Update luieruitslag

hallo dames,

hier sinds een paar dagen zeer erge vorm van luieruitslag. het begon van de op de andere dag…mijn zoontje is nu 6 maanden oud en heeft hiervoor nooit luieruitslag gehad! ik smeer hem elke dag in met sudocrem maar het lijkt wel steeds erger te worden…

enige wat hier veranderd is, is dat we nu de late voeding om 18.30 uur geven en hij dan gelijk naar bed gaat. dat moet haast wel want hij is dan vanaf 16.00 uur wakker en langer kan ik hem niet wakker houden. hij slaapt nog steeds de nachten door dus heb niet echt het idee dat hij er last van heeft maar ik heb het idee dat hij sindsdien wel uitslag heeft.

enige tips hoe ik het anders kan doen? of een andere creme wat erg goed helpt tegen luieruitslag? het is even schrikken als je het niet gewend bent maar het lijkt wel steeds erger te worden zeg!

alvast dank voor de reacties.

groetjes, Selma

<a href="http://lilypie.com/">[img]http://lb1f.lilypie.com/K4vNp2.png" width=“400” height=“80” border=“0” alt=“Lilypie First Birthday tickers” /></a>

Gewijzigd door - mama Selma op 22 Jun 2010 08:24:59

Bepanthen helpt erg goed.

Wat je in elk geval NIET moet doen is smeren met rauw eiwit. Die tip is destijds de reden geweest dat ik lid werd van Ikkeben. Er is nog niet bewezen of vogelgriep of salmonella-besmetting plaats kan vinden via beschadigde huid, dus neem geen enkel risico. Je wilt niet dat je kindje onnodig ernstig ziek wordt door zo’n achterhaalde grootmoeders-tijd-tip.

Wat je ook niet moet doen is heel dik smeren met crème, want dan kan er geen zuurstof meer bij de beschadigde huid. En zuurstof is nodig voor genezing. Gewoon dun smeren is het beste.

Groetekes, Sje

Hier heeft Seth wel eens van het ene op het andere moment hele erge luieruitslag, en dan heeft hij meestal last van tanden.

Ik probeer hem dan een paar keer een kwartiertje (of langer) in zijn blote billen spelen, zodat die aan de lucht kunnen drogen.
Verder geloof ik dat anderen op het forum goede tips hebben over zalfjes ed.
Je hebt in ieder geval een spray om op de billen te sprayen (even bij de drogist kijken).

Liefs, Anne

Lilypie Second Birthday tickers

dank Sje! ik doe never nooit aan die gekke dingen bah wat smerig zeg eiwit smeren…ik probeeer idd de creme zo dun mogelijk aan te brengen erg belangrijk!

@lalala: hier hebben we vaker het gevoel gehad dat hij tandjes krijgt maar ze komen maar niet ik voel ook geen puntjes maar hij heeft al een paar keer diarree gehad en hij poept ontzettend veel! en overal op bijten en kwijlen, tja hij doet eigenlijk niet anders sinds hij 2 maanden oud was. en heeft tot nu toe maar 2 tanden gekregen.

ik maak me echt zorgen want het bereid zich helemaal uit over zijn hele onderlichaam zo zielig om te zien maar gelukkig heeft hij er geen last van…even afkloppen bepanthen zou ik ook nog kunnen proberen! dank voor de tip. en morgen idd even luchten op het kleedje ook lekker met dit weer denk ik…

maar zijn er nog meer moeders die na de laatste fles niet verschonen (omdat het gewoon niet nodig is) en hun kleine pas de volgende ochtend verschonen? of heeft het hiermee niets te maken? ben even benieuwd want dit is pas zo veranderd door zijn schema met vaste voeding. ik kwam gewoon niet uit met de voedingstijden en slaaptijden. vandaar dat we nu wel zonder te verschonen op bed moeten leggen. natuurlijk verschoon ik hem voor de laatste voeding maar daarna niet meer. heb hem net letterlijk even uit bed gehaald om te kijken of zijn luier vies was en of ik het even kon verschonen maar hij had nog niks gepoept of geplast dus daar ligt het dan ook niet aan.

Lilypie First Birthday tickers

Hoi mama Selma,

Hier ook onlangs luieruitslag en heel dun bepanthen een paar dag en het was weer weg en hier al maanden na de laatste slok van 19:00 uur niet meer verschonen tot volgende ochtend rond 6:00/6.30 uur. Nu heeft moppie heel weinig plas in haar luiers 's ochtends…
groetjes,
Wendy

Oh ja, het klinkt wel een beetje als een schimmelinfectie zoals je het omschrijft volgens mij ( het breidt zich verder uit over de onderkant van zijn lijfje toch?) Ik zou toch misschien even de huisarts raadplegen want als dat het is kun je smeren tot je een ons weegt maar minder zal het dan niet worden, eerder erger.

groetjes,
Wendy

hey moppiesmama,

ja ik dacht ook aan een schimmelinfectie maar het was vanmorgen weer helemaal weg! en toen later in de middag kwam het weer terug. heel vreemd het is nu echt veel minder geworden maar echt weg gaat ie niet! sudocrem helpt dus niet morgen even bepanthen halen en als het binnen een week niet verdwenen is dan maar even naar de ha.

Nou zeg wat een aparte billetjes heeft je ventje .
De Bepanthen zou moeten helpen, succes!
groetjes,
Wendy

He mama Selma, hoe is het nu met Meric’s billetjes?
groetjes,
Wendy

nog steeds wel luieruitslag maar niet zo erg meer. maar het gaat maar niet weg dus ik ga van de week even naar de ha! lief dat je het vraagt! ik hou je op de hoogte meid…groetjes

Goh arme Meric. Ben benieuwd wat de HA zegt, succes!
groetjes,
Wendy

ik denk niet dat het aan het eten ligt maar even een vraagje …gebruik je altijd de zelfde luiers of gebruik je soms andere want daar kan het ook aan liggen ik had het met me dochtertje dan anders zij kreeg schimmel toen ik pampers gebruikte en toen stapte ik over na de luiers van AH en sins dien heeft ze nergens last van gehad gelukkig

ik heb altijd pampers gebruikt nooit iets anders tot nu toe. dus daar kan het niet aan liggen. het is nog zo weinig denken jullie dat ik nog naar de ha moet gaan? ik weet het niet echt.

Wat goed dat het al beter wordt!
Gewoon nog even aanzien dan, de huisarts zal er w.s. ook niet zoveel mee doen als het al aan het verbeteren is.
Jasper kreeg het ook ineens, en hij bleek inderdaad weer een tandje erbij te krijgen! Nog even goed blijven smeren

Groetjes Carolien

Lilypie Premature Baby tickers