Update Joël en Daniël

't Is lang geleden dat ik op het forum was, maar ik zie nog steeds heel veel dezelfde namen voorbij komen. Leuk hoor. Het is toch een belangrijk forum gebleken. Fijn dat de initiatiefnemers nog steeds actief zijn om dit draaiende te houden!

Even een update dan maar…

Inmiddels is Joël in juli ook 4 jaar geworden en is hij nu 3 weken naar school. Het gaat heel goed. Hij gaat 3 halve en 2 hele dagen (normaal hier) en dat houdt hij heel goed vol. Ik zie hem wel heel hard veranderen hoor. Wat worden ze dan ineens groot zeg! Gister zei hij dat hij verliefd is… Het moet niet gekker worden! Dat meisje kijkt ook wel heel erg verliefd naar hem.

Daniël is bijna tweeënhalf en zit in een moeilijke leeftijdsfase. Hij slaat en weigert schoenen en jas aan te trekken. En nu met die wind en regen is hij ineens heel bang voor wind en regen. Helemaal overstuur 's avonds in zijn bedje. (“Ik ben zo drietig!”) Hij zal er vast wel aan wennen nu de herfst weer in aantocht is. Verder is hij gelukkig ook een echte knuffelkont en houdt hij van grappen maken.

Verder is er een derde kindje op komst en ben ik nu bijna 14 weken zwanger.

Ik ga toch weer proberen weer wat vaker een kijkje te nemen op ikkeben.

Groetjes,
Mariëlle

Gewijzigd door - Mariëlle en Joël op 04 Sep 2009 15:10:20

Gefeliciteerd met je zwangerschap Mariëlle! Leuk zeg!

Fijn dat het goed gaat met je jongens. Hoe vinden ze het dat er een broertje of zusje bij komt?

Groetekes, Sje

Hoi Sje,
We hebben het heel snel verteld omdat ik me erg ziek voelde en heel moe ben, nog steeds trouwens. Ze zeiden allebei: "Eècht niet waar!!"
Ach, je weet soms toch niet wat er in zo’n koppie omgaat hè?
Daniël neemt het aan, maar snapt het niet hoor!
En Joël is vooral heel praktisch bezig in zijn hoofd, met vragen als: "Hoe moet dat nou, we hebben maar 2 stoeltjes in de auto!"
Beide jongens moeten straks op een ander kamertje slapen, ze schuiven zeg maar door… Dat zal wel de nodige impact hebben denk ik. Maar goed ik wil dat toch wel een maand of 3 van tevoren doen, die verhuizinkjes. Komt vast wel goed. En we moeten natuurlijk nog een hele tijd he? Nog geen dikke buik te zien, dus lijkt het ook nog niet zo echt!
Groetjes, Mariëlle

Grappig dat Joël meteen zo praktisch reageert. Haha! Inderdaad dat doorschuiven naar andere kamertjes een paar maanden van tevoren doen zodat ze het minder associëren met de komst van de baby. Kan jaloezie in de hand werken namelijk.

Mijn zus is zwanger van de tweede. Die komt begin maart. Mijn zwager zei tegen mijn neefje van bijna 3: “Mama heeft een baby in de buik. Hoe zou jij het vinden als hier volgend jaar nog een kindje komt wonen?”.

Mijn neefje dacht ook meteen heel praktisch en zei “Maar die mag niet op mijn fiets!!!”. Hahaha!

Groetekes, Sje

hoi marielle wat leuk zeg een derde op komst. Ik hoop je weer wat vaker te zien op ikkeben .

Liefs en dikke kus brenda en charissa

Hahaha, die baby mag hier best wonen, maar mag niet op mijn fiets! Geweldig toch!!
Ik vind het wel lastig dat kinderen nog geen tijdsbesef hebben. Wat is nou een half jaar of een maand of zelfs een week? Ik denk dat het gewoon mettertijd wel komt als mijn buik gaat groeien.
Over een aantal weekjes wordt er in de familie ook weer een baby geboren, dus dan kunnen ze er misschien ook iets meer een voorstelling van maken. Deze baby heeft ook al een grote broer van tweeënhalf. Dat die baby daar dan ook blijft wonen, is misschien best wel een voorbeeld voor onze jongens.
Ik ben wel heel benieuwd hoe het allemaal zal gaan straks hoor! 3 kinderen, vind ik al best een heel gezin! Hopelijk krijgen we de aandacht nog een beetje goed verdeeld. Daar kan ik me best druk om maken. Zo’n babietje neemt toch een heleboel tijd in beslag.
Groetjes, Mariëlle

dat komt vast helemaal goed, je weet toch nooit hoe het zal gaan, bij mijn zus hadden we verwacxht dat haar zoontje van 2 het miet zou accepteren omdat hij dan minder aandacht kreeg maar hij is heel lief voor ze.

Liefs en dikke kus brenda en charissa

Mariëlle, om die kleintjes ietsje meer tijdsbesef bij te brengen kun je verjaardagen van familie en bekenden gebruiken. Als wij onze meiden duidelijk willen maken hoe lang ze nog moeten wachten voordat iets gebeurt, zeggen we altijd “Als die-en-die jarig is geweest”.

Dat heeft tot nu toe altijd goed geholpen. En ze weten als een bepaald feestje nog niet geweest is dat ze ook niet hoeven vragen wanneer nou eindelijk de baby komt of wanneer we nou eindelijk op vakantie gaat etc.

Onze meiden weten nu bijv. ook dat de baby van mijn zus komt als de oudste dochter van mijn vriendin jarig is geweest. Dat geeft al heel wat duidelijkheid.

Groetekes, Sje

hey welkom terug!
Dat is idd lang geleden!
gefeliciteerd met je zwangerschap en geniet ervan!

Groetjes Gytha

Gefeliciteerd met je zwangerschap!

Groetjes,
Sandra

Lilypie Second Birthday tickers

hoi naamgenoot
van harte gefeliciteerd met je zwangerschap ,en hoop dat je er een beetje van kan gaan genieten zonder kwaaltjes .
ja joel is al weer groot .ja meis dan lijker ze weer een stukje ouder ,als ze naar school gaan ,maar wel erg leuk .hoop dat hij het ook leuk vind .
maare die nare eigenschap van daniel ,heeft tanja ook bang voor regen ,vooral snachts ,dan houd ze mijn weer wakker .zo iritant.ik begreep er niks van
hoe dat nou kan .
hey meis hoop je gauw weer te spreken .

groetjes marielle mama van tanja

Heeee hoi, leuk dat je weer eens komt kijken en het goed met jullie gaat. Natuuuuuuurlijk hartelijk gefeliciteerd met je zwangerschap !
Super die reacties van kinderen op de komst van een broertje of zusje. Ennnuhhhhm 3 kinderen best een gezin ??? Hahaha dat vind ik met 2 ook al.
Evianne is van baby of aan al schuw geweest voor regen, niet zo op zich maar wel als het op het dak kletterd als ze in bedje ligt. Nu is ze 6 jaar en nog steeds miept ze erover, maakt niet uit wat voor leuke dingen we ervoor verzinnen.

Elke minuut die je je druk maakt om je verleden gaat af van je toekomst!

Marielle en Asje, fijn dat het jullie ook bekend voorkomt van het bang zijn voor regen. Ik hoopte eigenlijk dat het snel weer over zou zijn, maar blijkbaar hebben sommige kindjes dit gewoon jaren…
Wij hebben ook alles al uit de kast gehaald. Uitleggen dat de regen en wind niet bij je kunnen komen en voor het raam kijken wat je eigenlijk hoort. Ook liedjes over regen gezongen. Het is gewoon vervelend dat kinderen je daarvoor uit je slaap houden. Je denkt dat je dat nu wel achter je had gelaten, maar nee. Ik ben erg benieuwd hoe dat gaat komende herfst/winter.
We horen het misschien nog wel van elkaar…
Groetjes,
Mariëlle

Verhaaltjes, samen naar buiten kijken enz enz zijn hier inmiddels gepasseerd. Het is natuurlijk ook even aandacht vragen nu ze weten dat je daar aandacht aan besteed he . Bang voor regen is ze niet, want in het zwembad vertoeven in de regen is helemaal super net zoals met een plu door de regen banjeren. De gouden tip heb ik dus niet voor je ( nog niet )

Hoi Asje,
Hier is het ook buiten hoor. Daniël gaat gillen als er een windvlaag komt en we lopen gewoon op de stoep. Met laarsjes en een plu door de regen is ook niet echt leuk, hij huilt dan heel de weg. Bijvoorbeeld naar school. En we doen er lang over . Niet echt goed voor mijn geduld en humeur helaas.
Hij is dus binnen en buiten bang. Hij zal er overheen moeten groeien… Dat heb je als je in Nederland woont nu eenmaal.
Groetjes,
Mariëlle

Ah joh, lekker met de laarsjes en de plu door de regenplassen stampen niet leuk ? Dat vind ik nog leuk hahaha.

Ja, ik zou het ook graag anders willen, maar ja, dat is nou eenmaal niet!
Hij zal er toch regelmatig aan mee moeten doen…
Groetjes, Mariëlle

Hoi wat leuk dat je terug bent
En zo te horen gaat het lekker met jullie
En er is een kleintje op komst super hoor
Wel super leuk dat je terug bent
Veel plezier weer bij ikkeben

Groetjes van Heleen mama van Robin en Justin

Hoi Marielle,
Tijd geleden. Gefeliciteerd met je zwangerschap!
Geniet ervan.

Groetjes Maaike, mama van Nicky en Bob

Lilypie Derde Ticker" border=0>

hoi naamgenoot
nee tanja heeft het alleen als ze in in bed legt .en het regent .verder is ze niet bang voor water ze heeft a en b diploma .ja gewoon het tikke tegen het raam .
we hebben ook van alles er aan gedaan maar niks helpt .tanja heeft het dat ze 3 was .en ze in haar een persoonsbed lag

groetjes marielle mama van tanja