Uitkoken

Ik weet het niet meer zo goed…

Tot welke ‘leeftijd’ moet je de flesjes en spenen dagelijks uitkoken?

Ik weet niet beter of het hoeft helemaal niet meer uitgekookt te worden tegenwoordig. Vaatwasser zou voldoende zijn.

Groetekes, Sje

Gewijzigd door - Sje op 14 Aug 2012 12:04:17

Bij de jongste nooit gedaan, wel dagelijks in de vaatwasser!

Groetjes Manderijn.

Hier kookte ik in het begin bij Marijn nog wel de flesjes uit maar later ook niet meer. Goed afspoelen met heet water en dan ik de vaatwasser of sopje. Bouwen ze ook weerstand op.

Beter! Dan stop ik ermee

Ik kook ze nog altijd 1x per week uit.
De rest van de dag spoel ik ze uit met heet water en in de ochtend was ik ze met heet water en sop.

1 keer per week uitkoken, voor de rest iedere dag spoelen met gekookt water. Vaatwassen heb ik nooit gedaan… Maar zal wel tijd besparen ja… hts maar waar je gewend aan ben…

Vaatwasser heb ik nooit geen lessen en spenen in gedaan, vond ze er toch niet zo schoon mee worden als met de hand. Tot 3 maanden heb ik het dagelijks gedaan. En daarna 2 keer per week. Maar dat was ook omdat ik mijn kolf beter schoon kreeg als ik hem uitkookte dus dan gingen de flessen ook n=gewoon mee.

Bij gebrek aan een vaatwasser worden flessen en spenen hier
gewoon met de hand afgewassen.
Uitkoken hebben we denk ik de eerste week gedaan.
Daarna niet meer.

M.

Ik weet dat eigenlijk ook niet meer precies, heb t bij jasper wel heel lang gedaan. En had ook een magnetronsterillisator. Toen Jasper echt ouder was ben ik t ook gewoon met heet water en wat afwasmiddel gaan schoonmaken (met zo’n flessenborstel kom je wel een stuk beter in de fles als dat je de vaatwasser zn werk laat doen vond ik…)
Zal het binnenkort van de kraamverzorgende wel horen wat de huidige richtlijnen zijn!

Groetjes Carolien.

Lilypie Fourth Birthday tickers

pregnancy calendar

Het hoeft volgens CB helemaal niet meer, ook het koken van water voor de voeding zou niet meer nodig zijn.
Maar ik heb tot een half jaar ongeveer toch 1x per week spenen e.d. uitgekookt en altijd het water gekookt voor de voeding.
Toen ik bij 4 maanden water uit de kraan ging proberen kreeg hij last van krampjes, toen ik weer gekookt water gebruikte ging dat snel over.

Sinds 6 maanden ongeveer ben ik er weer mee gestopt en toen ging het wel goed.