Uitslag op beentjes

Hallo moeders,

Anouk heeft af en aan uitslag op haar beentjes. De ene dag meer dan de andere. Zou dit door de bijvoeding komen? Ze heeft ook wel eens vlekjes in haar gezicht, maar dit trekt ook altijd zo weer weg. Ze krabt zelf ook telkens aan haar rechterbeentje.

Wat is wijsheid, even naar de huisarts gaan voor het geval het een soort van eczeem blijkt te zijn? Of gewoon maar afwachten. Kan moeilijk stoppen met de bijvoeding denk ik omdat ze al 6 mnd is.

Grt, Sabine

Ik zou voor de zekerheid even met haar langs de dokter gaan. Om te kijken of het wel of geen eczeem is.

liefs van Diana

Hoi Sabine,

Zoë heeft dit ook, al vanaf de geboorte eigenlijk. Ik was bang voor een allergie maar bij het CB zeggen ze dat ze gewoon een gevoelig huidje heeft en dat die plekken komen en gaan als het weer omslaat.
Is dat bij jou ook? Ik mag Zoë daarom ook maar om de dag in bad doen en alleen met medicinale olie en van de huisarts heb ik vaseline met cetomacrogol gehad.

Groetjes,
Inge

Misschien toch maar even voor de zekerheid laten zien aan de ha. Als het gewoon gevoelig huidje is, dan kunnen we er rekening mee houden.

Klopt wel wat je zegt Inge, Anouk krijgt het altijd als het warmer wordt/is. En als het dan weer afkoelt buiten wordt het minder.
Ik doe haar inderaad niet meer elke dag in bad zoals in het begin (toen had ze het trouwens ook niet). Als ze in bad gaat doe ik er altijd zemelenbad bij, hier krijgen ze een lekker zacht huidje van.

Bedankt voor je reactie.
Grt, Sabine

Hoi Sabine,

gebruik je dan echte zemelen? Of is het een merk? Ik heb weleens gehoord om een zakje met zemelen in het badje te hangen, maar weet niet precies hoe dit werkt dus hoor het graag.
Verder heb ik veel baad bij de olie van Weleda en nu kreeg ik een nieuwsbrief en daarin stond dat Weleda in augustus ook met een “allesvrij” wasproduct komt op basis van Calendula, voor extreem gevoelige huidjes.
Op de wangen van Zoë smeer ik ouderwetse uierzalf (dus echt zalf en geen crème) en dan is het binnen een paar uur weg.

Groetjes,
Inge

Hoi Inge,

Nee ik gebruik zemelenbad (badschuim) van het Kruidvat. Je kunt inderaad ook een zakje zemelen gebruiken, maar dit heb ik nog nooit gedaan. Dat van die Weleda ga ik ook maar eens bekijken, haal je dit bij de drogist? Ik was nu met Neutral (neutraler kan het volgens mij niet!), maar ga dat wasmiddel waar jij het over hebt ook maar eens in de gaten houden.
Ik smeer haar nu in met dikke olie van Zwitsal. Dit is de massage olie, maar dit werkt wel aardig bij haar. Vandaag is het hier weer regen, en gelijk heeft ze ook een stuk minder last. We blijven het maar proberen, he!

Grt, Sabine.

Hoi Sabine,

die kan ik dan ook weleens proberen, al moet ik zeggen dat het met de badolie van de apotheek (zelfde als Balneum, alleen dan 10x goedkoper, was tip van de huisarts) ook heel goed gaat.
Met wasproduct bedoel ik van Weleda om de baby te wassen, niet voor de wasmachine. Weleda is te koop bij de betere drogisterijen. Omdat die olie zo goed werkt, wil ik dat nieuwe spulletje ook gaan proberen.

Groetjes,
Inge