Update Even van me af schrijven

Pfff eindelijk mijn kleine mannetje weer in bed! Eigenlijk zou het heel verstandig zijn om nu zelf ook maar te gaan slapen want het belooft weer een onrustige nacht te worden, maar toch nog even hier neuzen en even m’n verhaal doen!
Mijn hemel, waar we nu weer midden in zitten…???

Het lijkt de afgelopen week wel of we weer terug zijn in de onrustige eerste maanden…wat een onrust, huilen, jengelen, en wat ik ook doe, niets is goed. Of meneer probeert nu zijn eigen willetje te ontdekken of er zit een virusje aan te komen o.i.d., geen idee wat er aan de hand is.

De nachten verlopen weer onrustig, hij meld zich ineens weer s’nachts of enorm vroeg in de ochtend, en met een beetje pech zelfs 2x. En hij gaat echt niet weer uit zichzelf slapen…ik geef hem nu maar wat lauw water te drinken en dan lukt het uiteindelijk toch wel weer om hem in slaap te krijgen.

Overdag slapen deed hij eigenlijk al nooit geweldig, geen probleem want hij was ondanks dat altijd wel heel vrolijk, maar nu houdt het slapen overdag al op bij 1a2x een half uurtje, en dat trekt ie echt niet, maar hoe moe hij ook is hij geeft zich niet gewonnen, hij blijft maar huilen en gaat zo dwars door z’n slaap heen. Ook als ie wel even slaapt dat zet hij het bij het wakker worden meteen op een krijsen…terwijl hij anders rustig wakker werd en gerust nog even kon blijven liggen kletsen in z’n eentje.

Hij heeft ook niet zo’n zin in eten, laat nu met regelmaat z’n fles staan of begint wild om zich heen te slaan bij de groentehap, zijn eczeem is ineens weer flink aanwezig terwijl we dat helemaal onder controle hadden
Bah! En dat terwijl we net twee weken geleden bij de kinderarts allemaal voor het eerst super tevreden waren!

Volgens het schema wat ik ook op ikkeben vond, zou het niet echt een sprongetje kunnen zijn, maar ja, misschien heeft mijn zoontje net een ander schema?
Hij is nu 11 maanden (wel sprongetje), maar gecorrigeerd 9,5 maand (geen sprongetje). Ik had begrepen dat je de te vroeg geboren weken eraf moet rekenen, dus dan zou het nu niet aan de orde moeten zijn. Ik herken zelf al die sprongetjes niet zo, omdat we eigenlijk vanaf het begin allerlei lichamelijke problemen met Jasper hebben gehad en het eigenlijk een groot deel van de tijd onrustig was…Als dit wel een sprongetje is, hoe lang duren die over het algemeen dan?

Nou ja, hoe dan ook, het gaat even niet zo lekker! Ik weet best dat ook dit wel weer zal over waaien maar als je er midden in zit…zucht!

Nou dan ga ik nu toch maar zorgen voor mijn eigen nachtrust, fijn dat ik even van me af heb kunnen typen, heb ik m’n hoofd weer een beetje leeg! Alle tips en ideeen zijn welkom!

Groetjes Carolien.

Gewijzigd door - Mama van Jasper op 27 May 2010 14:10:12

Hoi Carolien,

wat een verhaal meid! Ik kan me voorstellen dat je het even kwijt moet allemaal…
Erg vervelend en vermoeiend voor jullie, en jullie mannetje.

Een sprongetje zou natuurlijk kunnen, maar heeft Jasper al tandjes? Misschien heeft hij daar last van. Onze Luka begon met 8,5 maand ook plotseling ieder uur te huilen, wilde zijn speen niet, eten ging moeizaam en de speen van de fles wilde hij ook niet… Wat bleek? Er kwamen 2 tandjes tegelijk door, en daar had hij natuurlijk erg last van! We hebben druppeltjes gehaald, Charmodent, en dat helpt super! Nu krijgt hij elke avond vor het slapen de druppeltjes en we horen hem niet meer.

In ieder geval heel veel sterkte meid! En denk eraan, het gaat een keer over!

Liefs, Marloes

Moeilijk hè? Misschien verlatingsangst? Daar heeft 'ie ook wel de leeftijd voor. Sterkte hoor!

Groetjes,
M

Lilypie Tweede Ticker

Geen tips voor je maar ik wilde je even sterkte wensen. Moeilijk hoor als je kleine mannetje het zo moeilijk heeft en jij dus ook.

Hoi Meid,

Net als Marmama zegt, het zouden de tandjes kunnen zijn. Hier ook vaak ;s avonds overstuur wakker worden, tranen met tuiten als er tandjes door komen.

Sterkte meid, hoe is de afgelopen dag eigenlijk gegaan?

Liefs Jet

Ik moest ook gelijk aan tandjes denken. Als er bij Dani tandjes door gaan komen, dan is hij een aantal nachten heel erg onrustig. Om het uur is hij dan wel wakker of begint hij de huilen. Heel zielig. Hij is dan niet echt klaarwakker, dus we halen hem ook niet uit zijn bedje. Soms ga ik dan gewoon even naast hem zitten en aai ik hem over zijn bolletje.
Je kan hier echt niets aan doen en moet hier echt even doorheen. Ik zou niet beginnen met drinken of iets dergelijks geven, want dan gaat hij daar misschien wel aan wennen en moet je dat weer afbouwen.

Als het uitproberen is zou ik hem ook gewoon 's nachts even laten huilen en er niet aan toegeven. Als hij ziekig is of koorts heeft hem natuurlijk wel aandacht geven, maar dan nog zou ik niet teveel werk ervan maken 's nachts.

Heb je zelf een idee waar dit vandaan kan komen? Is hij heel eenkennig op dit moment? Heeft hij al tandjes?

Hoe gaat het nu met hem en met jou natuurlijk?

Hallo allemaal, en bedankt voor jullie reacties en lieve woorden!
Tandjes zat ik iei ook aan te denken, hij heeft inmiddels al 6 tandjes. Het leek/lijkt erop dat er een hoektandje zit aan de komen maar dat gaat nog niet veel verder dus nu twijfel ik daar over.

Eenkennigheid had ik nog niet aan gedacht, en nu ik daar eens meer op gelet heb krijg ik steeds meer het idee dat het daar inderdaad ook wel een beetje mee te maken lijkt te hebben. Hoewel hij ook lang niet altijd tevreden is als ie bij mij is.

Verder gaat nog een beetje wisselend, maar hij bleek ook helemaal niet fit, nadat zijn eczeem weer helemaal had opgespeeld begonnen zijn luchtwegen ook nog mee te doen. En het bleek dat hij (perongeluk?) van een eigenwijze oma Joghurt en vla heeft gehad…niet zo handig bij zijn koemelkallergie maar ik weet eigenlijk niet of al deze klachten nog steeds daarvan kunnen komen want dat is nu wel 2 weken geleden. Misschien een virusje v/d luchtwegen. Dinsdag bellen we even met de kinderarts om na te gaan of we toch weer met pufjes moeten starten.

Vind het soms best lastig, het kan van zoveel dingen komen he? En zie dan maar eens te achterhalen wat het nu precies is!
De nachten gaan in elk geval wel wat beter, dat is voor hem (en ons) natuurlijk wel heel fijn, en hij wordt ook weer rustig, brabbelend wakker ipv het meteen op een krijsen te zetten. Als is s’nachts wakker wordt geef ik hem toch wel een beetje drinken, want we hebben een enorme volhouder en als ie eenmaal overstuur huilt dan kan ie dat zo een uur en langer volhouden! En na wat drinken valt ie nu wel meteen weer in slaap. Het is ook niet elke nacht, dus ik hoop dat ie er niet aan went…

Dinsdag naar het consultatiebureau…eens kijken wat die ervan zeggen. Helaas moet ie dan ook weer prikken dus ik verwacht nog een lastige week!
Maar als ik het ergste verwacht dan valt het achteraf misschien allemaal wel mee!

Groetjes Carolien

Even een update…
de afgelopen dagen weinig tijd gehad voor ikke ben, m’n kleine mannetje was/is toch ziek geworden! Ik denk dat alle onrust daar vandaan komt, in combinatie met de 11 maanden-sprong.
Eerst een explosie van z’n eczeem, nu weer luchtwegklachten, slecht eten en drinken. En vandaag is ie ineens helemaal hees en had een loopoor! Dus ws ook een oorontsteking. Overdag slaapt ie iets meer, duidelijk een teken dat ie niet fit is aangezien het niet zo’n slaper is overdag. En de nachten gaan daarintegen helemaal niet zo goed, meld zich 1 of 2 keer behoorlijk overstuur. Maar ja, met een oorontsteking is dat ook wel te begrijpen. En ik hou er zelf maar rekening mee door supervroeg naar bed te gaan! Het is al lang fijn dat ik nu een beetje weet waar al de onrust en het verdriet vandaan komen. Misschien dat het nu het oortje is ‘doorgebroken’ vannacht al wel beter gaat. En dan van de week ook nog 2 akelige prikken in z’n beentjes, het arme kind krijgt ook werkelijk alles tegelijk!

Dus nu maar druk in de weer met neussprays en pufjes in de hoop dat het heel snel beter met hem gaat! En las hier bij een ander topic dat een waterijsje lekker koel is voor z’n keel/oortje dus dat gaan we zo eens even halen!

Groetjes Carolien

Oh arme Jasper! Wel fijn dat je nu een oorzaak hebt he. Wat zielig zeg. Bah.
Even ermee bemoeien hoor maareh zou je de prikken niet even uitstellen tot hij weer beter is? Zijn lijfje heeft het als zwaar en dan ook nog eens die vaccinaties…wat maakt een week later nou uit qua enting? Ik heb altijd geleerd van onze natuurgeneeskundige dat je nooit moet enten als een kindje niet lekker is. En al helemaal niet met koorts maar zelfs dat zal de huisarts beamen.
Geef hem maar een dikke knuffel van ons!
groetjes,
Wendy

Oh wat sneu een oorontsteking. kan me voorstellen dat hij daar een beetje van slag door was. Hopelijk gaat het snel weer wat beter. Ik zou zelf ook de enting nog even uitstellen tot hij weer helemaal fit is.

Ja daar heb ik wel even over getwijfeld, maar hij heeft ze inmiddels afgelopen dinsdag al gehad… geen pretje. Hij reageert over het algemeen ook best heftig op de inentingen, en ik dacht hij voelt zich nu toch ook niet fit dus doe het er maar meteen bij, hebben we dat ook maar weer gehad. Vond het ook zo zielig om hem weer te plagen met de inentingen als ie zich eindelijk weer beter voelde. Maar toen wist ik nog niet dat ie eigenlijk ook een oorontsteking had… Nu vind ik het inderdaad wel een beetje gemeen dat ik hem dat dinsdag ook nog aangedaan heb. Maar gelukkig was hij van de inentingen nu maar 1 dag van slag.
Net Bisolvondruppels, otrivin neusspray, nieuw recept voor pufjes en waterijsjes geregeld! Hij heeft heerlijk zitten smullen van z’n eerste ijsje!
Hoop dat de pijn van z’n oortje nu vermindert is, en dat ie snel het slijm uit z’n luchtwegen kwijt is! Dinsdag hebben we nog een telefonisch consult met de kinderarts, misschien nog even een andere puf omdat alles meteen op z’n longen slaat.

Bedankt voor jullie lieve reacties,
en ik zal de knuffel even overbrengen!

Groetjes Carolien.