Uitkoken

Mijn vraag is of jullie flesjes, etc nog uitkoken?

Bij Tim kookte ik alles iedere dag uit. Ook deze keer kook ik alles uit. Volgens de kraamhulp die ik gehad heb is het tegenwoordig niet echt meer nodig alles uit te koken. Maar toch adviseerde ze ons alles uit te koken uit voorzorg. Tja, dan doe ik dit toch maar. Maar mijn vraag is of het nog wel echt nodig is.

Groetjes,
Sandra

Lilypie Third Birthday tickers

Lilypie First Birthday tickers

heel eerlijk… alleen de eerste week is alles uitgekookt, daarna alleen als ik nieuwe maat spenen kocht
flessen gaan in de afwasmachine

groetjes Kim, mama van Sofie,Victor ,Alexander & Emily!!

“Opvoeden is een kind te helpen worden wat het is”

Hoi,
Onze kraamhulp zei na 3 maanden te stoppen met uitkoken.
Zelf heb ik van mijn schoonzus een sterilisator overgenomen dus die gebruik ik nog bij nieuwe spenen enzo.
Gr, jo

Ik heb bij Seth ook niet alles uitgekookt.
Gewoon goed afwassen, en in totaal heb ik het misschien 3x uitgekookt.

Ik denk dat je het niet hoeft te doen, en zeker niet elke dag!
Liefs, Anne

Ik gebruikte toen ik fv gaf wel dagelijks de sterilisator in de magnetron.
Vond het wel zo hygienisch, maar weet niet of het echt "nodig"was.
Toen ze wat groter werden ( vanaf 6 maanden ofzo) deed ik de flesjes en de spenen ook gewoon in de afwasmachine.
groetjes

Zelf heb ik wel alles uitgekookt aan het eind van de dag, de eerste 6 maanden. Daarna eerst nog 1x per week en nu eh… niet meer (10 maanden).
Maar na t uitkoken zette ik ze gewoon in de kast en pakte ze daaruit. Dus tja… soms was met gebruik t uitkoken al 1 dag geleden alvorens de fles te gebruiken. Dus hoeveel nut t toen heeft gehad?!
Afwasmachine schijnt tegenwoordig voldoende te zijn (maar tja… dat ben ik zelf )

Officieel hoeft het niet meer omdat het water tegenwoordig een stuk beter is en de meeste mensen een vaatwasser hebben.

Maar ik vind de flessen en spenen en ventielen vreselijk vies worden in de vaatwasser. Ik was de flessen elke dag met heet water en sop uit en 1x per week kook ik ze uit.

In het begin kookte in 1x in week uit en dit tot 2 maand. Goed afspoelen en schoonmaken is voldoende. Te steriel is ook niet goed ze moeten ook weerstand opbouwen tegen bepaalde dingen.
Maar als je kind veel last van krampjes heeft zou ik het wel doen.

Mijn kraamhulp zei ook dat het niet meer nodig was om flessen ed uit te koken. Als het maar “huishoudschoon” was. Ik gebruik nog niet zo veel de fles, maar als ik een keer gekolfd heb dan was ik de spullen gewoon goed af. Mijn kraamhulp zei wel dat alles goed droog moest zijn en dat de flessen ed het beste in de koelkast bewaard konden worden. Dit staat ook in de voedingswijzer welke we van het bureau hebben gekregen.

Groetjes Natasja

ik kookte eerst dagelijks de flessen uit, na 1 maand om de 2 weken.
toen hij 4 maanden was kookte ik het alleen uit voor het eerste gebruik, en ook spenen. maar omdat rico zo spuugde en we niet wisten waar het vandaan kwam vonden we het slimmer om het de eerste tijd goed uit te koken want ja we wisten niet waar het aan lag en dan kon dat het iig niet versterken.

Ik geef borstvoeding, dus hier nog geen flesjes vies gemaakt. Maar de spenen alleen voor het eerste gebruik uitgekookt. Die gebruikt ze ook bijna niet, dus sindsdien ook niet meer gedaan. Zou gewoon lekker doen waar je je zelf goed bij voelt.
Flesjes hoef je inderdaad niet meer klaar te maken met gekookt water, maar om schoon te maken is het wellicht wel zo hygiënisch in elk geval eens per week ofzo… Hangt er ook vanaf of je ze direct na gebruik afspoelt of nog even vies laat staan…

Bedankt voor jullie reacties.

Zo te lezen is het idd niet meer nodig iedere dag uit te koken. Een paar dagen geleden kwam onze buurvrouw ineens met een sterilisator. Dat is wel fijn, want dat maakt het uitkoken wel een stuk makkelijker. Flesjes ga ik gewoon vanaf nu in de vaatwasser doen. En dan nog wel uitkoken, maar niet meer iedere dag, dat scheelt toch weer. Omdat ik alle borstvoeding afkolf, vind ik het wel zo hygienisch de kolfen iedere dag even uit te koken. Maar dat is dan nog het enige wat ik doe en dan kijk ik wel hoe het gaat met de flesjes.

Groetjes,
Sandra

Grappig Sandra, dat jij nu ook weer op het babyforum ‘zit’! Gezellig! En er zijn weer nieuwe mama’s bijgekomen…

Ik kook de spenen de eerste keer uit. Daarna gooi ik alles in de afwasmachine. Toch vind ik het wel hygiënisch om de speentjes na een tijdje uit te koken. Dat doe ik bv elke maand een keer…Gewoon, omdat die dingen vaak toch slingeren…Is mijn gevoel. Maar als je kindje wat groter is, bouwen ze volgens mij juist weerstand op als je niet alles meer uitkookt, maar gewoon afwast. Is alleen maar goed toch! Eva is nooit ziek en Max tot nu toe ook alleen maar af en toe wat verkouden!

Groetjes Rainbow, trotse mama

Idd grappig hier weer andere mama’s tegen te komen Rainbow.

Ik keek hier al die tijd nog wel, maar je kijkt er toch weer meer als je zelf weer een kleintje hebt.

Groetjes,
Sandra

Jordan is nu 5 maanden en 1 week, maar ik kook nog 2x per week zijn flessen/spenen uit. Toen hij iets ouder dan 3 maanden was had hij spruw gekregen. Kreeg toen op m’n falie van de huisarts, omdat ik z’n flessen en spenen per week nog maar 4 keer uitkookte! Dus vandaar ben ik nog steeds een beetje mutsig…

Love Life

Ik kook eigenlijk niets meer uit…heb ik alleen de 1e paar weken gedaan. Hij krijgt zo idd een beetje weerstand en sommige fabrikanten kunnen de garantie van de werking niet meer waarborgen als je de flessen/spenen uitkookt…Beetje raar wel…Ik was alles af met water en zeep en daarna goed uitspoelen.