Pfff eindelijk mijn kleine mannetje weer in bed! Eigenlijk zou het heel verstandig zijn om nu zelf ook maar te gaan slapen want het belooft weer een onrustige nacht te worden, maar toch nog even hier neuzen en even m’n verhaal doen!
Mijn hemel, waar we nu weer midden in zitten…???
Het lijkt de afgelopen week wel of we weer terug zijn in de onrustige eerste maanden…wat een onrust, huilen, jengelen, en wat ik ook doe, niets is goed. Of meneer probeert nu zijn eigen willetje te ontdekken of er zit een virusje aan te komen o.i.d., geen idee wat er aan de hand is.
De nachten verlopen weer onrustig, hij meld zich ineens weer s’nachts of enorm vroeg in de ochtend, en met een beetje pech zelfs 2x. En hij gaat echt niet weer uit zichzelf slapen…ik geef hem nu maar wat lauw water te drinken en dan lukt het uiteindelijk toch wel weer om hem in slaap te krijgen.
Overdag slapen deed hij eigenlijk al nooit geweldig, geen probleem want hij was ondanks dat altijd wel heel vrolijk, maar nu houdt het slapen overdag al op bij 1a2x een half uurtje, en dat trekt ie echt niet, maar hoe moe hij ook is hij geeft zich niet gewonnen, hij blijft maar huilen en gaat zo dwars door z’n slaap heen. Ook als ie wel even slaapt dat zet hij het bij het wakker worden meteen op een krijsen…terwijl hij anders rustig wakker werd en gerust nog even kon blijven liggen kletsen in z’n eentje.
Hij heeft ook niet zo’n zin in eten, laat nu met regelmaat z’n fles staan of begint wild om zich heen te slaan bij de groentehap, zijn eczeem is ineens weer flink aanwezig terwijl we dat helemaal onder controle hadden
Bah! En dat terwijl we net twee weken geleden bij de kinderarts allemaal voor het eerst super tevreden waren!
Volgens het schema wat ik ook op ikkeben vond, zou het niet echt een sprongetje kunnen zijn, maar ja, misschien heeft mijn zoontje net een ander schema?
Hij is nu 11 maanden (wel sprongetje), maar gecorrigeerd 9,5 maand (geen sprongetje). Ik had begrepen dat je de te vroeg geboren weken eraf moet rekenen, dus dan zou het nu niet aan de orde moeten zijn. Ik herken zelf al die sprongetjes niet zo, omdat we eigenlijk vanaf het begin allerlei lichamelijke problemen met Jasper hebben gehad en het eigenlijk een groot deel van de tijd onrustig was…Als dit wel een sprongetje is, hoe lang duren die over het algemeen dan?
Nou ja, hoe dan ook, het gaat even niet zo lekker! Ik weet best dat ook dit wel weer zal over waaien maar als je er midden in zit…zucht!
Nou dan ga ik nu toch maar zorgen voor mijn eigen nachtrust, fijn dat ik even van me af heb kunnen typen, heb ik m’n hoofd weer een beetje leeg! Alle tips en ideeen zijn welkom!
Groetjes Carolien.
Gewijzigd door - Mama van Jasper op 27 May 2010 14:10:12