het voordeel van al die stress) en heb ik mijn haarkleur radicaal veranderd Iedereen zegt dat ik er zo goed uit zie, en zo voelt dat dan ook Dat is wel leuk dus haha:D

Groetjes Anouk

Je bent een topper! en je krijgt het allemaal voorelkaar! Veel respect voor jou!

he tjee meid!
ik kan eigenlijk wel begrijpen wat je schreef over die "leuke jongen"
ik denk dat dat ergens toch wel menselijk is hoor haha ofja ik bedoel dat je zoiets niet bij voorbaat weet van: goh die jongen ga ik daarvoor gebruiken
daar kom je meestal achteraf pas achter.

tja en ik hoop gewoon dat je het allemaal weer goed op gaat pakken en het allemaal ook goed gaat uitpakken snapje? als het ooit goed komt met je ex… dna is dat mooi meegenomen maar idd neem de tijd.

wat leuk dat je allemaal nieuwe meubeltjes krijgt! foto’s

Fijn dat het naar omstandigheden goed met jou en de kinderen gaat.

Groetekes, Sje

goed van je! Respect hoor hoe je de dingen aanpakt!
En dat je je de ene dag “on top of the world” voelt, en de andere je bed niet uit wil, ik denk dat dat normaal is en erbij hoort. Hopelijk vind je snel de middenweg hierin en zijn alle dagen gewoon fijn.
Ik hoop dat je snel een baan vindt die je echt leuk vindt en geen aanvullende uitkering nodig hebt, want 40u per week werken dat is een keuze waar je écht achter moet staan, als je die keuze gedwongen moet nemen, is geen goede optie lijkt me. Dus ik duim voor je dat je snel een baan van 26u vindt die even veel verdient als een baan van 40u

groetjes
Ineke

Lilypie Second Birthday tickers

Super om te horen dat het goed gaat meid!

Lilypie First Birthday tickers

Geweldig om te horen dat het zo goed gaat, tuurlijk kan je het!!!

Wat fijn dat het beter gaat! Hoe gaat het met het maatschappelijk werk? Heb je een leuk iemand? En helpt t wat?
Ik hoop ook echt voor je dat het niet nodig zal zijn 40 uur te gaan werken, ik zal hard voor je duimen! Je krijgt toch wel geld van je ex he? En je krijgt ook extra van de belasting toch als je alleenstaand ouder bent? Of van de gemeente? Allemaal even goed uitzoeken hoor!

Groetjes Hanna, trotse mama van Sylvie

Klinkt als iemand die het goed aanpakt meid en dan zal je dage hebben dat je denkt krijg allemaal het heen en weer maar. Ik hoop dat het je inderdaad lukt met je baan voor 26 uur. Zoek inderdaad uit waar je allemaal recht op hebt en laat je ex betalen he. Niet uit medelijden of vriendschapsreden denken laat maar.

En fijn dat het met Joey ook beter gaat. Enne die knul tja heel triest voor hem, maar ja aan de andere kant iemand die meteen serieus wil met iemand on the rebound heeft grote kans zijn neus te stoten.

Groetjes,

Michèle

Fijn om te horen dat het, op die paar sombere heel begrijpelijke dagen na, goed met je gaat

liefs Shirley

Wat goed om te lezen dat je je leven zo goed oppakt!

Heerlijk om straks te kunnen zeggen dat het jouw Thuis is…

En ook goed om te lezen dat het contact met je ex weer goed is en dat is voor nu het beste toch?

Groetjes van Sascha en Senne