Update: toch prednison

Ben de laatste tijd niet zo veel op ikkben geweest omdat ik steeds ziek ben. 2 weken terug nog een kuur gehad vanwege voorhoofdsholte en bijholte ontsteking en heb me daardoor een paar dagen beter gevoeld. Helaas was het nieuwjaarsdag al weer over met de pret en is de ontsteking weer terug. Ben maandag weer naar de huisarts geweest en heb nog een zwaardere antibiotica kuur gehad. Tot nu toe merk ik er nog weinig van maar ik hoop zo dat het gaat aanslaan.
anders word het namelijk prednison en daar ben ik eerlijk gezegd wel een beetje huiverig voor ivm mijn zwangerschap.
Gelukkig begrepen ze het nu eens wel op het werk en heb ik daar gelukkig geen gezeur van. Baal er wel van want het is al m’n vierde ziekmelding sinds oktober.
Blijf me sowieso klote voelen. Volgens de huisarts heb ik door de zwangerschap helemaal geen weerstand meer en doe ik overal vrolijk aan mee. Dat ik door de lage bloeddruk opgebrand ben helpt daar ook niet aan mee.
Maar goed hoop dat ik snel weer beter ben en m’n huishouden weer een beetje normaal kan doen. Ziet er echt niet uit hier terwijl Marco echt wel doet wat hij kan. Die is erg druk met werk en heeft ook nog de zorg voor z’n ouders. Vind het voor hem ook wel beroerd want die heeft echt geen vrije tijd meer over.
Op dit soort momenten kan ik soms best wel jaloers zijn. Om mij heen zie ik steeds dat er bij jonge gezinnen vaak ingesprongen word door de ouders als het even niet gaat. Marco zijn ouders mankeren daar zelf te veel voor en die van mij leven niet meer. Ik haat dat van mezelf want ik vind jaloezie niet zo’n goede eigenschap maar op dit moment heb ik er wel last van.

groetjes Ramona

Gewijzigd door - ramonavanzante op 07 Jan 2011 23:34:46

jeetje meid, wat rot voor je!

Weet ondertussen helaas hoe het is om met ieder virusje mee te doen door een slechte weerstand bij zwangerschap. heel irritant. Gelukkig heeft het bij mij niet tot grote ontstekingen geleid. Wat je kunt doen is sambucol nemen. Ik raad de bruistabletten aan, zijn nog lekker ook. Het is best prijzig, maar geeft echt een boost aan je weerstand en gaat virussen in een vroeg stadium te lijf. Je mag het slikken tijdens je zwangerschap, is op natuurlijke basis. Misschien heb je er iets aan. Bij mij helpt het goed. (bij de meeste drogisterijen wel te halen)

Maar meid, wat zwaar zo! En ook de zorg voor Rens er nog bij, dan heb je echt behoefte aan even een adempauze. Logisch dat je op dit soort momenten je ouders extra mist. Schaam je daar niet voor. Een of twee extra paar handen en wat bemoedigende woorden zijn gewoon superfijn op dit soort momenten.
Sterkte!

Liefs!

Lilypie Pregnancy tickers

Lilypie Third Birthday tickers

Dank je voor de tip liske. dat spul ga ik dan maar eens halen. Gebruik al een multivitamine voor zwangeren maar daar merk ik echt niets van.
Hoe is het met jou nu?

groetjes ramona

Wat ontzettend rot voor je.

Net als wat Liske al zegt, op deze manier is je zwangerschap wel erg zwaar. Helemaal niet raar dus dat je soms jaloers bent op mensen die wel hulp hebben van ouders etc.

Heel veel sterkte in ieder geval en ik hoop dat je snel weer opknapt.

Groetjes,
Sandra

quote:
Hoe is het met jou nu?

groetjes ramona

Ja, qua virussen gaat het best goed. eerst was het iedere 2 of 3 weken wel raak en nu heb ik volgens mij al zeker 5/ 6 weken niks gehad. heb ook iets meer energie terwijl volgens ‘de boeken’ ik nu juist weer extra moe zou moeten zijn…
Wel is het maagzuur echt heel vervelend, heb ik nu Antagel voor en dat werkt gelukkig redelijk, dus kan nu weer wat beter slapen. Daarnaast heb ik al een aantal weken last van mijn bekken. Niet zo dat ik niet meer kan lopen, maar opstaan van een stoel doet standaard pijn en ik kan geen drie kwartier meer pijnloos lopen. De buik is s avonds zwaar en onhandig. Wat voor mn bekken helpt is een bellybelt, die draagt een stuk van het gewicht en ook mn onderrug heeft daar baat bij. Das wel fijn.

Ik kan gewoon werken en voor Noor zorgen. het huishouden moet ik niet meer na een werkdag doen, maar als ik vrij ben kan ik het redelijk bijhouden. Eigenlijk gaat het best goed dus! Nog 3,5 week werken en dan lekker vrij, zie ik wel naar uit.

Hoop dat sambucol je gaat helpen!

Liefs!

Fijn dat het met jou wat beter gaat liske. Ik weet niet of je een verstelbare lattenbodem hebt? Hier heb ik de mijne wat omhoog gezet en sindsdien heb ik iig 's nachts geen last meer van maagzuur. Zo’n babybelt heb ik ook echt ideaal anders red ik het op m’n werk niet. Thuis heb ik hem gelukkig nog niet nodig.
had jij ook last van een lage bloeddruk? dat was bij mij namelijk de reden dat ik me de laastte weken beter ging voelen toen ik zwanger was van Rens omdat die toen hoger werd. Lekker hoor straks verlof. Ik moet nog 12 weken werken nu.

groetjes Ramona

Gelukkig red ik het goed met die antagel, ander kan ik inderdaad eens gaan kijken of we iets aan het bed kunnen verbouwen…

Deze zwangerschap is mn bloeddruk goed. Bij Nora was ie erg laag en dat voelde ik ook echt. Nu zit ik steeds op ongeveer 110/60 voor mijn doen heel goed en heb er ook helemaal geen last van gelukkig! Hoop dat jouw bloeddruk ook snel weer stijgt en je wat meer energie krijgt! Kun je de dagen ook weer makkelijker doorkomen!

Liefs!

{{Ramona}}

Groetjes,
M

Oeh, dat is heel vervelend. Pas goed op jezelf!

Groetjes Natasja

thnx allemaal,

groetjes Ramona

Ben vanochtend weer naar de huisarts geweest omdat de antibiotica niets doet.
Heb nu toch een prednisonkuur gehad. Hoop dat het nu eindelijk over gaat.
Maar dat spul is wel heftig zeg. Ik had het vanmiddag na de luch ingenomen en daar was ik wel blij om want ik ben echt heel dizzy van dat spul(ben ik sowieso al door m’n bloeddruk maar nu nog erger)
Gelukkig was het ergste over toen Rens uit bed kwam. Maar nu ben ik echt kotsmisselijk. Maar ja als dat betekend dat ik me eigen straks beter voel heb ik het er wel voor over.
Moest vandaag zes pillen nemen en daarna elke dag eentje minder en de laatste dagen steeds eentje. Woensdag moet ik terugkomen bij de huisarts. Voor het kleintje kon het niet heel veel kwaad. Er is wel een kans op groeivertraging, maar die is zeer gering omdat het zo’n korte kuur is. Doorblijven lopen met deze klachten zou schadelijker zijn.

groetjes Ramona

He wat vervelend allemaal

Gelukkig kan het weinig kwaad voor de kleine, en ik hoop dat het nu heeeel snel allemaal voorbij is, en jij gewoon weer lekker kunt gaan genieten!!

Rot dat het zonder prednison niet lukte…

Ik hoop dat het aanslaat en dat je je snel weer beter voelt. Sterkte meid!

Liefs!

Balen dat je toch aan dat zware middel moet. Hopelijk is het hierna wel oké, sterkte!

Groetjes,
M

Jeetje wat heftig dat je toch aan de prednison moet.

Hoop dat dit gaat werken en dat je er na een weekje vanaf bent.

Beterschap!

Groetjes,
Sandra

Hehe, de prednison slaat aan. Begin me weer een beetje mens te voelen.
Nou hopen dat het weg blijft.
Verwacht gezien het gedonder met m’n bloeddruk niet dat ik me eigen supergoed ga voelen maar zo is het in ieder geval een beetje te doen.
Kijk wel uit naar mei want dan ben ik uitgerekend. Vorige keer voelde ik me na amper een week al weer kiplekker dus dat hoop ik nu ook weer. Want dat ziek en zwak zijn ben ik nou echt wel zat. Ben normaal nooit ziek en altijd best wel actief, dus het valt niet mee om zo rustig te moeten doen.
Krijg zelfs neigingen om het hele huis van boven tot onder grondig te gaan soppen in een dag terwijl ik echt een hekel aan schoonmaken heb. Maar ik weet dat als ik daar aan toe ga geven dat ik zo weer drie dagen niets kan doen dus ik hou me in. Maar ik kan niet wachten tot ik weer lekker m’n oude energieke ik ban.

groetjes Ramona

Fijn dat je je iets beter voelt en goed dat je je grenzen in acht neemt, hoe moeilijk ook Het aftellen naar mei kan beginnen!

Groetjes,
M

Fijn dat het aanslaat. Kijk inderdaad nog even uit met te veel van jezelf te vragen, Je hebt de rust ook echt nog wel nodig!

Ik hoop met je mee dat het snel zover is en je weer je oude zelf bent!

Liefs!

thnx allemaal. Idd aftellen kan beginnen. Sowieso vind ik dat het nu veel sneller lijkt te gaan dan toen ik zwanger was van Rens.
Vandaag ben ik weer voor controle geweest en dat was op m’n bloeddruk(80/40) na weer allemaal goed.
De kleine was echt heel druk, m’n buik ging alle kanten op toen de huisarts naar het hartje wilde luisteren.
M’n buik is echt groot aan het worden al ben ik pas drie kilo aangekomen. Die kilo’s zitten echt allemaal op m’n buik geloof ik.
De kleine ligt erg laag en helemaal voorin, draag ook erg naar voren.

groetjes ramona

Wat fijn dat je je alweer een stuk beter voelt. Hoop dat het blijft doorzetten en dat je je de aankomende tijd meer zo beroerd gaat voelen. Probeer het idd wel rustig aan te doen, want je bloeddruk is idd nog niet goed. Maar wel fijn dat de rest van de controle wel goed is.

Groetjes,
Sandra