Update brutale aap/ draakje!

Hihihi, de strenge aanpak van de afgelopen week lijkt vruchten af te werpen. Niet als het om eten gaat, das nog steeds bagger, maar vreemd genoeg slaapt ze nu wel a 4 dagen achter elkaar in d’r eigen bedje de hele nacht door, dus mama blijf stikkers plakken! Vanochtend lag ze nog te slapen toen ik naar mijn werk moest, dat was toch 7:20! Dus echt super!

Eten doet ze nog steeds niet echt. Wil wel graag het vlees, maar groente hoo maar. Fruit gaat wel als een tierelier, rijst redelijk, als er maar geen groente doorheen zitten. Word dus een beetje gek van dat niet groentes eten, als ik het dus mix eet ze helemaal niets! Daar probeer ik nu dus nog wat op te vinden. Hier mama’s met hetzelfde probleem? Wat doe je hiermee? D’r gaat echt niets in. Zelf komkomer niet, niets dat groen is, maar ook geen andere kleuren! pffff

Verder vroeg ik me iets af, ze heeft kleine muggebultjes die ze nogal wel eens overkrabt. Want het jeukt natuurlijk, maar dan lijkt ze elke keer weer die korstjes open te krabben! Heb je daar iets tegen? Iemand een tip?

Ohhhhh en dan het laatste. J is helemaal gek van d’r prinsessenmuiltjes (van die lompe hakschoenen) nu mag ze die alleen binnenshuis aan, anders ging ze er namelijk ook mee naar buiten. Ze is er dol op, liefste loopt ze ook de hele dag in prinsessenkleding ( dat is vast mijn straf van “het universum” ik HAAT dat namelijk) Nu vroeg ik me af of iemand weet hoe “slecht” het lopen op hakjes precies is. Kijk ze loopt er geen uren per dag op, maar toch wel vaak een paar stapjes. Verder eigenlijk bijna altijd op blote voeten (binnen) en sandalen (met voetbed van Nike) buiten. Iemand een idee?

Tja veel vragen maar dacht, even alles tegelijk!

Hier ook een die niet dol is op groente, athans gekookt. Ze eet ze namelijk wel rauw als we ze staan schoon te maken en omdat ze bezeten is van fruit maak ik me er eigenlijk niet zo druk om. Hier is het geen 2 stuks fruit en 2 ons groente maar 4 stuks fruit en een weinig groente maar ze krijgt alles binnen wat ze moet hebben. Ik zou me er iets minder druk om maken omdat ze fruit eet en blij zijn met wat ze wel eet. Dat geeft hier een hoop rust gegeven met de maaltijden moet ik zeggen.

Enne die hakjes, tja ben geen expert maar zo af en toe lijkt me geen probleem maar inderdaad niet te veel en te vaak ivm met der groei.

Groetjes,

Michèle

En als je haar zelf een schepje uit de pan laat halen wat ze op wil eten?
Of dat je afspreekt: Als je 1 schepje opeet krijg je een extra sticker ofzo?

Hakken zijn enorm slecht. Maar niet als ze daar zo af en toe eens wat stapjes op doet. Als ze er echt uren op zou lopen zou ik ze niet meer aan doen.

Hier worden ook amper groentes gegeten. Ik maak me er niet te druk om, het schijnt erbij te horen en komt (meestal) vanzelf weer goed. Erik eet gelukkig wel goed fruit, dus dat scheelt een hoop.

Kan je geen talkpoeder ofzo op de muggenbultjes doen tegen de jeuk? Ik denk niet dat ze VSM hebben in Malawi

Groetjes,
M

Lilypie Third Birthday tickers

Ook Eva haat groentes. Alles wat er maar op lijkt is vies! Komkommer vindt ze denk ik het allervieste wat er is! Ze houdt ook niet van sliertjes, bv taugé ofzo, of een uisliertje. Ik verstop de groenten ook in een ovenschotel ofzo en dan eet ze het gewoon op. Ik hoef echt niet te proberen om een stronkje bloemkool op haar bord te leggen! Ze is ook niet dol op fruit, eet alleen bananen en tegenwoordig wil ze een smoothie omdat ik die voor Max maak, maar ik weet dat dwingen niets oplevert en laat het maar zo. Ze is kerngezond, dus ach…dan maar niet. Ooit zal ze het wel gaat eten toch?

Het is dat ze ze niet heeft, anders zou Eva ook steeds op die hakjes willen lopen. Lijkt me voor even geen kwaad kunnen. Echt goed is het niet om het uren te doen lijkt me. Tenzij je Suri Cruise heet, de dochter van Tom. Dat kind loopt ALTIJD op hakken…maar ach, die schijnt ook een kledingcollectie te hebben van 2 miljoen dollar!

Groetjes Rainbow, trotse mama

Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

Lilypie - Personal pictureLilypie Third Birthday tickers

@ Michele; rauwe groenten hier helaas alleen wortelen (wel heel gezond dus maar blijven doen dan)

@ MamaH; Ik doe die hakken niet aan, het zijn van die vreselijke muiltjes die ze van oma heeft gehad, ze zitten bij de verkleedspullen. Gelukkig gaan ze idd 10 minuten aan en daarna vliegen ze de hoek weer in, dus zo erg is het niet (ze loopt er geen kilometers op) Even aankijken, maar als het teveel word zal ik ze eens een tijdje verstoppen!

@ Mriek; was ik maar zo makkelijk, ik maak me er dus wel druk om! Ohhh talkpoeder helpt tegen jeuk? Okay eens proberen, nee VSM hebben we helaas niet!

@ Bakmama; Ik heb wel veel recepten en gooi veel groenten gewoon in een blender en maakt het heel klein, maar dan nog word elk pieterpeuterig ding er uit gehaald, tot ik er totaal gestoord van word. Pastasaus bijv, schraapt ze er vanaf en dan eet ze gewoon pasta zonder iets, vlees gaat er wel altijd in, maar moet ik d’r dan helemaal geen vlees geven? Of een klein stukje en dan zeggen, als je de rest wil moet je eerst paar happen groente? Toetje gebeurt hier al niet, dat krijgt ze 's middags als tussendoortje want dat was een groot drama. (ze krijgt nu na het eten een stukje fruit) Ei is ook een drama. Ze kookt wel hoor, vind ze heerlijk, maar eten hooo maar! Even doorzetten ben ik bang. Iig blij dat fruit wel goed gegeten word krijgt ze iig wel wat vitamines binnen.

@ Rainbow; ja ik maak me soms wel een beetje ongerust; ze is nu ruim 3 jaar weegt net 13 kg, is verder wel een lange dunnen hoor (heeft ze niet van mij) met veel energie (heeft ze wel van mij) maar ze groeit echt voor geen meter (voornamelijk in de breedte niet) Nu ben ik niet snel in paniek, maar laatst werd ik er toch op gewezen door een bevriende arts. Hier heb je geen consultatie bureau (niet dat die altijd “helpful” is zoals ik hier wel eens lees) dus je moet alles zelf uitvogelen, heel frustrerend.

Talkpoeder of mentholpoeder, dat laatste werkt hier altijd goed tegen jeuk. En ach, ik maak me ook wel eens druk om dat niet eten van groente, maar heb eens gelezen dat zolang ze goed fruit eten, ze de benodigde vitamines wel binnenkrijgen. Dus daar klamp ik me maar aan vast

@Bakmama, leuke suggesties! Die gehaktballen klinken heerlijk.

Groetjes,
M

@Malawimamajada heb je azijn?? Dat werkt ook heel goed tegen jeuk.

Groetjes,

Michèle

Azijn en talkpoeder hebben we wel, dus dat ga ik meteen maar eens uitproberen. Ik had al geprobeerd met “oats” in bad (kan nu niet meer op het NL woord komen)
maar dat was niet gelukt!

havermout!

Gewijzigd door - malawimamajada op 26 Apr 2011 15:31:12

Das havermout malawimamajada maar daar heb je volgens mij alleen wat aan wij waterpokken.

Groetjes,

Michèle

Als ik dit topic zo doorlees, dan zijn alle kindjes (van de mama’s die reageren dat hun kindje geen groente eet) peuterpubers
Dus ik neem aan dat het bij die fase hoort, want hier word heeeeeel goed groente gegeten. Aardappels en vlees ook. Maar pasta krijgen we er hier haast niet in. Maar dat vind ik zelf ook niet geweldig lekker Ik ben een echte hollandse eter dus dat heeft ze van mij
Ik hoop dat wij die fase niet krijgen van geen groente eten

Groetjes Hanna, trotse mama van Sylvie

Ik zou gewoon azijn én talkpoeder proberen!

Groetjes,
M

@ Hanna; het is een drama op het moment; dus geniet er nog maar van zou ik zeggen

@ Mriek; gedaan! Met prima resultaat!

Groetjes,
M