Update kma,reflux en slaapritme

dag dames even een update over hoe het nu met mijn zoontje gaat…
sinds we afgelopen maandag overgestapt zijn naar friso allergy care gaat het erg goed met hem. hij slaapt beter hij is niet meer zo onrustig en de huilbuien zijn sinds eergisteren overgegaan.

reflux gaan we a.s. woensdag naar laten kijken, ik hoor hem nog steeds zich verslikken na een uur tijd na de voeding nog. ik moet eerlijk zeggen dat de pijn waarschijnlijk veel minder is geworden sinds we 2 dagen geleden hebben besloten om rustig aan met vaste voeding te beginnen.

natuurlijk doen we hier uiterst voorzichtig mee. behalve die 2 liga’s die ik in 1 keer had gegeven gisteren ik geef hem nu komende paar dagen alleen een wortelhapje en hij lust het! geen krampjes gehad tot nu toe dus volgens mij gaat het goed. voor de verandering heb ik nog een potje snijbonen gehaald daar gaan we over een paar dagen ook mee beginnen om te zien hoe hij hierop reageert.

slaapgedrag is enorm veranderd. een paar dagen geleden vertelde ik jullie dat ik hem letterlijk moest troosten voordat hij wilde slapen. nou dit hoeft niet meer. gisteren heeft hij bij zijn slaapje van 19.00 uur letterlijk zijn hoofdje weggedraaid toen ik een boekje wou voorlezen. hij wilde gewoon slapen. toen maar gelaten en de kamer uit gelopen hebben we niets meer van hem gehoord.

vandaag heeft hij erg lange tukjes gedaan. steeds van 2 uur lang! hij is net pas wakker terwijl ik hem om 12.30 uur op bed heb gelegd. waarschijnlijk een hoop in te halen.

hier gaat het op dit moment wel goed! hopelijk blijft het zo als dit zo blijft dan ben ik zeker happy hij speelt trouwens drie kwartier lang op een kleedje op de grond. vaak zit ik er wel bij maar in principe speelt hij alleen. super leuk om te zien hoe hij in de buurt van een speeltje probeert te komen

hoop dat dit niet een pretje van 2 dagen is en dat het morgen nog steeds zo gaat want wat een verademing hier in de tent!

sorry voor het lange verhaal maar heb al 3 topics hierover geopend om maar even alles bij elkaar af te sluiten, het gaat momenteel erg goed met Meric! bedankt voor alle tips, advies!

groetjes, Selma

Nou super joh om te lezen.
Wie weet slaat de losec goed aan en reageert hij erop. Maar net wat je zegt afkloppen…
Hopen dat je een goed en rustig weekend hebt. Geniet van je mannetje.

Greetzz Cora

het is eerlijk gezegd voor het eerst echt rustig in het weekend (nogmaals afkloppen) meestal liep in het in het weekend verkeerd en kwam hij maandag pas een beetje bij hahaha…

ik twijfel alleen nog over de tijdstip van de groentehapje. om 3 uur krijgt hij fles heb dus gisteren daarna om 5 uur zijn groentehapje gegeven maar hij drinkt zijn laatste fles altijd om 6 uur of 18.30 dus het is best krap. hij wilde izjn laatste fles nou niet drinken met moeite heb ik er 100cc in gekregen en daarop heeft hij de nacht geslapen. hij zit al op 4 flessen wil er niet nog 1 laten vallen. is toch weinig dan? hij krijgt maar per fles 210cc welke hij nooit helemaal leeg drinkt. zal ik de groentehapje nou om 16.00 of 16.30 geven? of is dat dan weer te vroeg?

beetje verwarrend hier een schema:

7.00 uur 210cc
11.00 uur 210cc
13.00 uur liga
15.00 uur 210cc (meestal geven we iets eerder)
17.00 uur groentehapje (hele pot)
18.00 uur fles 210cc (langer wil hij niet wachten, maar drinkt maar 100cc)

hmm eerlijk gezegd weet ik het niet zo.
Jony is inmiddels 29mnd het is zo lang geleden…
Is het niet te rekken door hem een klein beetje toetje te geven… zodat hij toch wat heeft. Ik weet het echt niet meer roep ook maar wat… :S
Je zou ook die liga met wat fruit kunnen geven.

weetje ik ben er helemaal uit zal het echt meer weten wat wijsheid is… Misschien dat andere moeders je goede tips kan geven.

Greetzz Cora

Ik zou een paar hapjes proberen, net voor de fles, dus om 18 uur, en dan gelijk de fles erachteraan. Het is dan niet erg als hij iets minder drinkt.

Fijn dat het verder zo goed gaat!
(Bloemkool en broccoli zijn goede groenten om eerst hierna te proberen)

Liefs, Anne

Lilypie Second Birthday tickers

dank voor de advies! mijn man is hem nu groentehap aan het geven hij heeft geen trek dus om deze tijd (16.30)

wou idd broccoli halen maar de c1000 hier bij mij in de buurt heeft bijna niets…zelfs geen snoeterdoekjes of liga eerste stap. dus moet echt het centrum in gaan…

ik zie dat ik na de eerste zin mijn verhaal niet eens heb afgemaakt. vandaag heeft hij niet zo een trek in een groentehap of omdat we het nog zo vroeg geven. misschien drinkt hij nu zijn fles wel leeg

Super zeg! Hoop dat het zo goed blijft gaan.
Mag je niet al van 4 naar 3 flessen nu hij ook de groentehap en liga krijgt?
Dan kan je het makkelijker verdelen over de dag.

Groetjes Carolien

ps Moest wel lachen om die 2 liga’s

ik zou nog geen broccoli doen.eerst een aantal dagen de wortel,daarna pas iets anders,bv sperzieboontjes.dat is veiliger dan broccoli.
ik ben heel blij dat je manneke het zo goed doet nu,en dat jij eindelijk de tijd krijgt om te genieten van meric.nu kun jij ook weer een beetje op adem komen.

Wat fijn om te horen selma, hou m’n vingers gekruisd voor je, en hopelijk zet het door nu.

Gr Patries

Fijn dat het goed gaat! Echt super, daar knap je als moeder ook weer van op.

Als je nu die fles van 15.00 uur wat kleiner maakt (150 of 180 cc), dan heeft ie om 16.30 uur misschien meer trek in zijn groentehap en drinkt hij voor het slapen nog zijn hele flesje leeg.

Ennuh, niet balen als ie een keer zijn groentehap niet wil eten… De ene dag zal hij er meer zin in hebben dan de andere Zo gaat het bij ons ten slotte ook…

@Carolien: van 4 naar 3 flessen zou wel moeten denk ik aangezien hij het erg goed doet met zijn groentehapje. ok vandaag iets minder maar dat maakt niet uit. moet nog even tegenaan kijken ik zal over een paar dagen die beslissing nemen. het is nu nog te vroeg…en ja mijn man moet er ook nog steeds om lachen hij zei je kon beter de hele pak geven

@Cheyenna: ben net zo blij dat hij het heel erg goed doet…heb vandaag bezoek gehad eindelijk voelde ik me een keer op mijn gemak…geen huilgedrag en op tijd naar bed heerlijk! wat een verademing…

@Patries bedankt voor je aanmoedigingen! we gaan het zeker doorzetten

@Freubeltje: hij drinkt zijn flessen sinds 2 dagen niet helemaal leeg alleen de eerste fles nog wel mis. moet hij idd iets minder

Ey Selma,

Als ik het goed heb ben je vandaag bij de KA geweest.
Hoe heb je het ervaren? En wat zijn de verdere acties met je mannetje.
Ging het overigens goed de laatste 3 dagen?

Greetzz Cora

hey Cora! nee ik moet morgen naar de ka! ben ook benieuwd hoe het zal gaan heb een hoop vragen aan haar

ik moet eerlijk zeggen we hebben het hartstikke goed hier de laatste drie dagen! hij slaapt ontzettend goed en eet en drinkt ook goed. hij spuugt dan wel al het groentehapje steeds terug (sperzieboontjes vind hij niks) maar verder doet hij het uitstekend. lekker vrolijk dat hij is en ik heb hem nog niet horen klagen of huilen echt super geweldig!jeetje wat een verschil na 5 maanden ongelofelijk…hij is gewoon wit in zijn gezicht geen rode vlekjes…dat is voor ons ook even wennen…maar mooie gladde huid ook.

verder slaapt hij ongeveer 4 uurtjes overdag, en dan van 15.00 tot 19.00 slaapt hij niet maar vind het ook gezellig we kunnen ons goed vermaken. totaal een ander kindje. nog even over reflux, denk dat het minder is geworden sinds ik bijvoeding geef. ik geef hem nu elke ochtend fruit met liga en smiddags groentehapje en een kleine fles. maar toch wil ik alles uitsluiten want we hebben hiervoor ook eens 3 weken niets van zijn reflux gemerkt maar het kwam weer heel hard terug. dus ik neem het toch wel serieus en dit ga ik zeker goed bespreken met de ka.

ik hou je op de hoogte! tot morgen!

je gaat echt veel te snel met de bijvoeding.je bent net begonnen,en nu al fruit,liga EN groente?
je moet het zelf weten,maar ik vind het heel onverstandig,zeker met de mate van kma die hij heeft.de kans is groot dat hij voor meer dingen allergisch is,en als hij reageert,weet je niet of het het fruit,de liga of de groenten zijn.een allergie bouw je namelijk op,en kan ineens komen,ookal eet hij dat al een week.

Cheyenna hij heeft er tot nu toe geen last van…kma heeft niets met groente en fruit te maken…ik koop ook voeding zonder kmelk. heb het natuurlijk wel allemaal nagevraagd bij de ha en de cb en die vonden het goed. ook friso en olvarit enzo gebeld. ik neem aan dat ze weten waar ze het over hebben. en het is heus niet zo dat ik elke dag wat anders geef. ik geef nou al 2 dagen sperzieboontjes. morgen 3e dag. daarvoor 3 dagen wortels gegeven. dus ik weet wel wat ik doe hoor…snap jou goede bedoelingen verder wel maar hij is er gewoon echt aan toe. alleen aan melk heeft hij niets op dit moment als hij al zo smakt terwijl wij eten dan word je ook wel erg onzeker. ik snap jou tegenbericht nou niet nu ben ik weer onzeker terwijl ik het goed heb nagevraagd overal. ik heb hier zelfs een lijst met wat ik wel en niet moet geven…

@mamaSelma, het komt een beetje over alsof je vanuit het niets Meric opeens volstopt met vanalles en nog wat. Te beginnen met twee liga’s hi hi. Kindjes met KMA zijn vaak allergisch voor veel meer. Vandaar de reactie van Cheyenne denk ik en die deel ik wel. Nu dat je aangeeft gewoon alles drie dagen uit te proberen klinkt het alweer beter . Wat ik nog wel geleerd had was niet meer dan 1 voedingsmiddel per week te introduceren. Van Stefan Kleintjes begreep ik dat als het twee weken goed gaat zo je sneller mag gaan introduceren. Je hebt goed om je heen gevraagd dus dat is toch prima! Volg je eigen gevoel en je verstand, dan kom je een heel eind! En ondertussen geven wij je nog wat meer om over na te denken
groetjes,
Wendy

@moppiesmama: dat van 2 ligas was idd een mistake maar heb er zelf ook om moeten lachen dat had ik je toch al verteld

verder doen we erg voorzichtig, maar Cheyenna vind mij onverstandig zegt ze…nou dat is best beledigend. natuurlijk zijn jullie welkom met tips en al…maar breng het anders over…anders voel ik me zo onzeker.

hij doet het verder hartstikke goed dus ik zie geen enkele reden om te stoppen met wat ik aan het doen ben. had hij er anders op gereageerd dan was ik er allang mee gestopt. en we hebben heus niet elke dag wat anders gegeven of te veel. soms eet hij een halve potje fruit of groentehap nou then so be it…ik dwing tot niets…hij smult er wel van moet ik eerlijk zeggen! nog geen gespuug, krampjes of eczeem ontdekt tot nu toe. hij slaapt zelfs veel beter naar mijn mening. zonder te huilen ook nog! en is de hele dag vrolijk ik geniet gewoon van hem! wat een rust!

zolang ik verder niet klaag of radeloos ben gaat alles goed hier neem ik aan niemand hoeft zich zorgen te maken…mocht er iets mis zijn dan kom ik zeker jullie advies vragen. tot zover erg bedankt voor jullie steun en advies! jullie zijn echte toppers!

hallo dames,

ben net bij de ka geweest. alles tot de puntjes besproken. wat reflux betreft, heb ik eerlijk aangegeven dat het wel lijkt alsof het over is dankzij omeprazol (en misschien ook door de koemelkvrije voeding). we moeten omeprazol wel blijven gebruiken ook bijvoeding heeft ze geadviseerd te blijven geven omdat dit ook goed tegen reflux helpt.

wat betreft de bijvoeding, hier was ze erg blij om. vooral omdat ik het een paar dagen blijf proberen op 1 soort voeding en ook de schema die we nu hanteren vond ze netjes. als we ook maar iets merken dan gelijk ermee kappen zei ze. heb verteld dat het op dit moment erg goed gaat met de bijvoeding. ik word wel doorverwezen naar een dietiste, zodat we straks met 6 maanden wel weten wat we wel en niet mogen geven.

over een maandje mag ik weer terug en mochten de reflux klachten terugkomen dan mag ik veel eerder komen en ook gaan ze dan wel een ph-meting doen. maar op dit moment was hier gewoon geen behoefte aan.

ik moet zeggen dat Meric een heel ander kind is geworden. hij ligt nu weer te slapen en valt meestal al zingend in slaap. voor mij weer even wennen natuurlijk. normaal lag hij tot een uur te krijsen waardoor het geen zin meer had om hem op bed te leggen. ook overdag was het een en al gezeur. we hebben hem eindelijk op schema zien te krijgen dit was een tijdje erg waardeloos. nu hebben we vaste slaap en eettijden.

voor zover bedankt voor alle tips! hopen dat het zo blijft want Meric en ik genieten eindelijk van ons samenzijn!

WAUW!
Ben super blij voor je, geniet van je mannetje.

Greetzz Cora