Uitslag HELP!

hoi,

Damian heeft nu voor de 5e dag last van rode uitslag…
(buik,rug,nek en rood onder de ogen)
Gister bij de huisarts geweest en die dacht aan een allergische reactie op iets.
Heeft hem een drankje gegeven (ceterizine) en daar zou de jeuk in ieder geval van afnemen en de uitslag zou er van w g moeten gaan.
Vanavond zag ik dat hij het nu ook op zijn armen en benen heeft en de plekken. lijker ook groter en vuriger te zijn.
Nu zit ik met een lang weekend voor de boeg en twijfel of ik morgen naar de dienstdoende arts moet gaan.
Hij ligt nu gewoon heerlijk te slapen.
Vind het echt zielig hoe hij er nu uit ziet en het huilen staat me nader als het lachen.

ps ik gebruik alles al zonder parfum voor damian ivm ecceem.
Waar hij al een half jaar zalf voor gebruikt. Maar dit ziet er ook heel anders uit.

Nou weer een heel verhaal maar moest het even kwijt.

Groetjes Deborah

Gewijzigd door - beaware op 11 Apr 2009 08:03:49

Buik, rug, nek en rond de ogen? Heeft de dokter aan 5e ziekte gedacht?
Als hij een dezer dagen koorts krijgt is de kans groter dat het 5e ziekte is dan dat het allergie is.

Mocht het de 5e ziekte blijken te zijn: waarschuw dan vooral zwangere vrouwen bij wie Damian in de buurt is geweest. De ziekte kan namelijk ernstige gevolgen hebben in een bepaald gedeelte van de zwangerschap.

Alle beterschap met de kleine man.

Groetekes, Sje

Hoi hoi,

Heeft je zoontje de prik gehad tegen BMR??? Is maar een vraag want mijn zoontje heeft er toen een verschrikkelijke reaktie op gekregen.
Hij blaasde helemaal op, en stond onder de rode vlekken. Na een dag was hij totaal rood echt verschrikkelijk om te zien.

De 5e ziekte zou natuurlijk ook kunnen. Heeft mijn dochter ook gehad toen ze kleiner was. Daar was niks tegen te doen als uitzieken.

Beterschap!!

Groetjes, Danielle

hey allemaal,

ik zie nu pas jullie reactie…
had geen email gehad met notificatie en dacht al wat gek niemand reageert…
Ben die zaterdag nog naar de huisartsenpost gegaan en daar zeiden ze weer een infectie,met ander drankje en menthol gel tegen de jeuk. Thuis aangekomen zalf erop gedaan en hij gilde het uit…Het brandde dus als de ziekte.Zelfs bij mij was het al niet aangenaam laat staan op zo’n geirriteerd huidje.
Nu bijna 2 weken verder zijn de bultjes bijna weg en het bleek dat het buurjongetje ook de 5e kinderziekte had en toen ik het zag,zag het er exact het zelfde uit. Echter beide zonder koorts…
Dus wat het nu geweest is blijft een beetje de vraag maar het leek verdacht veel op wat het buurjongetje had.
Veel uitslag op rug,nek,borst en een beetje op de benen, beetje gezwollen oogjes.
Sorry dat ik dacht dat er niemand reageerde,had gewoon even moeten controleren.

Groetjes Deborah

Grote kans dat het inderdaad de vijfde ziekte geweest is.

Groetekes, Sje

Hoi,

damian had gistermiddag ineens bijna 40 graden koorts,ondanks zetpil bleef hij op 39 zitten en s’nachts weer bijna 40…vanmorgen nergens geen last meer van…zou dit nog van die 5e kinderziekte kunnen zijn,ondanks dat zijn uitslag al weg is hij had namelijk nog geen koorts gehad)

Lijkt me stug dat daar zo’n lange periode tussen kan zitten. Ik weet niet beter dan dat de koorts zo ongeveer meteen volgt op een aantal dagen uitslag.

Groetekes, Sje

hoi sje,

dank je wel…
het leek me ook sterk maar ja tegenwoordig weet je maar nooit…
Hij lijkt zich vandaag alweer iets beter te voelen.

Groetjes Deborah