Update ziekenboeg ;(

Hoi meiden,

Zoals ik al eerder meldde heeft moppie ontstoken tandvlees, Sinds zondag is daar koorts bij gekomen. Ik had het ide dat het wat beter ging maar nu wordt ze vanmorgen wakker met een erge hoest. Oh zo zielig dit! En die speekselklieren zijn ook nog niet dunner. Ik ben donderdag bij zo’n HIO (huisarts in opleiding) geweest en die zag ook dat haar linkeroortje roder was. Het kwam waarschijnlijk door een virus en ze kon ons wel een kuurtje mee geven. Bij een virus? Ja, laat maar. Mijn eigen huisarts gaf daarna aan dat het morgen echt veel beter moet zijn maar ja nu komt er weer een nare hoest bij.
Het is een droge hoest, tips om het leed te verzachten meiden?

Daarbij is mama ook al sinds zondag ziek. Snot, snot, snotterverkouden echt heel vervelend. MIJn hele hoofd zit dicht. EN ik ben erg allergisch en die doet nu ook gezellig mee dus ik nies mijn neus er bijna af. PFfff…
Maar verder gaat het goed hoor!
Zo even klagen hoor, nu gaat het wel weer.
groetjes,
Wendy

Ach jee, da’s ook niets. Moppie én mama ziek. Is de luchtvochtigheid op haar kamertje goed genoeg? Bakkie water op een kastje zetten anders, want de lucht is onwijs droog. Dat zou kunnen helpen. En een hoestdrankje al geprobeerd? Tijmsiroop? Heel veel sterkte en beterschap voor jullie allebei!

Groetjes,
M

Lilypie Third Birthday tickers

Ach jee het zit jullie ook niet mee he meid… Wat balen zeg! Maar inderdaad wat Mriek zegt zou ook het eerste zijn waar ik aan zou denken.
Sterkte met je verkoudheid, ik heb zelf op het moment flinke buikgriep… Das ook niet alles…

Groetjes Hanna, trotse mama van Sylvie

@Mriek, dat is een goede tip van het water, ga meteen bakjes neerzetten. Weet eigenlijk niet hoe vochtig de kamer is maar kwaad kan het natuurlijk nooit.

@Hanna, nee he meid jij ook al ziek? Het is wat met die zwangeren en hun weerstand he…

Moppie heeft nu volgens mij geen koorts, ik moet eigenlijk even de stad in want ik heb vanaf morgen de kindjes van mijn zus 's ochtends. Maar ja, zouden jullie dat doen? Ik heb nu alleen het broodnodige gedaan, dus supermarkt…
groet,
Wendy

Als ze geen koorts heeft zou ik gewoon gaan. Gewoon haar nekje lekker warm inpakken

Groetjes Hanna, trotse mama van Sylvie

Hoi ,

hier ook een zoontje dat weer erg aan het hoesten is , hij is wel iets ouder
( 5 jaar) en hoest al een maand dan weer een weekje niet, en dan begint het weer.
Nu sinds zondag ook weer aan het hoesten, eerste paar dagen net een zeehondenhoest. (blafhoest) ik geef meestal Noscapine, maar zie nu op de verpakking dat dit pas bij 3 jaar is, waarschijnlijk is je kindje jonger. Noscapine
hebben we eigenlijk als tip bij de ha. gekregen ( vrij verkrijgbaar bij Apotheek)
na een paar dagen merk je dat de hoest goed los komt.
Hij is 2 dagen flink ziek geweest (hoesten, verkouden en rond 39 gr, koorts)
sinds vanmorgen voelt hij zich weer beter gelukkig, en de hoest komt nu goed los.

wat je niet moet doen, is een ui naast zijn bed, dit helpt wel tegen verkoudheden maar niet tegen hoest.
Wat ik ook wel vaak gaf toen ze kleiner waren is van VSM druppels die mag je vanaf de geboorte al gebruiken…

succes

gr. mama van 2 kids

@hanna, ga ik doen even naar buiten is ook wel lekker na een week binnen. Jij ook beterschap he.

@mamavan2kids: wat naar dat jouw kindje zo hoest. Het is echt een naar geluid he. Ik zou het zo graag overnemen van haar. Ik kijk het even aan, ik heb thijmsiroop staan dus die kan ik alvast geven en anders haal ik die druppeltjes.
Bedankt voor het meedenken!
groetjes,
Wendy

Lekker naar buiten gaan inderdaad, als ze geen koorts heeft. Het is hier heerlijk weer, ik hoop bij jullie ook!

Groetjes,
M

Lilypie Third Birthday tickers