Nou, ik ben vandaag gaan winkelen met mijn moeder. Max bleef bij opa thuis, Eva ging mee. Ik wilde een nieuwe winterjas. Wat zeg ik? Ik MOEST een nieuwe jas, want momenteel past mijn jas van vorig jaar 0,0. Ik krijg 'm nog niet dicht…Wat denken jullie? Er paste geen één jas! D.w.z. in mijn oude maat. Ik had vorig jaar winter 36 en pakte nu een 38. Ik kreeg de knopen niet dicht. Of ze gingen wel dicht, maar ik kon niet meer ademen! De flubber zat duidelijk in de weg. Een 40 kopen is geen optie, want dan zitten de schoudernaden zowat op mijn ellebogen en ik denk toch wel dat ik ooit weer iets of wat in shape kom. Lees: een iets minder bolle buik heb. Dat was bij Eva ook zo en het lijkt me sterk dat ik nu opeens 2 volle maten extra heb.
Ik ging daarna, zonder jas, naar de Steps waar ik een mooi vest en bijpassende rok had gezien. Weer netjes een M en een 38 gepakt. Dat vest zat goed, maar dat is al snel. Maar die rok! De naden kraakten! Gauw uitgedaan. Voorlopig ben ik nog niet toe aan nieuwe kleding. dat is duidelijk! Ik vrees dat ik dan mijn collectie van vorig jaar óók niet aan kan (zijn ook S-jes en 36 en 38-en). Vervelend, want mijn positiekleding is toch wel erg zomers en ik red het nu nog met een truitje eronder, maar ik heb wel vaak hetzelfde aan omdat je nu bv geen witte linnen broek meer aan gaat doen. En een shirt waar op staat Esprit beachclub '10 doe je in oktober ook niet aan toch! Het ergste is wel, dat ik alleen een dunne zwangerschapstrenchcoat heb, die echt veel te koud is eigenlijk. Ik heb nu helemaal geen dikke jas!
Ik zit er niet mee dat ik wéér een ander lichaam krijg na een tweede zwangerschap. Dat is nu eenmaal zo, tenzij je een Hollywoodster bent en na 1 dag al in de sportschool staat! En jullie kennen mij lang genoeg om te weten dat ik a-sportief ben en qua sport liever lui dan moe… Maar ik hoop wel dat ik niet meteen al mijn oude kleding weg kan doen en dat ik over een paar weken wel weer in mijn kleren kan. Dat zal vast wel, maar voorlopig is het koukleumen in de trenchcoat, of een goedkope jas kopen in 40 die ik daarna misschien niet meer aan kan?? Het leven van een shopaholic-mama die niks kan kopen is zwaar!
Groetjes Rainbow, trotse mama
Gewijzigd door - Asje op 01 Nov 2010 19:42:57