Update ik het ff helemaal gehad heb

Ik ben echt kei en kei moe. Manlief kan namelijk op het moment niet lopen. Die heeft 2 dikke gloeiende enkels en opgezette kuiten. Echt zielig want hij vergaat van de pijn. 2 weken terug begon het in een voet en nu in de andere.
Wat of het is, we hebben geen idee. Vandaag was hij voor de derde keer weer naar de huisarts en nu is er bloed geprikt en foto’s gemaakt.
Vorige week dacht de huisarts aan jicht, maar nu twijfelt ze daaraan omdat dat maar weinig aan 2 voeten voorkomt.
Maar goed hij is geprikt voor jicht en tal van andere reumatische aandoeningen.
Als het goed is is de uitslag vrijdag bekent.
Ik hoop dat ze dan weten wat er aan de hand is sowieso voor hem maar ook voor mij.
Ik ben echt bekaf. Marco kan letterlijk echt niets dus hier komt alles op mij neer. En dat is toch best wel pittig met een baby en een peuter.
Vandaag werd onze nieuwe cv geplaatst en voor de afvoer daarvan moest er 2 keer door een muur geboord worden. Hele huis onder het stof, en Rens natuurlijk helemaal hyper. Ik kan weleens klagen dat Marco veel minder doet als ik, maar nu merk ik echt wel wat hij ongemerkt toch allemaal doet hoor.
Heb nu echt nergens tijd voor. Kan wel een potje janken zo moe ben ik.
Laat de boel vandaag denk ik maar ff leggen en stap zo lekker m’n bed in.

Groetjes Ramona

Gewijzigd door - moon1983 op 22 Mar 2012 19:51:32

Hopelijk komen jullie er snel achter wat je man heeft en is hij weer snel te been. En probeer nu wel je rust goed te nemen.

Wat een toestand zeg. Is-ie ook gecheckt op thrombose?

Groetekes, Sje

Da’s ook wat. Hopelijk snel duidelijkheid en verbetering! Sterkte tot die tijd. Groot gekijk dat je de boel even de boel laat.

Groetjes,
M

“Ik zou graag de ideale moeder zijn, maar ik heb het te druk met het opvoeden van m’n kind”

Ja, trombose geeft inderdaad dezelfde verschijnselen!!
Wel belangrijk dat dat uitgesloten is!

Verder kan ik me goed voorstellen dat het heel zwaar is! Hier ook een vriend die in de decembermaand een week met zijn voet omhoog moest en niets kon. Dat vond ik toen al heftig!
Sterkte ermee, enne… dan maar een keer wat minder schoon.

Liefs, Anne

Lilypie Fourth Birthday tickers

Zo herkenbaar! Vriendlief begint hier nu eindelijk langzaamaan weer wat mee te helpen en wat heb ik dat gemist! Hier vanaf het auto ongeluk (15 december) al alles alleen doen… (En dan is mijn vriend nog depressief erbij ook…) En echt waar het enige wat echt helpt is het accepteren dat het even niet anders is en dan maar even een wat minder schoon huis en wat minder vaak wassen, wat vaker makkelijk eten enz.!
Wat wij wel vaak hebben gedaan is dat mijn vriend bijvoorbeeld de aardappels schilde. En op het moment kookt hij ook weer heel vaak en dat doet hij gewoon op een stoel
Verder staat hier sinds het ongeluk de tv wat vaker aan als normaal Ik voel me er soms wel schuldig over, maar aan de andere kant ben ik allang blij dat ik het zo volhoud!

Groetjes

jee das niet niks nee, snap heel goed dat je doodmoe bent inmiddels. misschien vrienden of familieleden even inschakelen om de kids uit handen te nemen? zodat jij (goed gezegd meid!) lekker je bed in kan duiken? sterkte en rustig aan he wijfie

Wat vervelend! Ik hoop dat het snel weer beter gaat met je man. Ik dacht trouwens ook gelijk aan trombose toen ik het las.

Groetjes Natasja

Nee volgens mij is hij niet op trombose gecontroleerd. Daar heb ik die huisarts tenminste vrijdag niet over gehoord.
Jicht was het in ieder geval niet en de foto’s zagen er ook goed uit. De rest van de bloeduitslegen volgen maandag. Misschien toch wel ff een goeie om trombose te laten checken.

Groetjes ramona

Ik zou sls ik jou ws nu de huisartsen post bellen, met de vraag of het trombose kan zijn. Als dit namelijk zo is, dan moet hij daar met spoed aan geholpen worden, en niet wachten tot maandag. Ik wil je niet bang maken, maar in mijn werk is et door artsen wel vaker niet gezien, en het is ect gevaarlijk. Dus bel voor de zekerheid, dan kun je dat uitsluiten
(wel bij denkend dat het niet vaak voorkomt dat et in beide benen zit, dus op zich is het goed mogelijk dat dit het niet is, maar alle klachten die je oppnoemt gaan bij mij de alarmbellen rinkelen!!!)

liefs woezel

Trombose kan het niet zijn. Het been is verder niet rood/paars/glanzend en voelt ook niet klam. Maar ja beter gaat het nog steeds niet.
woensdag zijn de ret van de bloeduitslagen er als het goed is, en dan moet hij hoogst waarschijnlijk naar het ziekenhuis. Hangt alleen van het bloedonderzoek af naar wat voor soort arts hij moet.
Ik hoop dat hij daar een beetje vlot terecht kan want dit is al de derde week ziektewet voor hem en dat begint z’n humeur aardig te beinvloeden.
Scheelt wel dat hij zelf in het ziekenhuis werkt, dan kun je toch vaak ff tussendoor.
Ik vind het zelf wel heel spannend allemaal, maak me er best wel zorgen over.
Maar we kunnen niets aders dan afwachten en bidden voor herstel. Geduld hebben is helaas niet mijn sterkste kant.

Groetjes Ramona

Wat ontzettend vervelend dat er nog geen verbetering in zit!
Logisch dat je daar ongeduldig over bent, je wilt weten waar je aan toe bent.
Ook ik duim voor je dat ze er achter komen wat het is en dat het weer helemaal beter wordt!
Hopelijk kan hij er een beetje van genieten om in het zonnetje te zitten en naar zijn mooie kinderen te kijken.

Sterkte!
Liefs, Anne

Jeetje wat een hele vervelende situatie. Kan me goed voorstellen dat je het helemaal hebt gehad. Het houdt voor jou ook een keer op he, je lichaam heeft ook rust nodig. Heb je geen familie waar je je kinderen een paar dagen heen kunt brengen of dat ze je helpen met het huishouden of eten voor je koken. Ook aan jezelf blijven denken.

Kam het ook dystofie zijn? Als je googled zie je allerlei afbeeldingen misschien kun je zien of het erop lijkt.

Sterkte ermee

Nou er lijkt een beetje schot in de zaak te komen.
Mijn man is vandaag bij de othopeed geweest alleen die kon niets voor hem betekenen want die vond dat hij naar de reumatoloog moest. Die man vond dat er niet te lang mee gewacht kon worden en heeft geregeld dat hij gelijk door kon naar de reumatoloog. Dat was wel fijn.
De reumatoloog denkt dat het een soort reuma is die word veroorzaakt door een virus. Normaal word je dan verkouden oid en ben je dat daarna kwijt, maar een heel enkele keer uit het zich op deze manier. Erg vervelend en behoorlijk pijnlijk maar het goede nieuws is wel dat het overgaat uiteindelijk en dat het geen vorm van reuma is die je je leven lang houd. Het beroerde aan het verhaal is dat het wel een jaar kan duren voordat je hier helemaal van genezen bent.
Dus voorlopig is hij hier wel even zoet mee en ik ook want hij kan echt helemaal niets. Maar ja een jaar is wel te overzien en gelukkig is het niet iets wat blijvend is.
Volgende week moet hij terugkomen, dan krijgt hij de uitslag want om het definitief vast te stellen moesten er longfoto’s worden gemaakt en nog weer bloed worden geprikt. Maar de reumatoloog was vrij zeker van zijn zaak.
Aan de ene kant is het dus goed ***** maar aan de andere kant zijn we ook wel weer gerust gesteld.
Deze week zat het helemaal niet mee, ik had zelf borstontsteking en voelde me eigen echt niet goed maar ja Marco kon helemaal niets dus dan moet je toch door. Was niet echt grappig. Denk dus dat ik voorlopig in het huishouden ed een beetje minder precies moet zijn en misschien toch voor bepaalde dingen ff hulptroepen inschakelen.

Groetjes Ramona

fijn dat jullie nu waarschijnlijk weten wat er aan de hand is en dat het over gaat, maar pff… het kan een jaar duren!!
Hebben ze niet iets van medicatie die hierbij te gebruiken is?

Verder inderdaad niet te precies zijn en hulp inroepen waar het kan.
Al is het maar iemand die een dagje oppast, een nachtje logeren of die een keer je huis voor je schoonmaakt!

Sterkte ermee!
Hoe is het met jou? Is je borstontsteking over gegaan?

Liefs, Anne

Hij krijgt wel diclofenac(onstekingsremmer) en dat helpt wel tegen de pijn maar daar gaat het niet van over, een virus moet je gewoon uitzieken helaas en dit is een hardnekkig virus dus dat duurt gewoon lang.
Met mij gaat het weer goed gelukkig, borstontsteking is weg. Was wel ff goed **** had ik nog nooit gehad, best wel pijnlijk. Maar goed over een week of 6 ga ik stoppen met de bv dus waarschijnlijk zal ik het niet nog een keer meemaken.
Inmiddels hebben we het gegeven dat het wel een jaar kan gaan duren wel een plekje kunnen geven. Er zijn ergere dingen en we hebben samen voor hetere vuren gestaan, dus hier komen we ook wel weer door.
Hulptroepen ga ik wel ff inroepen, vooral voor de tuin. Eeen buurman had vandaag al spontaan onze voortuin gespoten voor onkruid.
En verder is het voor mij denk ik gewoon een kwestie van een beetje makkelijker worden wat betreft huishouden ed want anders hou ik echt nergens tijd voor over. Ik vind het ook heerlijk om lekker naar buiten te gaan met de kids en daar wil ik ook gewoon tijd voor vrij blijven maken.
Voor mij is het echt een beetje een valkuil om te veel tegelijk te willen en dat gaat hem nu gewoon even niet worden.

Groetjes Ramona

Ooh wat vervelend!

Laat het huishouden idd maar wat achterwege, jullie gezinnetje is belangrijker!

Geniet van het weer en alles op z’n tijd!

Groetjes mama Ja