Update: Oude jas met wasbolletjes gevonden!

Nou, ik ben vandaag gaan winkelen met mijn moeder. Max bleef bij opa thuis, Eva ging mee. Ik wilde een nieuwe winterjas. Wat zeg ik? Ik MOEST een nieuwe jas, want momenteel past mijn jas van vorig jaar 0,0. Ik krijg 'm nog niet dicht…Wat denken jullie? Er paste geen één jas! D.w.z. in mijn oude maat. Ik had vorig jaar winter 36 en pakte nu een 38. Ik kreeg de knopen niet dicht. Of ze gingen wel dicht, maar ik kon niet meer ademen! De flubber zat duidelijk in de weg. Een 40 kopen is geen optie, want dan zitten de schoudernaden zowat op mijn ellebogen en ik denk toch wel dat ik ooit weer iets of wat in shape kom. Lees: een iets minder bolle buik heb. Dat was bij Eva ook zo en het lijkt me sterk dat ik nu opeens 2 volle maten extra heb.

Ik ging daarna, zonder jas, naar de Steps waar ik een mooi vest en bijpassende rok had gezien. Weer netjes een M en een 38 gepakt. Dat vest zat goed, maar dat is al snel. Maar die rok! De naden kraakten! Gauw uitgedaan. Voorlopig ben ik nog niet toe aan nieuwe kleding. dat is duidelijk! Ik vrees dat ik dan mijn collectie van vorig jaar óók niet aan kan (zijn ook S-jes en 36 en 38-en). Vervelend, want mijn positiekleding is toch wel erg zomers en ik red het nu nog met een truitje eronder, maar ik heb wel vaak hetzelfde aan omdat je nu bv geen witte linnen broek meer aan gaat doen. En een shirt waar op staat Esprit beachclub '10 doe je in oktober ook niet aan toch! Het ergste is wel, dat ik alleen een dunne zwangerschapstrenchcoat heb, die echt veel te koud is eigenlijk. Ik heb nu helemaal geen dikke jas!

Ik zit er niet mee dat ik wéér een ander lichaam krijg na een tweede zwangerschap. Dat is nu eenmaal zo, tenzij je een Hollywoodster bent en na 1 dag al in de sportschool staat! En jullie kennen mij lang genoeg om te weten dat ik a-sportief ben en qua sport liever lui dan moe… Maar ik hoop wel dat ik niet meteen al mijn oude kleding weg kan doen en dat ik over een paar weken wel weer in mijn kleren kan. Dat zal vast wel, maar voorlopig is het koukleumen in de trenchcoat, of een goedkope jas kopen in 40 die ik daarna misschien niet meer aan kan?? Het leven van een shopaholic-mama die niks kan kopen is zwaar!

Groetjes Rainbow, trotse mama

Gewijzigd door - Asje op 01 Nov 2010 19:42:57

Je schrijft dat je een leuke winterjas aanhad met knopen maar dat de knopen niet dichtgingen maar bij de schouders wel goed zit.
Zou je die niet kunnen kopen en dan de knopen verplaatsen? en als je je buikje een beetje kwijt bent dat je de knopen dan weer teug zet in de oorspronkelijke positie.
Een jas met een rist kan natuurlijk niet versteld worden hihihih
Mooie grote wollen sjaal er over en je ziet niet meer dat het model niet helemaal klopt door de verstelde knopen.
Sucses.

Haha die rainbow, ja het leven is hard meid shoppen na een zwangerschap.
Kan het weten na 2 zwangerschappen van 25+kg en altijd maatje 36.
Over 'n paar weekjes nog eens proberen of dat heb ik gedaan, toch wat basis dingetjes aanschaffen voor de aankomende weken.

Gr Patries

Wat vervelend dat je helemaal niks past. Kan me je gevoel heel goed voorstellen. Ondanks dat je 2 prachtige kinderen hebt en je het er allemaal voor over hebt, is het toch weer erg prettig je oude kleding aan te kunnen of in ieder geval 1 maat groter.

Ik heb een keizersnede gehad, waardoor ik de eerste 6 weken mijn buik niet mocht en ook niet kon gebruiken. Was nog veel te pijnlijk allemaal. Hierdoor heb ik ook een tijdje een buikje gehad. Geloof dat ik mijn oude kleding met 2 maanden pas weer aan kon.

Ik hoop met je mee dat je snel je oude kleding weer aan kan.

Groetjes,
Sandra

@ Rainbow ik zou inderdaad kijken of het met die knopen verzetten kan, anders misschien een mooi warm vest onder je trenchcoat.

@ Sandra dat duurde bij mij nog wat langer eer ik alles weer aan kon omdat de wond heel lang gevoelig bleef. Droeg geloof ik pas na 6 maanden pas weer een spijkerbroek.

Groetjes,

Michèle

waarom kijk je niet voor een leuke hippe pochio
die kan je dragen tot je je eigen jas weer past

trotse mama van twee pracht boys van 5 en 3 jaar en zwanger van ons derde wonder

Hahaha. Ik was net WEER even in de stad, ik moest een cadeautje kopen voor schoonmama. Ik wipte gauw even de Esprit in en daar zag ik een mooie rode wollen jas. Ik paste 'm nog ook! Maar 38 zat nu goed en 36 iets of wat strak, dus ik twijfelde of ik voor de 38 zou gaan met het risico dat die straks wat ruim zou zijn…Ik wilde de jas toch graag hebben en belde mijn lover of hij het goed vond als ik hem zou kopen. Hij was toch 180,-…Nou, het was echt zo van: ‘Denk je dat je een PAAR JAAR met die jas kunt doen?’ en ‘Denk je dat de jas ook past als je je oude figuur weer hebt?’ Ik hoefde de jas op deze manier al niet meer, ik hoorde duidelijk dat het een no-go area was! En dat terwijl man-lief voor hij mij kende altijd merken droeg a la Dolce en Gabana en Boss enzo. Ik was pissed en had geen zin om verder te zoeken naar een passende jas! Bah. Pis kwam ik thuis. Zegt 'ie: ‘Heb je je nieuwe jas?’ En ik, hééééél verongelijkt: ‘Nee hoor, ik heb hem laten hangen. Ik blijf wel nog een paar maanden rondlopen In mijn VEEL TE KOUDE EN ARMOEDIGE ZWANGERSCHAPSTRENCHCOAT!’ Ik leek net een verwend nest, hahahaha! Ik kon er gewoon niet tegen dat hij niet gewoon zei: 'Neem ‘m maar!’ Nu heb ik nog steeds geen jas! Wel een poncho, maar die is ook lekker koud! BRRR!

Lilypie First Birthday tickers

Lilypie Third Birthday tickers

hahaha mannen … ze zijn allemaal hetzelfde. Ze willen eigenlijk dat je er leuk bij loop … maar dan mag het GEEN GELD kosten! … Tja hoe doen wij dat

Gewoon kopen volgende keer Rainbow en liegen over de prijs

Hier kan het manlief niets schelen wat ik betaal, als ik mijn bijdrage aan de vaste lasten maar kan leveren.

Groetjes,
M

Hahaha. Het stomme is, dat hij altijd zegt dat ik hem geen verantwoording af hoef te leggen, omdat ik ‘ga’ over het kledingbudget. Maar nu dus opeens wel? En hij kocht vroeger rustig jassen van 400,- omdat hij geen zin had om te lang te zoeken en dús naar zo’n megadure winkel ging waar een verkoper een jas voor hem uitzocht! En toen we een nieuwe platte TV kochten, keek het mannetje ook niet op het geld, want ja, voor 250,- méér heb je wel een weet ik veel wat en dat zocht voor een nóg beter beeld…Mannen! Ik snap ze niet! Enne…liegen over de prijs gaat niet, want het mannetje doet alle betalingen en dan ziet hij ‘Esprit 179,95’ staan! Dat gaat niet lukken, maar ja, dan heb ik het kaartje er al afgeknipt en dan kan ik 'm niet terugbrengen. Hoewel hij me dat ook niet zou vragen trouwens…Normaal vindt hij veel goed, maar vandaag opeens niet! Vreemd!!!

Vergeet niet Rainbow, je mannetje is moe, jullie hebben ineens 2 kindjes en misschien zat er nog iets anders dwars. Al moet ik je wel zeggen ik had hem voor 180 euro zelf al terug gehangen hoor.

Groetjes,

Michèle

Ik snap 'm, waarom het lastig zou zijn erover te liegen. Ik heb vanmiddag een supertoffe leren jas gescoord voor maar 80 euro! Was helemaal verbaasd, maar toch is het echt leer. Ben er blij mee!

Groetjes,
M

Wat ik na mn vorige bevalling heb gedaan, is een mooie wollen jas gekocht met een band onder de borst zeg maar. Daarna loopt ie redelijk in een plooi wijd uit. Mooi als je slank bent, maar nu loop ik ook lekker met mn buik en de rits kan gewoon dicht, lekker warm! Dus blij met mn aankoop van 2 jaar geleden…

Maar ja, dat model was toen helemaal hip. Denk niet dat je die nu nog makkelijk vindt.

Als ik jou was zou ik een iets minder dure winkel inlopen en een jas zoeken in maatje 38. Voor de helft van die 179,95 kun je ook leuke jassen halen en is het niet zo erg als je er maar 1 seizoen mee doet. Het zou niet handig zijn als je nou kou vat nu je met 2 kinders thuis bent!

succes!

Liefs!

Lilypie Pregnancy tickers

ow rainbow ik voel met je mee, shoppe na je zwangerschap is not funny ! (of inderdaad de hollywoodster, met een op maat gemaakt garderobe…maar dan platgetrokken met een corset hahaha) koop inderdaad gewoon een cheape winterjas, bijvoorbeeld bij de C&A, of the newyorkert… whatever… h&m heb ook wel goedkope, die van mij was 14.95 kei fijne jas joh !
en dan verbrand je hem de volgende winter gewoon ritueel als je weer in je eigen kleertjes past!
ik heb tijdens mijn zwangerschap in broeken geleeft van de new yorker, soort bandklapmodel,dus die ken je over je buik heen trekken of dubbel en dan gewoon op je heupen, heb ze nu nog steeds aan hoor,heb ik lak aan, zitten kei lekker !

Baby geboren

Kan me heel goed voorstellen dat je baalde van zijn reactie. Aan de andere kant zou ik hem zelf nooit voor die prijs gekocht hebben. Vind het veel te veel geld voor een jas. En zeker niet omdat je waarschijnlijk straks gewoon weer in je oude maat past. En dus niet lang met deze jas zal doen.

Groetjes,
Sandra

@Sugar: ik heb dubbel gelegen om je reactie! Ritueel jassen verbranden, hahaha! En dan een CHEAPE jas kopen! Hahaha!

@Sandra, het was wel de bedoeling dat ik deze jas meerdere seizoenen zou dragen hoor. Anders is het wel erg duur! Uiteindelijk twijfelde ik over de maat en daarom heb ik 'm niet gekocht…Juist omdat ik inderdaad bang was dat 'ie maar voor even zou zijn en dat is niet de bedoeling.

Maarre…ik zag dat ik een winterjas van vorig jaar wél paste! Dat ding zit onder de wasbolletjes inmiddels (drie seizoenen oud), maar die schraap ik er wel even af met zo’n wolkam. Alles beter dan die dunne jas, die gaat mooi weg. Ik moet eens kijken wat ik straks met alle positiemode ga doen trouwens…er zitten best nog goeie dingen bij, zoals die jas…Hmmm. Maar voorlopig moet ik alles zélf nog aan, GRRR.

Misschien niet heel fashionable (schrijf ik het goed?) maar Miss Etam heeft ook wind- en waterdichte winterjassen. Ook andere trouwens… En ik geloof dat die rond de € 100 zijn.
http://www.wehkamp.nl/damesmode/jassen/jassen-jacks/C01_L06_L61/?VA1=508068#&&KW8=&KW10=&PRmin=10&SM=0&ML=&KW2=_&SKC=&PRmax=300&M=&MK=294365&KW9=&F=19_8_3_2_17_22

Groetjes Natasja