update-->Peuterbed deurklink omhoog, yeah right

Wat goed van Rico!

Groetjes,
M

Lilypie Third Birthday tickers

Super dat het zo goed is gegaan, goed gedaan Rico!!!

weten jullie nog in dit topic, de discussie over de klink omhoog doen?
nou sinds gisteren zn klink omhoog gedaan en net heeft hij m zelf al open gemaakt… shoot… wat nu voor vanacht? in de hal staan spullen waar hij niet aan mag komen (papa’s kleine werkplaatsje, tja in een flat moet je IETS)
dus ik heb er een hekje voorgezet. maar jee zeg ik moet alles dubbel op slot doen (voordeur dus ook en achterdeur de bovenste knip erop!)
wat een snelle is hij zeg! net 1 dag en hij heeft het door! wilde hem op zn kamer zetten omdat ik effe bezig was en hij lastig werd.
staat hij ineens achter me en lacht me zowaar uit zovan: deur klink omhoog doen? yeah right! kom er toch wel uit
hahahhaha teriwjl hij er niet zat voor straf ofzo maar gewoon ik zei: ga maar even spelen daar mama komt zo bij je.
jaja dus…NOT!

Fijn dat Rico het zo goed hefet gedaan vannacht joh!
Hij zal vanavond ook wel lekker in slaap vallen.

@mriek: Aaron zijn kamer ligt direct aan de trap en ALS hij snachts zijn bed uitkomt (die kraakt niet o.i.d.) dan zou ik het niet horen als ik in bed lig en kan hij zo van de trap vallen wat ik NOOIT op mijn geweten wil hebben…vandaar dat haakje.
OP zijn kamer EN op de overloop hebben wij rookmelders hangen dus als er wat is loeit heel de bovenverdiepeing en ben ik binnen een seconde boven.

Maar wat Inge ook al zei: een kind van 0-1-2 jaar wat in een ledikant ligt kan NOOIT zijn kamer uit komen!
Ons haakje is wel zo groot open dat als hij ouder is het zo open kan krijgen.
Als hij 3-4 jaar is gaat dat er were af trouwens.

Gr, Danielle

@Inge top dat hij het zo goed heeft gedaan!!! Hem gewoon heel duidelijk maken als is het 100 keer da hij zijn kamer niet af mag voor jullie komen.

@Danielle, waarom geen traphekje voor de trap? Als je een keer boven bezig bent en hij is bij je is hij ook zo van de trap af gevallen hoor. Brr eng idee geen traphekje voor een trap.

Liefs Michelle

Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers

Lilypie - Personal pictureLilypie Third Birthday tickers

@miremady: die hebben we ook!…maar die hebben we snachts (eigenlijk gene idee waarom) altijd open staan.
Ja eigenlijk weet ik wel waarom…omdat Aaron bij de trap slaapt en altijd overal van wakker werd en die traphekjes die waij hebben (4stuks) die klikken dicht en daar werd hij altijd wakker van…dus dat is eigenlijk wel de reden dat ze open blijven.

Maar dan nog…ik heb geen moeite met het haakje hoor.
Ik weet dat ons huis goed beveiligd is voor camaliteiten.
En stel datAaron nog in ene ledikant lag dan zou hij zichzelf ook niet kunnen redden en zou ik ook naar zijn kamer moeten en nu dus ook.
Maar (ik wil mezelf er niet uit praten hoor) als Aaron straks iets van 3 is en duidelijker allles kan verwoorden etc…dan gaat het haakje ervanaf omdat we dan denken dat hij voortaan verstandig genoeg is om niet bij de trap te komen.
Nu sjeeest hij nog met veel snelheid langs de zoldertrap en op de overloop dus wil ik nog voorzichtig zijn!

Maar…ooit gaat het haalkje weg hoor! (voor de mesne die het eng vinden)

Gr, danielle

@Inge
Oma heeft een traphekje in de deuropening bevestigd zodat de kleinkids niet zelf hun kamer uit kunnen als ze daar logeren. Dit werkt erg goed. Is er iets, dan gaan ze bij het hekje staan roepen. Nu zijn zij wel hekjes gewend van bij de trap en zullen er dan ook niet zo maar overheen klimmen. Ik weet dus niet hoe Rico hier op zal reageren aangezien jullie geen trap in huis hebben.

ik begrijp dat haakje eerlijk gezegd ook wel. Hier gaat er ook een haakje op zodra bo in een ander bed ligt. om precies dezelfde reden. Wij hebben een deur voor de trap boven, die hij open krijgt, ongeacht of de klink omhoog staat. Ik vind het zonde om de deur weg te doen, en en traphek er neer te zeten, ook qua warme lucht wat dan naar boven verdwijnt als er geen deur in zit.
Als wij nu boven zijn, dan zit de deur dicht, en ik laat bo nooit alleen in een ruimte (als hij wakker is he), dus hij kan nooit uitzichzelf, zonder dat ik het door heb bij de trap deur komen, en hij ligt in een ledikant, dus haakjes nog niet nodig. Straks als hij naar een ander bed over gaat, dan dus wel. Er komt dan een dun haakje bij zijn deur en bij de trap deur. Bij zijn deur gaat er op wanneer wij nog beneden zijn en hij gaat slapen. Wanneer we zelf ook in bed liggen, gaat het haakje van zijn deur eraf en dan het haakje bij de trapdeur er op. Ik wil namelijk ook niet het risico lopen dat hij van de trap valt met alle ernstioge gevolgen van dien. Dan liever een haakje, en wat al eerder genoemd is, nu hij in zijn ledikant nog slaapt, kan hij ook niet zelf van de kamer af, dus ik heb daar geen moeite mee. Wij hebben boven ook rookmelders hangen, dus als er wat gebeurt, worden we meteen wakker, waardoor we zelf hem van zijn kamer af kunnen halen. en de haakjes zijn zo dun en klein dat mocht het echt nodig zijn (wat ik hoop nooit mee te maken) is de deur als nog makkelijk met lichte kracht open te krijgen voor een volwassene, als je het haakje niet zitten ofzo, alleen een kind kan dat niet voor elkaar krijgen.

liefs woezel

Lilypie Third Birthday tickers

Even nog een aanvulling:
Oma heeft het hekje tussen de deurposten maar de deur van de slaapkamer kan nog gewoon dicht hoor Zo hebben wij het in de keuken ook zodat hij niet in de keuken kan komen als ik aan het koken ben.

Ze hebben ze binnenkort in de aanbieding bij Lidl, voor 20 euro. Erg prettig hekje en past prima in een deuropening! (niet in een trapopening, daar is ie te smal voor)

@woezel: met JOU kan ik praten

Gr, Danielle

@Freubeltje:

wij hebben ijzeren kozijnen en daar kan hij niet TUSSEN. wat wel zou kunnen is langs de kozijnen dat ding in de muur vastschroeven, maar ik ben bang dat de schroeven te kort zijn omdat er natuurlijk kozijn langs zit… weet niet of je het helemaal snapt wat ik bedoel?
enfin… wij hebben nu de klink ipv rechts of omhoog, naar links gezet, waardoor hij de klink omhoog moet duwen om hem open te krijgen. dit heeft hij NOG niet door, maar we waren er al wel over uit dat we een trap/deurhekje moeten plaatsen. maar dat kon vandaag niet meer als het goed is hebben we hem donderdag binnen dus ik hoop dat hij tot die tijd deze “deurklink methode” niet door gaat krijgen.
Mijn vriend zei dat hij dat wel zo vast kan maken maar ik vind het toch maar tja… het lijkt alsof het nooit lukt zo. de lengte van het traphekje is 1 meter en 9.5 cm (uitschuifbaar) en het kost iets van 25 euro maar het hoeft geen duur ding te zijn want we hebben hier geen trap.
dit is hem:

zie website voor specificaties! http://www.babypark.nl/traphek-monza.html

wat is jouw mening hierover?? offe jullie mening

Is toch een goeie?

Gr, Danielle

Misschien is een hekje dat je kunt klemmen een idee? Hoef je niet te schroeven in je metalen deurkozijnen

Wij hebben er zo 1:

Is van safety 1st.
Enige nadeel is wel dat je een stang hebt vanonder, dus oppassen dat je je tenen niet stoot

maar die ik liet zien… is dat ook niet zo’n ding die je kunt klemmen? zit ik nu ineens te bekijken?
of zie ik dat verkeerd?

@Inge
Kijk even op de site van Lidl. Die zij aanbieden is ook va safety1st. Dit is ook een klemhekje. Er zitten rondjes bij die je op je kozijn moet monteren (of met schroeven of met dubbelzijdig tape). In deze rondjes komen de klemschroeven van de het hekje en je hekje kan geen kant meer op! Hier hebben wij hem al in gebruik sinds de onze in keuken kwam kruipen en dat is in maart zo’n twee jaar. Voordeel van dit hekje is dat je hem met een zwaai achter je dicht gooit en klik, hij zit dicht! Echt ideaal ding! Heb je geen Lidl in de buurt?

nee dt is met schroeven. maar gaat een traphekje naar buiten open dus als ik hem aan de gang kant tegen de muur vastmaak (achter zijn deur dus… niet in zijn slaapkamer hahaha ga ik weer met mijn vage uitleg) maar in iedergeval… ik kan het deurtje dan naar mij toetrekken om hem te openen? wel he?

Traphekjes gaan beide kanten uit (anders kun je of niet naar binnen of niet naar buiten!)

Lilypie Second Birthday tickers
Lilypie Pregnancy tickers

Kan meesta lallebei Inge. Moet je even kijken voor je gaat schroeven hoe je hem open en dicht wilt doen.

@Danielle, ik snap hem en ben ook niet tegen een haakje hoor Maar vond het zo’mn eng idee een trap zonder hekje

Liefs Michelle

Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers

Lilypie - Personal pictureLilypie Third Birthday tickers

@freubeltje, die van de Lidl is denk ik inderdaad die ik liet zien. Wij hebben hem destijds ook daar gekocht. Wist niet dat ze er nu weer waren

@Inge, denk dat dat hekje dat jij liet zien geen klemhekje is, aangezien je anders geen mogelijkheid hebt om te openen (dan heb je toch aan de onderkant een dicht frame nodig. Dus zal er iets op (of naast?) het kozijn gemonteerd moeten worden waar het hekje in het slot valt.
Het hekje dat ik heb heeft is dus van deurpost tot deurpost 1 geheel zeg maar.

@Inge
Die van Lidl heeft het ‘deurtje’ in het midden van het hekje zitten, waardoor niet het hele hekje meegaat als je hem open/dicht doet. En hij kan beide kanten op. Hier werkt het in de keuken dus prima en daar gaat de deur ook gewoon dicht als het hekje dicht is En moet ik met een hete pan naar de kamer, dan zorg ik dat het hekje voor me uit open staat, loop ik met de pan naar de kamer en gooi ik met mijn voet het hekje dicht en KLIK, hij zit dicht Ideaal als je volle handen hebt :smiley:

Gaat Rico’s deur naar de gang open of naar zijn kamer? Ik neem aan zijn kamer in toch? Dan bevestig je het hekje aan de gangkant (maar dat wist je natuurlijk allang ). (scharnierkant hekje aan zelfde scharnierkant als de deur)