Uitslag op vooral beentjes

Hallo allemaal,
Coen heeft af en toe rond zijn knietjes bultjes. Vaak trekken die een paar dagen weg en komen dan weer terug. Waarschijnlijk een allergische reactie op iets, niets om mij zorgen over te maken, zeiden bij het cons. bureau.
Nu heb ik van de week gemerkt dat er steeds meer bultjes rond zijn knietjes kwamen, en vandaag… na zijn badje schrok ik mij wild… Zijn beide benen zaten onder. Met kleine en ook grotere bultjes. Ook zie ik op zijn ruggetje en buik rode vlekken (geen bulten).

Coen heeft geen koorts gehad de afgelopen dagen, maar is de laatste nachten erg onrustig geweest en slaapt weinig. Hij is gewoon vrolijk en lekker in de weer.

Het is nu weekend, dus ik weet niet of dit een “spoedgeval” is voor een huisarts, of dat ik tot maandag moet wachten… Maar ik maak mij zorgen en wil graag weten wat het is…

Alvast dank voor jullie reacties.

Sandra

Lilypie 2nd Birthday PicLilypie 2nd Birthday Ticker

Lijkt erop dat het warmte-uitslag is. Onze jongste had dat ook regelmatig als ze uit bad kwam. Trok vanzelf weer weg. Het ene kindje is daar gevoeliger voor dan het andere kindje.

Als Coen verder gewoon vrolijk en fit is, geen koorts heeft, zou ik me geen zorgen maken.

Groetekes, Sje

Bedankt voor je reactie, Sje.
Vanmorgen was het rode om de bultjes weg, maar de bultjes zitten er nog. De uitslag op buik en rug is niet meer te zien. Als ik aan z´n beentjes (vooral knietjes) zit dan wordt het gelijk weer erg rood… Zou hij er ook jeuk aan hebben, vraag ik mij af?

Ik ga er morgen maar wel even mee naar de huisarts als de bulten nog niet weggetrokken zijn.

Groetjes,

Sandra

Als hij er jeuk aan zou hebben zou je dat al wel gemerkt hebben. De pukkeltjes van warmte-uitslag trekken altijd wat later weg dan de vlekkerige uitslag. Maar als het je niet lekker zit gewoon even langs de huisarts.

Groetekes, Sje

Hoi hoi,
wilde nog even laten weten dat de huisarts (telefonisch) heeft aangegeven dat het zeer waarschijnlijk warmte-uitslag was en dat ik het nog een paar dagen moest aankijken.
Vandaag is het rode helemaal verdwenen, al zijn veel bultjes er nog wel. Die trekken langzaamaan ook weg.

Groet, Sandra

Sandra

Ah toch warmte-uitslag inderdaad. Nou even afwachten dan tot het wegtrekt.

Groetekes, Sje