Update! verkouden en bang voor uitdroging

@jaantje haha is het zo erg!!!, dan snap ik wel waarom mees het niet leuk vind.
Maar inderdaad tis wel fijn om het neusje leeg te hebben.

Gr Patries

@ patries, xylometazoline mag je zeker geven, wel in de sterkte van 0,025% bij baby’s. Van 2 tot 6 jaar in 0,050% en ouder dan 6 jaar 0,1%.
Wel niet langer dan 5 (aaneengesloten) dagen gebruiken.

Gr Jacqueline

vanmorgen ontdekt dat er een tandje door is gekomen dus het kan ook daarmee te maken hebben…jeetje dat kind maakt wat mee dames alles tegelijk!

vanmorgen heeft hij weer amper wat van zijn pap gegeten maar hij heeft wel 2 uur aan 1 stuk geslapen. vervolgens heeft hij brood weer weggesmeten ik kon wel janken…fles aangeboden hij wilde niet tot hij naar bed moest en ik de fles in zijn bed ging bieden jeppp die was eindelijk leeg! ik hield me vart vast en was bang dat hij na paar seconden weg zou duwen maar hij heeft het toch op gekregen. waarschijnlijk helpt dat neusspray wel nu. we gaan gewoon door want dat is nog niet alles natuurlijk. hopelijk krijg ik er nog 200cc erin en dan kan ik vannacht weer met een gerust hart slapen dus we houden vol!

nogmaals zeer bedankt voor de tips dames! als niets meer helpt ga ik een neuspompje halen daar zat ik al aan te denken maar zie nu wel dat het beter gaat als de voorgaande dagen. ik ben benieuwd

Lilypie First Birthday tickers

@ jacqueline moors, Dan heet het toch echt anders, dan heet het Xylometaz en daar zit inderdaad 0,025% fna in. Wat jij zegt de Xylometazoline mag je pas vanaf 2jr gebruiken.
Heb het nl zelf vd de ha gehoord en de twee flesjes hier staan.
Xylometaz is voor babies vanaf 3mnd tot 2jr, daarna gebruik je de xylometazoline.

@ selma, jeetje een tandje. Er zit hem echt alles dwars he. Zo sneu.
Denk dat je er echt doorheen moet met hem, zou hij ook niet in een sprong kunnen zitten!!! Nogmaals beterschap voor hem.
Gr Patries

Gewijzigd door - luna en mees op 24 Aug 2010 20:13:09

@Patries,
Xylometaz en xylometazoline is één en hetzelfde geneesmiddel.

het medicijn die ik nu thuis heb heet ook Xylometazoline…dus het klopt wel wat jaquieline zegt.

ja idd hij heeft nu echt van alles tegelijk…sprongetje, een tandje en ook nog verkouden. vandaag is hij wel meer gaan hoesten. dat is wel weer vervelend nu de koorts eindelijk weg is.

verder heeft hij vandaag weer amper gegeten totdat we van ons eigen eten gingen aanbieden! hij heeft een hoop Turks brood opgegeten en wat van ons rijst en groente hahah leuk gezicht…zijn eigen groentehapje wilde hij niet. dussssss ik denk dat hij toe is aan iets anders!

verder heb ik weer 6 maanden pap gehaald van bambix omdat ik het gevoel kreeg dat hij die van 8 maanden niet lust. dus morgen ook dat even proberen.

goed nieuws verder, hij heeft in totaal 500cc aan vocht binnen vandaag. hij ligt heerlijk te slapen vanaf 19.30. ik denk dat die neusspray goed geholpen heeft hoor echt een aanrader. buiten alles ben ik wel doodmoe hoor hij werd gisteren nog rond 22.00 uur wakker en ging pas slapen om 00.00 uur en ik wist neit wat ik met hem aan moest hij huilen en huilen ik was zo radeloos dat ik mee ging huilen…hij wilde geen fles niks uiteindelijk is hij weer in slaap gevallen. poeh wat vermoeiend allemaal echt ik ben op. gelukkig snap ik dat hij het erg moeilijk heeft anders zou ik het echt niet weten. eind goed al goed. morgen gaat het stukken beter denk ik tenminste het lijkt er op dat het al wat beter met hem gaat.

Lilypie First Birthday tickers

@ jacqueline en selma, ben het niet met jullie eens. Tis wel hetzelfde medicijn wat erin zit, maar het heet anders. Daar blijf ik bij, gaat mij erom dat er geen moeders met babies naar een drogist gaat en dus xylometazoline haalt want dat mocht…
Ik heb een fles voor mijn zoon met xylometaz en niet xylometazoline, selma waarschijnlijk heeft de apotheek het zelf gemengt en in een flesje waar xylometazoline op staat.
Ik laat het hierbij, gaat mij er nogmaals om dat er geen moeders een verkeerd medicijn aan hun kind geven, vind ik belangrijker.

@selma, zo te horen gaat het een stuk beter met de kleine man, fijn om te horen.

Gr Patries

ow maar Patries ik bedoelde alleen dat ik er geen verstand van heb maar dat er op het potje Xylometazoline staat. dus je zult wel gelijk hebben hoor dat weet ik niet.

hij is vannacht nog een keer heel overstuur wakker geworden en hoesten en hoesten de rest van de dag heefthij het erg goed gedaan hoor met eten en drinken gaat het al stukken beter. alleen dat hoesten is er nu bij gekomen het lijkt net of hij zijn longen eruit gaat hoesten…verder wordt hij razend als je hem wilt verschonen hij haalde het bloed onder mijn nagels vandaan en maar protesteren en krijsen alsof hij afgeslacht wordt poehhh het was me weer een zware dagje hoor…ben echt blij als hij helemaal beter is want dit breekt me wel echt op…

en waar komt al dat snot in hemelsnaam vandaan! sorry hoor maar moet vrijdag al kappen met die neusdruppels ik vraag me echt af of het dan over is want het lijkt nog steeds vast te zitten daaro???