Hoi,
Een tijdje terug had ik een topic gestart over dat Bo zo vroeg wakker was in de ochtend. Om 5.00!!
Dit was al een tijdje zo, maar af en toe had hij wel weken er tussen zitten dat hij tot 700 ongeveer sliep. Ik ging er dus elke keer vanuit dat het een fase was, maar deze fase duurde wel heel erg lang. Vandaar dat ik jullie hulp heb ingeschakeld! Mijn man en ik hebben toen ook besloten dat als Bo zou komen om 5:00 , wij ook niet meer naar hem toe zouden gaan. Dit gaf hem namelijk nog meer prikkels om door te gaan. Dit is overigens in overleg gegaan met de wijkverpleegkundige waar we die cursus peuterinzicht volgen (echt eenleuke cursus trouwens)
Daarnaast hebben we een lampje in zijn kamer gedaan, voor het geval het ging omdat het donker was. (speen hielp na 3 dagen niet meer)
Nou we hebben het niet eens uit kunnen proberen, Bo slaapt sindsdien gewoon uit!!
Het lijkt er dus op dat het lampje de oplossing was, want ik ben er namelijk nu eerder uit dan Bo!!
Bo komt nu al een tijdje pas tegen 845!! Hij ligt er dan de vorige avond ook pas tegen 20:00 in.
Als hij naar de opvang gaat, gaat hij daarom ook eerder naar bed, tegen 18:30 zodat hij wel de uren slaap kan krijgen die hij nodig heeft.
Blijkbaar werkt dit voor hem!!
Moet wel zeggen dat hij heel af en toen om 5:00 heel iets komt, dan is het 3 sec heel zachtjes jammeren, alsof hij zo verder wil gaan huilen, maar dan houdt het ook op, en slaapt hij door. Ik denk dat het dus door dromen komt.
Ik hoop trouwens niet doordat ik dit heb geschreven, hij nu opeens weer besluit om toch om 5:00 wakker te worden, maar dames, het is heerlijk een kind wat uitslaapt!!! Heel erg bedankt voor jullie tips, want op een gegeven moment weet je het zelf ook niet meer, en dan is een frisse blik op het probleem super fijn!
liefs woezel