Ok, toch ook maar even hier de vraag, sommige hebben het namelijk al gelezen op hyves, maar ik zal het hier ook maar even vragen, want ik zit in dubio.
Ik ben ontzetend gezegend met een uitslaap kind, daar ben ik mij heel erg bewust van. De laatste tijd was het al dat hij sliep tot 9:00 en dat ging langzaam aan richting 10:00 voordat hij wakker was, maar nu wordt het echt heel erg laat, vanmorgen werd ik wakker gebeld tegen 11:00, en bo sliep nog!!! Ik heb hem maar snel wakker gemaakt, en eruit gehaald, hele dag schema in de war natuurlijk want zijn ontbijt is dan tevens lunch…
Aan de ene kant denk ik, hij heeft de mogelijkheid doordat ik thuis ben, dus lekker laten liggen, maar ik krijg ook van sommige te horen dat ze vinden dat het beter is dat ik hem uiterlijk om 830 ofzo wakker maak, zodat hij een ritme heeft, ook omdat hij volgend jaar dan naar de basisschool gaat en er toch aan zal moeten wennen om er vroeg uit te moeten. Hebben ze ook wel weer gelijk aan, en mijn gevoel zegt ook, dit is te gek, ik ga vanaf nu een wekker zetten, en Bo mag tot max 9:00 slapen.
Maar ja, ben er dus niet helemaal zeker van wat wijsheid is, omdat de voorstanders van uitslapen aangeven dat een kind dit dus blijkbaar nodig heeft en dus lekker laten liggen en er van genieten!!
Overigens, Bo is wel helemaal vrolijk en actief als hij wakker is, het is dus niet dat hij gedurende de dag helemaal loom is, en niks uitvreet!
liefs woezel