Update: waar komt de koorts vandaan?

Precies, moedergevoel volgen is het beste. Een moeder voelt feilloos aan als er iets aan de hand is met haar kindje(s).
Dus geeft een arts bepaalde instructies en vertrouw je het echt niet, dan nog eens aankaarten of bij een andere arts om een second opinion vragen.

Groetekes, Sje

heb haar lekker in bad gedaan rond half 7, flesje gegeven (avondeten wilde ze niet) zetpilletje en nog voor 7 uur in bed. Ze sliep meteen en slaapt vooralsnog weer heerlijk door. Ben blij dat ik toch tot morgen afwacht en dat ik niet met een ziek kind door de sneeuw ben gaan rijden naar de huisartsenpost! Morgenvroeg hier naar de h/a, da’s om de hoek
Wat een weer he dames! ALs het zo door gaat sneeuwen we in!

mama1980

Lilypie Second Birthday tickers

Ja het sneeuwt hier ook weer aardig, terwijl er al een dik pak van gisteren lag!! Nog best dikke vlokken ook, ben benieuwd o het lang blijt sneeuwen!!

Hopelijk slaapt ze lekker door, en dat eten, is niet erg, zolang ze maar wel drinkt, dan is het goed!! En idd, morgen vroeg even langs de eigenhuisarts om de hoek, dat is wel net zo ijn dan nu door de sneeuw!!

liefs woezel

Lilypie Third Birthday tickers

hoi,
ik zou ook weer even naar de huisarts gaan, voor de zekerheid. Ik kreeg voor Emma d’r oorontstekiing meteen AB.
Hou de bultjes in de gaten, hier heerst de waterpokken. Dat begint meestal met een verkoudheid en koorts…

Groetjes Gidget

Lilypie - Personal pictureLilypie Third Birthday tickers

nou weten we het helemaal niet meer! Wat zou het makkelijk zijn als die kleintjes toch eens konden praten en zeggen wat er scheelt!!! Vandaag terug gegaan naar de huisarts. Oorontsteking weg, oortjes zagen niet rood meer. Urine nagekeken= schoon en toch had ze vanavond weer koorts, dat is dag 5! Overdag en 's nachts moet ik zeggen heeft ze geen koorts. Vannacht had ze zelfs ondertemp van 35.6! en dus warme slaapzak weer aan gedaan (had ivm de koorts een iets dunnere aan gedaan) Volgens de huisarts kan dit door de zetpil komen. Huisarts weet het ook niet volgens mij en gooit het nu op de bmr prik in combinatie met de nasleep van griep/oorontsteking. Nu ben ik zelf net zo verkouden geweest als zij was en heb ineens sinds vandaag veel pijn in de holte bij mijn jukbeen, weet even niet hoe dat heet. Nu vraag ik me af of daar een ontsteking zit en of het zou kunnen dat zij dat dan ook heeft. Wat zouden jullie doen? Ik was vanmorgen blij dat de oorontsteking weg was en dat haar urine schoon was en ging dus met een gerust gevoel naar huis. Nu kreeg ze deze avond dus toch weer koorts en ben ik er dus weer niet gerust op.

mama1980

oh ja, ze drinkt gelukkig erg goed dit keer (is weleens anders greweest) maar wil niks eten. vandaag 3e dag zonder avondeten. vanmiddag wewl 1 boterham op en vanavond een mandarijn, thats it… maar weer een grote fles gegeven voor het slapen en dat drinkt ze dan weer wel.

mama1980

Heeft ze ook huiduitslag? Kleine rode puntjes op hoofd en romp? Onverklaarbare koorts wil ook weleens uiteindelijk de zesde ziekte zijn.

Fijn dat de urine schoon was en de oren weer goed lijken te zijn. Mogelijk is het toch iets van een virus wat maar blijft hangen.

Verwarrende situatie is het. Alle beterschap voor de kleine meid.

Dat ze niet goed eet, is geen probleem. Als je zelf ziek bent wil je ook niet eten. Zolang ze goed drinkt is het goed.

Groetekes, Sje

Gewijzigd door - Sje op 20 Dec 2010 22:54:53

ja het is inderdaad zo verwarrend. Ze is vandaag bij mijn moeder en die vertelde dat ze weer gewoon heeft gespeeld de hele dag en dat ze nu weer hangerig begint te worden en dat de temp weer aan het stijgen is. Zo vreemd. Overdag dus niks aan de had en dan aan het einde van de middag hangerig en 's avonds koorts. En dat nu al 6 dagen! Heb de huisarts maar weer gebeld. Die vind het nu ook wel erg lang duren dus toch maar preventief antibiotica voorgeschreven. Hoop dat dat helpt! Begin me nu nl toch wel zorgen te maken…

mama1980

oh en Sje, nee geen uitslag.

mama1980

Ah, tof dat je huisarts alsnog overstag is. Hopen dat die antibiotica hun werk doen.

Groetekes, Sje