Uitslag mri

Op zich goed nieuws dus, maar toch balen dat je nog niet veel meer weet. Wachten nog maar even dan. Mijn moeder heeft ook fibro en het komt in zoveel gradaties. Zij moet zich gewoon niet te veel belasten lichamelijk, want dan krijgt ze ontzettende spierpijn (zo noem ik het maar even) en last van haar gewrichten. Maar weer een ander kan niet meer normaal functioneren bij wijze van. Wat ik bedoel te zeggen: als je dat zou hebben, dan kan je daar op zich prima mee leven als je klachten niet erger worden. Je moet in dat geval ‘gewoon’ rekening houden met je belastbaarheid. Succes met wachten nog even tot eind december/januari!

Groetjes,
M

Lilypie Third Birthday tickers

@Mriek: ja het komt voor op verschillende manieren.
de klachten waar ik b.v last van heb is vooral van de weke delen, (daar staat het eigenlijk ook voor he) in de bindweefsels en spieren…
ik heb b.v. last van de spieren in mijn schouders, nek, gehele rug, billen, heupen, benen.
verder heb ik hoofdpijn die op migraine lijkt met regelmaat… ik ga er soms mee naar bed en sta er ook weer mee op. ik heb veel vermoeidheid. vermoeide spieren, zeker nu het kouder wordt span je je spieren automatisch meer aan wat nog meer pijnklachten geeft.
doordat er wat knel zit ergens ben ik veel duizelig, ik heb ook haaruitval meer dan normaal is. verder heb ik angstklachten en heb af en toe een verdrietige stemming die niet te verklaren is.
het rare is, die arts zei dat angstklachten/haaruitval en die verdrietige gevoelens ook samenhangen met fibromylagie. maar of het dat ook is…tja dat moet de reumatoloog maar bepalen.
mocht het niet zo zijn ga ik langs de manueel therapeut of een osteopaat, want mochten ze op medisch vlak niets kunnen doen, heb ik daar altijd mijn laatste kans nog.

Hoi hoi,

heel herkenbaar, nu ik je klachten zo op een rijtje zie!!! Ik heb ook fibromyalgie en heb/had ook al die klachten die jij opsomt, behalve de haaruitval! Ik kreeg de diagnose vorig jaar bij de reumatoloog. Ik moet zeggen dat sinds ik het weet ik er ook mee heb leren leven. Ik weet nu zo’n beetje wat ik op een dag kan doen zonder dat ik het de volgende dag moet bezuren… ze zeggen dat je aan pijn went, maar ik heb vaak elke dag op een andere plek pijn, dus das moeilijk om aan te wennen. Als je idd die diagnose krijgt, laat je dan informeren over een cursus Omgaan met fibromyalgie. Ze leren je daar omgaan met de pijn en naar je lichaam te luisteren. Je krijgt er een hoop tips. Je gaat vanuit de buitenwereld dan wel veel op onbegrip stuiten, want het is niet te zien aan de buitenkant… Wij hebben een nieuw bed gekocht (nou ja, schoonpa was zo lief!!) wat eind december geleverd gaat worden en dan hoop ik dat ik weer wat beter slaap! Heel veel sterkte bij de reumatoloog…!!!

@Yavahn; idd ik heb ook elke keer anders pijn.
wel heb ik elke ochtend pijn bij mijn 'ribben-streek’
ook bij mijn darmen heb ik dan last.
maar dat heb ik op dit moment nu ik dit typ ook, last van ribben/rug e.d.
zeker nu het kouder wordt begint alles pijnlijker te worden.
het ergste is toch wel de pijn in mijn benen.
dat is als ik veel gedaan heb, maar dan nog niet altijd, het is maar net op welke manier ik datgene gedaan heb, bepaalde houding b.v. tijdens het poetsen snapje?
dan doen mijn benen zo gigantisch pijn, en als ik dan s’avonds in bed lig kan ik wel janken.
echt vreselijk. maargoed we zien het wel.
wat tof een nieuw bed! ik heb ook een nieuwe gekocht ook in de hoop dat het minder pijn deed.
het hielp een week… niet om je bang te maken… maar zo werkte het bij mij helaas

Inge fijn dat de scan goed is.

Ik laat jou naar de reumatoloog gaan en wacht het oordeel af en als er iets uitkomt gooi ik het bij de huisarts op der bordje. Ik heb alle klachten die jij noemt ook nl

Maaruh zsm zie ik niet als eind dec begin januari. Kan je ha of een andere arts niet bellen??

Liefs Michelle

@Michelle: het is gewoon gigantisch druk daar.
zelfs in het reumacentrum waar mensen z.s.m worden behandeld zitten deze wachttijden. anders werd het APRIL! belachelijk toch?!
de neuroloog die mij vandaag het nieuws vertelde over de mri uitslag heeft zelfs nog een belletje gedaan, maar dit was echt het eerste wat kon aangezien heel veel mensen onderzocht moeten worden EN behandeld.
je bent gewoon een nummertje hoor… helaas.
Die klachten die ik heb… stel dat zou FM zijn, Ik wilde hierbij nog toevoegen dat FM in een keer kan opzetten. OF na een autoongeluk OF na een bevalling OF na een harde val. dat soort dingen. dat vertelde ze me vanmiddag in het ziekenhuis.
gek eigenlijk. dan zou je toch denken dat er ergens een zenuw niet goed zit en dat dat die FM veroorzaakt. maar daar schijnt het toch niet aan te liggen.
Wetenschappers vermoeden, dat FM komt door een neurologisch stofje in je hersenen, wat pijn klachten geeft… dat daar teveel van is. Ook nog van 1 of ander soort hormoon, die pijnprikkels sturen naar de weke delen in je lichaam (FM is eigenlijk weke-delen reuma, dat zit in bindweefsels enzo) Maar laat mij maar lekker gaan, ik los het wel voor je op

Dat doe jij heel goed

Liefs Michelle

Pfoe een week… ik hoop toch dat dit bed een beetje meer verlichting geeft dan een week hihi! Het is een dure boxspring en ik heb alle (maar dan ook echt alle) bedden getest daar met alle verschillende matrassen (mens zal wel gedacht hebben, daar heb je weer zo’n lastige hihi!). Als ie maar een week lekker ligt ga ik terug hahaha! Nee, zal best wel weer ff wennen worden… Wat was het vanochtend trouwens koud buiten! Ik had geen handschoenen aan en ik kan mijn vingers nu net pas weer een beetje bewegen, terwijl ik al om 9 uur weer thuis was… Straks nog met Lisa naar het CB door de kou… dat wordt de rest van de dag niks meer…

@Michelle:

@Yavahn; ja ik heb ook een boxspring, en een dure! maar wel een gigantisch goede… mijn broer heeft dezelfde, hij heeft regelmatig spit. en sinds hij dit bed heeft, heeft hij minder pijn s’ochtends.
ook Rijco heeft sindsdien geen rugpijn meer… en ik…tja wat ik al zei, het hielp een week en toen was het weer terug.
ach we hadden toch een nieuw bed nodig, ik was erdoor heen gezakt