UPDATE: geen goed gevoel over opvang

Nou, ik ben helemaal blij!!! Heb naar jullie geluisterd en mijn gevoel gevolgd. Mijn meisje gaat voortaan naar het KDV en het gaat super!!! Haal nu voortaan een blije baby op die mij nog maar amper ziet staan als ik haar op kom halen. Wat een verschil!!! Heb ook te horen gekregen (achteraf) dat deze gastouder het bijv. normaal vind om een baby van iemand anders bij hun (haar en haar vriend) in bed te leggen s morgens en dan nog even verder te slapen… mijn god zeg!! Ook die hele bezorgdheid omtrent het autisme wat ze me bij het CB hadden aangepraat is zo goed als verdwenen. De kinderarts heeft gezegd dat het haar zo zeer onwaarschijnlijk lijkt na enige tijd bezig te zijn geweest met haar en ik merk nu zelf ook dat ze begint te kletsen, ze lacht, het is gewoon een heel ander kind ineens! Ik voel me nu alleen wel een beetje schuldig dat ik haar niet eerder heb weg gehaald. Id bedoel, Als het haar gedrag zo erg beivloed heeft dat ze er zo van veranderde dat werd gedacht dat ze misschien autistisch was… pfff
Igg gaat het nu super met mijn meisje

mama1980

Lilypie Eerste Verjaardag Ticker

Niet schuldig voelen, je hebt je gevoel gevolgd en het heeft je een blijer kindje opgeleverd.

Je dacht voor haar het beste te doen.

Liefs Michelle

Nee zeg echt niet schuldig voelen hoor.
Wat fijn dat ze het ineens zo goed doet.
Moet toch heerlijk zijn na dat nare bericht dat je kleintje zo opbloeit.

Helemaal top dat je het allemaal zo snel voor elkaar hebt!

Maar eh, heb je nog gesprekken gevoerd?
Je klachten geuit?
En hoe werd daar op gereageerd?

M.

super om te horen! maar goed dat je je moedergevoel gevolgd hebt!

groetjes
Ineke

Je hoeft je helemaal niet schuldig te voelen zeg!! Jij hebt het beste gedaan wat maar kon voor je kind, en dat is je kindje bij de gastouder weghalen en naar het kdv brengen.
Super dat het zo goed gaat op het kdv en dat je kindje helemaal tevreden is!!!

Baby geboren

Helemaal top!

Lilypie Premature Baby tickers

Super toch !

Wat fijn voor je dat het opgelost is. En ik moet het even kwijt, schandalig dat er zulke gastouders bestaan. Die zouden ze direct uit het bestand moeten verwijderen! Wat is dat toch soms met mensen…het zijn wel kinderen, kleine mensjes! Daar hoor je fatsoenlijk mee om te gaan.

Maar goed dat je kleine nu op zijn plek is!

Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

Lieverd niet schuldig voelen! Je hebt met de beste intenties gehandeld en je was ervan overtuigd dat een gastouder een goede oplossing was voor je meisje. Super goed dat je naar je gevoel hebt geluisterd en dat het nu beter is.
Maar het is wat dat het zo van invloed is geweest op jouw dochters gedrag bah. Je zou die gastouder wel wat willen aandoen he? Kan ik mij nl. erg voorstellen. Ga je nog wat met je klachten over deze gastouder doen? En van wie heb je dat van het slapen gehoord dan? Blijkbaar zijn er dus meer ouders niet tevreden over deze gastouder dus alsjeblieft onderneem stappen zodat een volgend kindje dit niet hoeft mee te maken.

Dikke knuffel,
Wendy

Oh wat goed!
Ik krijg helemaal een kwaad gevoel als ik je verhaal lees van die gastouders. Ja please zorg ervoor dat je dit bij een instantie meldt wat ik krijg er een naar gevoel bij, oa. 't slapen dit kan toch niet!!!

Wat fijn dat je meisje zich helemaal op d’r gemak voelt bij de opvang! Hoe goed voelt het als moeder dat je je kindje ergens achter laat waarvan je weet dat ze het leuk vinden. Dan zit je zelf toch ook 1000x beter in je vel?

Lilypie First Birthday tickers

hey mama1980
superfijn dat het allemaal zo afgelopen is, kindje blij en brabbelend, en mama opgelucht!
Soms kan je gevoel meer zeggen dan je denkt, en je kindje dus waarschijnlijk ook… zij kan nog niet praten en misschien was het haar manier om je iets duidelijk te maken, en dat is gelukt…
hartstikke fijn dat ze je niet meer bekijkt op het kdv hahahaha! niet zo leuk voor mama maar wel een teken dat ze het ontzettend naar haar zin heeft!!!

dank jullie wel voor de lieve reacties! En toch…,. als ik mijn ogen dicht doe en dat sippe snoetje met dikke huilogen weer voor me zie onderuitgezakt in de kinderstoel, dan breekt mijn hart…

Ik heb alle voorvallen, incl dat van het slapen bij hun in bed, gemeld bij de grote kinderopvangorganisatie waar deze gastouder toe behoort. Ze doen er alleen erg weinig mee…
De opzegtermijn van 2 maanden. daarin wilden ze mij tegemoet komen, door deze naar 1 maand terug te brengen en voor de rest waren ze van mening dat mijn gastouder altijd goede zorg had geleverd aan mijn dochter… tja… daar ga ik dus niet eens meer mee in discussie! Handje wordt boven het hoofd gehouden denk ik omdat ze elkaar persoonlijk kennen.

mama1980

hoi mamma1980

ik wilde hetzelfde zeggen als Sugar303. Voel je niet schuldig, Het is jammer dat baby’s niet kunnen praten, we moeten maar raden wat er is.
En jij hoort juist trots te zijn ipv een schuldgevoel te hebben. JIJ hebt het wel “geraden” of “gezien/begrepen” . Hoe je het ook wilt noemen.
Nogmaals, instinct is iets heel sterks, en wij zijn de enige die daar tegenin gaan. Maar omdat je dat niet deed deze keer, is je dochter nu aan het opbloeien.

En denk niet meer aan die sippe snoet(jaja, makkelijk gezegd), je deed het niet expres. Misschien dat het met de tijd minder wordt dat je eraan terug moet denken.

liefs
Boukje

Lilypie First Birthday tickers

Nee, niet schuldig voelen hoor. Je hebt echt het beste gedaan voor je kindje en gelukkig de dingen heel goed opgemerkt en tijdig de dingen veranderd. Daar mag je best trots op zijn!

Groetjes Jeuly

Ben ook heel erg blij en opgelucht dat het zo goed gaat nu en idd, volg altijd je gevoel!!! Dat blijkt maar weer.
Hoe ik dat weet van het slapen in bed? Nou, 2 andere kindjes van een andere ouder die haar kinderen daar brengt, die zijn al wat ouder en die kunnen dus wel praten. Die hadden een en ander verteld thuis waarvan die ouders ook zoiet hadden van: hmmmm… niet zo best… Heb met die moeder gesproken nadat mijn kindje er weg was. Ze vroeg mij nl waarom en toen raakten we aan de praat en ben nog veel meer te weten gekomen. Kindjes werden er gewoon een beetje aan hun lot over gelaten. Eten kregen ze nog net, maar voor de rest moesten ze vooral spelen en niet zeuren. Zij denkt denk ik dat het een gemakkelijk manier van geld verdienen is zonder er het huis voor uit te moeten ofzo. Ik kook van binnen als ik er over nadenk. En ik vind het schandalig dat de organisatie er niets mee doet!!! Weer typisch zo’n geval dat het weer eerst een keer echt goed mis moet gaan voor ze actie ondernemen. Waar gaat het toch naartoe soms in dit land…

mama1980

Ik vind het echt heel triest dat ze niets doen met alles wat jij nu te weten bent gekomen en aan hun hebt gemeld. Er moet toch in ieder geval navraag naar gedaan worden je wilt toch ook als bureau toch dat je goed werk levert.

Ja, dat vind ik dus ook. Het gaat ook om een hele bekende, grote kinderopvangorganisatie met tientallen KDV, BSO en gastouders. Ik denk dat hier het probleem is dat de bemiddelingsmedewerker van de organisatie, de gastouder in kwestie persoonlijk kent. Ik denk dat ze haar dus probeert te beschermen, maar dan ben je in mijn ogen niet erg professioneel bezig.

mama1980

@ mama1980, je moet hier iets mee doen hoor, het hogeropzoeken, hebben ze een klachten commisie, kun je het aankaarten bij een belangenorganisatie? Ik bedoel maar; misschien zitten er nog wel veel meer andere kinderen met hetzelfde probleem bij die gastouder! Vind het zo zielig, bedenk me ineens als mijn dochter zo zou zitten. Gellukkig is mijn nanny de allerliefste 2nd mama op de hele wereld, en krijgt ze een kus en knuffel als ze 's middags weg gaat!
Maar zou echt mijn ogen uit mijn kop janken! Nu niet meer schuldig voelen hoor, nergens voor nodig ze is weg daar! Gelukkig! En idd gewoon voortaan je gevoel volgen; we hebben dat als moeders niet voor niets!