Rico heeft uitslag rond zijn mond,
het wordt steeds dikker en roder.
de huisarts wilde geen hormoonzalf voorschrijven nog, omdat het in zn gezicht is (waarom precies weet ik niet eigenlijk)
ik heb tot nu toe al een hoop geprobeerd (hij heeft er al bijna 2 mnd last van, in het begin viel het reuze mee en ik dacht aan een irritatie door het koude weer of door het kwijlen door de tandjes)
ik heb dus geprobeerd: vaseline, sudocreme, zinkzalf met vaseline,
de dokter zei dat ik de daktarin nog eens moest proberen ook dat helpt niet.
ik weet ook niet of ik het nu vet of droog moet houden.
ik ben op het moment niet thuis maar bij mijn ouders en ik kan pas volgende week bij mijn eigen huisarts terecht, nu werkt alleen die andere arts er die niet doorhad dat rico toendertijd aan het uitdrogen was, die op alles zegt: smeer maar vaseline’ en denkt dat een pcm de remedie is tegen alles… enfin
vandaar dat ik geen zin heb om weer met die onzin naar huis gestuurd te worden. ik kan er dan wel op staan dat ze iets anders moet geven, maar mijn vertrouwen in haar is gewoon weg dus wat ze dan ook voorschrijft durf ik niet eens te smeren.
Ook heeft hij nog steeds die bult in zijn nek,
ik heb daar navraag over gedaan en ze zei ook dat het best een maand kon duren voordat dat weg zou gaan,
maar goed het is inmiddels al langer dan een maand,
en nu vroeg ik me ook af of die uitslag niet in verband kan staan met die knobbel bij zijn hals/nek. dat daarom de klieren opgezet zijn ofzo?
ik weet wel dat het via het forum niet opschiet om te speculeren, (jullie denken vast; doe dat dan ook niet) maar aangezien ik nog lang moet wachten totdat mijn eigen huisarts terug is hoopte ik dat iemand alvast een oplossing had voor zijn uitslag.
ik vraag me eigenlijk ook af of het geen eczeem is. (maar goed dat is het ook nooit volgens die andere arts dus daar heb ik ook weinig aan)
Uitslag rond de mond, niets helpt
kan het geen koortsblaar zijn???
ik weet het ook niet hoor, ik speculeer al net zoveel als jij…
maar als het daar wel op lijkt zou ik er wel mee oppassen en toch even naar dokter gaan…
groetjes!
karin
nee het lijkt niet op een koorts lip, zitten geen blaasjes op, het lijkt een beetje op felrode brede “streepjes” of eerder een plakaat ziet er echt niet uit,
ben nu met uierzalf aan het proberen sinds gisterenavond maar zie nog totaal geen verbetering. denk om er maar niks op te smeren,
de dingen die ik smeer kunnen ook geen kwaad ofzo dus het is niet zo dat ik vanalles smeer waarvan het echt erger kan worden of dat het " medicijnen" zijn.dat laat ik maar aan de dokters over alleen rot dat mijn eigen arts er niet is nu
Mijn neefje heeft dit ook. Alleen is hij al 6jaar oud. Maar het komt door een soort van stress. Hij is dan uit zijn humeur. Hij heeft ppd nos. Ik wil helemaal geen vergelijking maken hiermee hoor. Maar wat mij opvalt dat mijn neefje erg vaak met zijn tongetje over zijn lippen heen wrijft. Dus hij maakt het zelf constant nat. Beetje moeilijk uit te leggen. En hij wrijft ook elke keer met zijn mouw er over heen. Lijkt inderdaad heel raar. Maar zodra hij niet lekker in zijn velletje zit heeft hij dit. Hij heeft er volgens mij een zalfje voor gekregen.
Weet even niet hoe dat heet.
Zal wel even vragen binnenkort aan mijn broer. Maar volgens mij heeft het niets met die knobbel te maken. En is het ook niet erg ja hoe zeg je dat … ongezond.
groetjes Carolien
idd wat je zegt met dat tongetje dat doet Rico ook,
maar ik kan niet zeggen dat er nu meer of minder stress is dan normaal.
opzich is er eigenlijk helemaal geen stressvolle situatie voor m.
maar het kan wel zijn, als het dan om stress gaat, dat hij in zn sprong heeft gezeten maar ik denk eerlijk gezegt niet dat het dat is.
ik denk aan Of het koude weer en dat het dus droge huid is (maargoed raar dat dan vaseline niet werkt) OF dat het eczeem is (heb ik als jong kind ook veel gehad)
en dat daarom de zalfjes niet werken.
En meid ik weet dat je niet wilde zeggen dat het dan bij rico ook dat PPD Nos zou zijn.
ik denk dat daar wel iets meer bij komt kijken dan een schrale mond
Verder gaat het echt goed met Rico, slapen doet ie goed (soms wat minder maar welk kind niet) hij is helemaal geen moeilijke dreumes (tot nu toe… nu klop ik wel even af )
en zn driftbuien vallen ook reuze mee,
hij is eigenijk best makkelijk en altijd vrolijk… als hij stress zou hebben zou hij dat toch allemaal niet zijn?
Die hormoonzalf zul je wel niet gekregen hebben omdat de kans aanwezig is dat Rico het in zijn mondje krijgt als hij aan zijn mond gaat likken. En die zalf is niet voor inwendig gebruik bedoeld
Als het droge uitslag is, dan vooral geen zinkzalf er op (of iets waar zink inzit). Zink droogt nl. uit en dat is nu juist wat je niet wilt, toch? Een creme met iets van vaseline er in werkt dan het beste. Maar geef het wel de tijd om te genezen en ga na twee dagen niet weer met een ander smeerseltje aan de gang. Geen enkele wond of droge plek geneest binnen 24 uur. Hier ook een mannetje met vaak droge plekken op zijn huid. We moeten soms wel een week met creme op vaselinebasis smeren voor de droge plekken gaan verdwijnen en dan nog moeten we niet gelijk stoppen met smeren want dan zijn ze er binnen no time weer.
Heeft Rico een speentje? Misschien een idee om die plastic dingen die tegen zijn mondje aankomen goed schoon te houden, zeker als je zijn gezichtje insmeert. Die speentjes worden ook vies en worden misschien wel een bron van bacterie… En dan is het cirkeltje rond…
Hoi,
Hier net hetzelfde, buiten die bult dan
Hele rode en schrale wangetjes.
Nu gebruik ik Enydrial Extra Emollient van ROC.
Die heb ik eens van de kinderarts gekregen, en ik moet zeggen
zondag zag z’n gezicht er niet uit en nu zijn we donderdag en het is bijna zo goed als weg. Dus ik was wel onder de indruk.
Ik smeer dan wel ook 's morgends, 's middags en 's avonds.
En zoals Freubeltje al zei, idd die tutten (zeker als je smeert) worden heel vies op de duur, dus die moet je goed onderhouden.
Ik hoop dat je het eens een kans geeft
Veel succes!
Liefs
Tanja
dankjewel voor de tips,
ik denk misschienook nog wel dat de tut het zoiezo in stand houdt, omdat het natuurlijk “schuurt” tegen de plekjes.
hetpunt is dat het dan " natte plekjes zijn, en daarna lijkt het weer schraal en droog.
en toen je over de kinderarts begon dacht ik gelijk: rico was vroeger in behandeling bij de KA. die kan ik natuurlijk ook gewoon even bellen he
Heb mijn broer even gevraagd en hij gebruikt van VSM Calendulan een groene tube voor schaaf en brandwonden. Het werkt heel goed. Misschien het proberen waard.
Groetjes Carolien