Uitproberen met 11 maanden

Mijn zoontje is bijna 11 maanden.
Vorige week was hij strontverkouden en had koorst en zijn tand stond op doorkomen. Kortom hij was erg huilerig en niet in zijn sas.
Nu zijn we inmiddels een paar dagen verder en is hij nog niet in een tophumeur.
Ik hoef maar iets tegen hem te zeggen en hij begint te huilen.
Soms merk ik echt dat hij aan het uitproberen is, dan maakt hij een rondje en zit dan aan alle dingen waar hij juist niet aan mag zitten. …
Terwijl hij normaal donders goed weet dat hij er niet aan mag komen…

Is het normaal dat ze met 11 maanden al aan het uitproberen zijn. Is het niet wat vroeg? Ook heb ik het idee dat hij midden in een sprongetje zit want hij wil nog maar 1x slapen overdag en de laatste fles is een drama…

Ja hoor, heel normaal dat uitproberen! Toverwoorden: consequent zijn en negeren! laten merken dat er niet met je te sollen is. Alle sterkte met de kleine man!

Overigens zit rond de 11 maanden ook een sprongetje!

Groetekes, Sje

Oja heel herkenbaar, Jens ging ook altijd 't rondje langs zaken waar ie niet aan mocht/mag zitten.
Ik bleef dan ‘nee’ zeggen en haalde 'm daarbij weg en plantte 'm dan bij z’n eigen speelgoed. Voor de rest ging ik er niet op in.

Succes ermee!

Het zal inderdaad wel een sprongetje zijn want vandaag werd hij tijdens het avondeten weer verschrikkelijk moe en kon hij alleen nog maar huilen.
Dus ik hem weer naarbed gebracht en …in slaap gevallen.
Vind het ook nog wat vroeg voor hem om nog maar 1x te slapen op een dag.
Kijken hoe het de aankomende dagen gaat…bij de oppas zal hij wel weer een gat in dag slapen zoals gewoonlijk!

Ben eigenlijk benieuwd met welke leeftijd ze inderdaad gaan uitproberen???

Dat kan al vanaf een half jaar. Elk kind is er weer anders in, maar een van onze meiden begon al bij een half jaar hoever ze kon gaan met het verleggen van grenzen.

Maar rond het jaar zijn ze zo ongeveer allemaal bezig met uitproberen. Daar kun je donder op zeggen.

Groetekes, Sje

Als je 't echt hebt over uitproberen op peuter niveau, dan was dat bij Jens rond 1,5 jaar. Hij weet héél goed dat hij op de stoep moet blijven en niet zonder mama’s hand vast te houden op 't fietspad mag. Toch doen hè… en mij ondertussen heeeeeel sneaky aankijken…! Dus ik gelijk afgestraft door 'm de stoep weer op te sleuren en flink aan te spreken op zijn gedrag. Desalniettemin flikt 'ie 't me soms nog hoor.
Gr. Marla