Uitslag van kuur of wat anders?

Ik heb sinds vrijdag 2 kuren voor Nathanael.
Amoxiciline, en een zalfje voor schimmelinfectie in zijn mond…
Nu heeft hij in zijn nek en op zijn gezicht hele kleine rode vlekjes, en op zijn billen soort muggebulten…
Kan dit een reactie zijn op de kuurtjes of is het heel wat anders?
Amox heeft ie al zo vaak gehad, dus ik denk niet dat het daarop een reactie is, maar dat zalfje Daktarin heeft ie niet eerder gehad dus misschien kan het ook daarvan wel komen?
Heeft iemand ervaring met Daktarin?
Ik zou het zelf namelijk niet weten…

Nathanael is van 10-06-09

Ik zou het niet weten, maar misschien is het een reactie van de twee middeltjes samen? Heb je ondertussen de huisarts al gebeld?

Amox kan mijn zoontje ook niet tegen , had dit ook vaker gehad,
en ineens kreeg hij uitslag ervan.
Kan natuurlijk ook door de Daktarin komen, daar heb ik geen ervaringen mee
succes,!
gr. mama van 2 kids

De uitslag is alweer weggetrokken, dus geen idee waarvan het is gekomen…
Het is iedergeval snel weggetrokken
Vanmiddag sowieso maar even naar het inloopspreekuur van het CB…

Ik heb ervaring met Daktarin. Sterker nog, ik ben bij de fabrikant tig jaar secretaresse voor de antimicotica (antischimmel-geneesmiddelen) geweest.

Heb je Daktarin Orale Gel gekregen? Dat is voor gebruik in de mond namelijk. Als ze je andere Daktarin gegeven hebben (de gewone crème of zalf) dan is er iets misgegaan. Dat mag niet inwendig gebruikt worden en dat kan dan nog weleens de oorzaak zijn geweest van de uitslag.

Groetekes, Sje

Gewijzigd door - Sje op 05 Apr 2011 12:30:16

Nee ik heb de orale gel van daktarin gekregen, dus gewoon voor in de mond.
Mocht ook maar een vingertopje geven ivm verstikkingsgevaar ofzo, zei de vrouw van de apotheek…
Dus ik doe gewoon zoals me gezegt word, maar de uitslag is inmiddels ook gewoon verdwenen, alleen begint ie nu weer verhoging te krijgen…
Zostraks naar het CB geweest en zij verwijst me toch gewoon weer door naar de HA…
Maar ik moet vrijdag sowieso ook nog met Nathanael naar het zh voor controle dus kan ik het daar desnoods ook even vragen…
Vind het gewoon raar die bobbel al langer dan een maand zit en hij zovaak ziek is…
Geen idee of dat een verband is met elkaar maar ga het zo langzamerhand wel denken…

Als het goed is moet een contra-indicatie in de bijsluiters staan. Dus als Daktarin orale gel en Amoxiciline niet samengaan dan moet dat normaal gezien vooraf bekend zijn en mogen de medicijnen niet samen gegeven worden.

In een ander geval kan het evt. om een allergische reactie gaan, maar dan moet die aanhouden of terugkomen als je de medicatie weer toedient.

Wat die Daktarin betreft, heeft de dokter je gezegd dat je die na het verdwijnen van het plekje in de mond nog 4-5 dagen door moet blijven gebruiken? Anders heb je de schimmelsporen (vergelijk met boomworteltjes) namelijk niet te pakken en kan de infectie terugkomen.

Groetekes, Sje

Ja dat is hier inderdaad bekend… dus dat doe ik ook maar.
Denk verder niet ddat het een reactie is van daktarin of amox… 't is nl gewoon weg en komt ook niet terug.
Dankjullie voor de reacties!