Update: nog steeds een huiluurtje

van de een op de andere dag kwam het huiluurtje weer helemaal terug. mijn zoontje is nu over een paar dagen 6 maanden oud. en hij had de eerste 3 maanden zoals bijna bij elk kind het geval is een huiluurtje om 17.00 uur. toen hij 4 maanden oud werd was dat spontaan over en sliep hij lekker als ik hem op bed had gelegd. nu sinds hij 5 maanden oud werd kwam het huiluurtje weer terug maar dit keer om 19.00 uur dus na zijn laatste voeding. laten huilen hebben we al geprobeerd, nu troost ik hem na 5 minuten huilen…soms helpt dat in 1 keer maar de laatste 3 dagen moet ik wel 4 keer op en neer en dan pas slaapt hij. heb verder wel een goede methode gevonden maar weet niet of ik het wel leuk vind dat huiluurtje elke avond. dat moet toch over zijn? ook als ik ergens anders ga logeren heb ik er echt moeite mee mensen snappen dan niet dat ik 3x op en neer ga hij heeft verder geen speentje dus dat is ook geen optie…begin er langzamerhand wel schoongenoeg van te krijgen. ik dacht dat we alle problemen hadden opgelost, tegen reflux goede medicijnen gevonden, kme allergie vrije voeding, weet niet wat ik verder moet doen hij heeft verder nergens meer last van en is hartstikke vrolijk de hele dag. maar om 19.00 uur wanneer wij eindelijk de rust gaan pakken begint zijn huiluurtje. wie weet mij te vertellen wat ik het beste kan doen en wanneer dit in hemelsnaam over gaat…ben nou echt moe na 6 maanden worstelen

Gewijzigd door - mama Selma op 31 May 2010 22:56:04

niet boos zijn op een huiluurtje, Dit is voor je kleine man de manier om zijn dag en de prikkels die deze meegebracht hebben te verwerken. Lekker even laten brullen. Wees blij dat het om 19.00 is en niet midden in de nacht. Hoe meer jij troost en probeert hem te laten stoppen met huilen hoe onruster zijn slaap is.

Morgan wordt 2 maar zij heeft dan niet zozeer meer een huil uurtje maar zij moet ook voor dat ze gaat slapen even der prikkels kwijt. Ze kletst en zingt en soms huilt ze ook ja. Gister hadden we een drukke middag met veel nieuwe gezichten en zijn er later in bed heel wat tranen gevloeid. Ik heb ook altijd liever dat ze nog wat in bed rommelt dan dat ze meteen inslaap valt want bij die laatste weet ik dat ik minimaal 2 keer kan lopen 's nachts.

Groetjes,

Michèle

dus ik kan hem beter niet troosten? is dat misschien ook de reden dat hij de laatste week steeds 2x wakker wordt? soms om 23.00 uur soms om 4 uur snachts. hoef hem dan alleen even op te pakken kusje geven en dan weer rustig terug leggen dan slaapt hij weer verder tot half 8 in de ochtend.

Kan het zijn dat hij té moe is als hij naar bed gaat? Ons moppie heeft moeite de laatste dagen met slapen, steeds half uurtjes weer. Als zij dan om 19:00 uur naar bed gaat is zij te wakker en gaat ze ook flink huilen. Ik troost haar met een slokje bv maar dat kun jij niet I know of een knuffel, dan hoor ik aan haar huiltje dat ik haar eventjes moet laten huilen, een soort ontladen dat klopt wel en meestal gaat ze dan slapen. Soms heeft ze nog even een mamaknuffel nodig om te ontspannen. dan houd ik haar even vast en fluister in haar oortje, dan hoor ik haar ademhaling rustiger worden en dan gaat ze lekker slapen. Het is een beetje zoeken, I know. Vaak is het ook iets van een paar dagen. Je maakt je er druk over, en wanneer je het accepteert is het eigenlijk zo weer over!
Maar ik weet dat het hier de laatste dagen is van té moe naar bed gaan en dus overprikkelt zijn. Kan dat het zijn?
groetjes,
Wendy

dat kan het best zijn. hij slaapt sindskort ook niet meer tussen 3 en 7 uur. dat ontwijkt hij elke keer. voor de rest van de dag slaapt hij zonder te zeuren. smorgens van 8.30 tot 10.00 soms 11.00 uur en smiddags een dutje van 2 uurtjes. en dan wil hij na de fles van 15.00 uur niet meer slapen. denk dat hij dan tegen de laatste fles ontzettend moe is waardoor hij veel huilt. maar ook hierover heb ik ooit een topic opgezet en toen kreeg ik van iedereen het advies om maar te accepteren dat hij wakker wil zijn rond die tijd. gevolg is nu een standaard huiluurtje. daar had hij eerder geen last van nu wel. dus weet neit meer wat goed is. heb vaak geprobeerd omhem rond 16.30 ofso op bed te doen al is het maar een half uurtje dat hij dan slaapt maar dan krijst hij het uit dus dan haal ik hem maar weer uit bed. dat kan zeker de oorzaak zijn. maar wat adviseren jullie mij nu? slapen jullie kindjes van 6 maanden nog tussen 3 en 7? dus voor de laatste voeding? moet ik hem toch nog op bed doen rond die tijd zodat hij toch nog een beetje uitgerust is?

Tja hier slaapt mijn moppie van nu 7 maanden nog wel tussen die tijden. Je kunt het proberen? Maar het klinkt alsof je dan je huiluurtje verplaatst?
groetjes,
Wendy

ja daar lijkt het wel op. hij deed tussen die tijd altijd wel een slaapje maar op een gegeven moment wou hij dat niet meer terwijl hij dan wel doodmoe is. ik denk dat als hij tussen die tijd nog een slaapje doet dat die huiluurtje wel over is toch? of zie ik dat verkeerd? komt het gewoon niet doordat hij dan zo lang wakker is en doodmoe? hij slaapt ook half als ik zijn laatste fles geef…wat nooit goed is natuurlijk…oef weet het niet meer.

Wat ik hier merkte was dat ons moppie niet meer na de standaard tijd wakker wilde gaan slapen. In plaats van het slaapje overslaan deed ik haar een uur later dan we gewend waren naar bed. Toen ging ze wel slapen. (eerder ging ze liggen kletsen een uur lang). Soms betekent dat dat ze ipv om 19:00 uur om 20:00 uur in bed ligt. Ik heb nl. geen vaste slaaptijden maar kijk naar wanneer ze moe is en dat is gemiddeld na zo’n 2 uur wakker te zijn geweest. Mits ze wel minimaal uurtjes slaapt anders is ze na 1 uur alweer moe…
Lastig he die beebs, hihi!
groetjes,
Wendy

nou hier om 4 uur op gelegd was hij na kwartier huilen eindelijk in slaap gevallen wij blij! begon het opeens heel hard te hagelen aangezien hij een schuine dakraam heeft en het klinkt alsof iemand stenen zit te gooien tegen je ruit werd hij na 10 min. weer wakker. gevolg: niet meer willen slapen maar wel doodmoe huilerig en zeuren zeuren en zeuren…nu heb ik hem toch nog op bed gelegd ik laat hem gwoon huilen maar heb echt het gevoel dat het huilen nooit zal ophouden! hij krijst het gewoon uit en ik weet niet wat ik ermee moet en zijn laatste voeding krijgt hij pas om 7 dus kan hem echt niet tot zo laat bezig houden…jeetje het lijkt wel alsof het nooit goed gaat hier maar hij doet het overdag perfect en in de nacht ook!

maar het ging goed toch! Zie het maar als een lichte rimpeling op een verder strakke plas toch. Wat is dit nou met alle ellende die je gehad hebt!
dikke knuf,
Wendy

het is gwoon een pittige jongen moppiesmama! zelfs de ka zei dat. morgen weer proberen om tussen 3 en 7 nog eens in bed te leggen. het heeft me vanavond toch nog een huiluurtje gescheelt hoor! want toen ik hem zijn laatste voeding gaf had hij zijn oogjes al dicht zo moe dat hij was en toen we eenmaal klaar waren kon ik hem zo op bed leggen…wakker word hij dan wel maar hij draaide gelijk op zijn zij en viel zo in slaap hoefde niet eens zijn playmobiel aan te zetten ongelofelijk!

dank Wendy, het is wat he maar het hoort er natuurlijk allemaal wel bij. gelukkig kan ik ook genieten van de goede dingen die hij kan. zelfstandig slapen, geen speen meer, de nacht doorslapen, eet en drinkt goed, zelfstandig spelen kan hij nu ook gelukkig maar…tijgeren en draaien natuurlijk…tja zo hebben alle kinderen goede en slechte kanten denk ik maar en je moet er maar mee leven maar niet onder lijden…we hebben ergere dagen meegemaakt zo denk ik er nu over. wat denk je van de tijden dat hij zo een last van reflux had en kme waardoor zijn gezicht onder het eczeem zat welke nu bijna helemaal weg is…

nu ben ik lekker aan het uitrusten morgen nog een dag hahahaha kijken hoe het dan gaat! groetjes!

klinkt hartstikke goed! Kijken wat morgen weer brengt. Ik moet morgen voor het eerst werken dus ik zal hier niet zo vaak zijn overdag ;(
groetjes,
Wendy

alvast heel veel sterkte met je eerste werkdag meid! ik moet binnenkort ook aan het werk maar zie er ook echt op tegen hoor dus ik kan me voorstellen hoe je je voelt. je went er vast snel aan! succes en sterkte ermee

groetjes selma

even een update! ook vandaag gelukt om hem om 16.00 uur op bed te leggen en ja hoor hij heeft tot 17.00 uur geslapen. hij heeft om 19.00 uur een kleine 3 minuten gehuild/gejengeld en viel daarna in slaap dus geen huiluurtje! een tijdje wilde hij echt niet tussen 3 en 7 slapen mis. was het gewoon een sprongetje weet het echt niet nu lukt het mij wel om hem tussen die tijd nog op bed te leggen zodat hij even bij kan komen. jeetje hoop niet dat er een sprongetje aan komt ik vind het prima zoals hij het nu doet. ik wist even niet waar ik aan toe was kon echt geen huiluurtje gebruiken maar gelukkig was het van korte duur en hopelijk komt het nooooooooit meer terug ik ga lekker slapen heb mijn dwergje nu wel een beetje gemist hopen dat het snel morgen wordt en ik hem weer lekker kan vasthouden. bedankt voor alle reacties dames!

Lilypie First Birthday tickers

Super! Ben blij voor je. Lekker blijven genieten. En niet aan het werk denken, dat komt vanzelf dichterbij. Het is me meegevallen gisteren op het werk. Moppie was 's middags wel van slag en wilde niet meer slapen. Arm schatje van me. Ze wilde ook heel veel bij mama drinken. Mamahonger denk ik. Vandaag maar heeeel veeeeel knuffelen!
groetjes,
Wendy

aaaaaa wat zielig! moeilijk lijkt het mij…je mist waarschijnlijk je moppie heel erg als je op werk bent kun je je dan wel concentreren op je werk? ben even benieuwd voel me nu al ontzettend gespannen als ik er aan denk…nou geniet nog even van het geknuffel je zult nu wel weer op werk zijn maar vanavond kan het weer toch!

Nou ik moet eerlijk zeggen dat op het werk je zo bezig bent dat je het los laat. Nu heb ik wel een beetje geoefend voordat ik aan het werk moest. Mijn zus paste af en toe 2 uurtjes op waardoor ik al wel gewend was even zonder moppie te zijn. Alleen als je naar huis belt en je hoort je moppie op de achtergrond dat is wel slikken. En toen ik belde dat ik in de bus zat en zij overstuur aan het huilen was en niet meer wilde slapen vond ik dat moeilijk. Ik hoorde haar geluidjes maken op de achtergrond. Wat doet die bus er dan lang over zeg! Ik werk maandag en donderdag en vrijdag thuis dus ik heb nu weer twee dagen om bij te tanken
groetjes,
Wendy

oo heerlijk thuis werken zeg. lukt het dan met je baby erbij? of gaat ze dan ook naar de oppas ja kan me voorstellen soms rijden de trams hier haast niet of is er altijd wel een storing ik zie het al voor me ik zou janken waar iedereen bij was dat ik zo snel mogeijk naar huis wil als de mijne ligt te huilen hahaha
goed om te horen dat je je wel op je werk kunt concentreren vroeg me echt af of dat wel te doen was gelijk al op dag 1. sterkte ermee meid en geniet van je 2 volle dagen dat je bij je kleine kan zijn!