Uitgebakerd slapen na prikken

Max slaapt ingebakerd en dat gaat erg goed. Hij slaapt heerlijk in zijn doek! Maar nu moet hij maandag zijn eerste prikjes halen en dan zeggen ze dat je niet mag inbakeren. Ik heb dat met Eva ook gehad en kan me vreemd genoeg niet meer herinneren hoe ik haar dan liet slapen. Volgens mij bakerde ik haar wel in, maar dan legde ik haar er zonder kleertjes in, in alleen een romper en dekte ik haar toe met een lakentje…Zij heeft nooit koorts gehad na de prikken…Maar ik weet niet precies meer hoe dat nou ging! Ik geloof niet dat het bij Max goed gaat als hij zonder zijn Snug en Tug moet slapen, dan wappert hij zichzelf wakker. Hoe doen jullie dat, mama’s van ingebakerde kindjes?

Groetjes Rainbow, trotse mama

Lilypie - Personal pictureLilypie Third Birthday tickers

Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

Heb er zelf geen ervaring mee, maar weet wel dat je nooit in mag bakeren na een inenting. De kans op koorts is aanwezig en als ze ingebakerd liggen kunnen ze de warmte niet kwijt en warmte stuwing krijgen.
Mijn nichtje werd ook ingebakerd, maar de 1e nacht na de inenting legde mn zus haar in een bakerzak, maar ja, die moet je ook maar in huis hebben…

Lilypie Second Birthday tickers
Lilypie Pregnancy tickers

hey rainbow ik heb ff onderzoek zitten doen op internet, inbakeren na een inenting, nee moet je niet doen, inderdaad door eventuele koorts, is dit heel gevaarlijk, zo’n zak kan weer wel, want die zit nog redelijk los , dan kan het zweet makkelijker een kant op zeg maar !

maar meestal he, slapen ze naar zo’n prik wel prima hoor ! Het is toch ook weer een hele ervaring voor de kleine man, dus waarschijnlijk zal hij wel goed slapen, het risico hem in te bakeren zou ik zeker nie nemen mop ! kijk eef werd er misschien nooit ziek van (pip ook nie by the way) maar ja ieder kind reageerd anders natuurlijk!!

als je bij google gewoon intikt, inbakeren na inenting, kun je een hoop info vinden, maar eigenlijk ist antwoord gewoon nie doen !

hoi,

Mijn dochter heeft ook ingebakerd gelegen. Na een prikje legde ik haar niet ingebakerd. Ze was dan erg slaperig; ik hield haar handjes vast en ze viel dan snel in slaap. 's Nachts kwam ze dan wel vaker… Volgens mij heb ik haar ook wel eens heel los ingebakerd, inderdaad zonder kleerdjes. Ze had toen geen koorts. Maar ik was altijd blij als haar de dag erna weer gewoon kon inbakeren.

[img]http://lb2m.lilypie.com/TikiPic.php/3TYZ.jpg" width=“100” height=“80” border=“0” alt=“Lilypie - Personal picture” />[img]

Bij mijn oudste zoon heb ik met zijn inentingen de eerste keer ook niet ingebakerd. Nou dat heb ik geweten! Hij sliep gewoon niet en was zo ontzettend moe dat hij alleen maar kon huilen. Ik geef ze altijd een zetpil voor de zekerheid en hou de temperatuur in de gaten. Uiteindelijk heb ik hem 's avonds laat weer ingebakerd en hij viel als een roosje in slaap.

Bij mijn jongste zoon heb ik bij zijn 1e inenting ook gewoon ingebakerd maar moet zeggen dat hij ook geen last heeft gehad van zijn prikken. Wel zo weinig mogelijk kleding aan trekken ivm warmtestuwing. Op het cb zeiden ze tegen mij dat het geen kwaad kon mits je hem/haar goed in de gaten blijft houden.
En bij hoge koorts inderdaad helemaal niet inbakeren!

Hier ook geprobeerd zonder in te bakeren maar dat ging echt niet. Dus heeeeel goed in de gaten gehouden (zeker bij zo’n eerste enting weet je nog niet hoe het lijfje reageert dus ik werd 's nachts ook nog eens ieder uur wakker om in haar nekje te voelen of wat dat een beetje te? ) en gewoon ingebakerd (wel iets minder dik gekleed maar ja erg warm is het nu niet dus even goed in de gaten houden).

Als ik jou was zou ik het gewoon zonder proberen, wie weet gaat het wel?
groet,
Wendy

Gewijzigd door - moppiesmama op 28 Nov 2010 19:11:16

Ja, ik dacht me te herinneren dat ik Eva ook gewoon inbakerde, alleen dan wel met weinig kleertjes aan. Ik weet wel dat het wordt afgeraden…Moeilijk, want Max is ook nogal druk en wurmt zich soms zelfs uit zijn bakerdoek, zo wild is hij dan. Ik probeer het eerst zonder doek en lukt dat niet, dan geef ik een zetpil (goeie tip) en houd ik Max heeeel goed in de gaten. Eva had nooit koorts, maar je weet natuurlijk niet hoe dat met Max gaat. Als hij warm voelt, gaan de doeken meteen uit. Maar die doek doe ik alleen als het zonder echt niet gaat! Ik vraag morgen ook even wat het CB ervan vindt. Die verpleegkundige kent Max goed van toen hij veel huilde en zij geeft ook goede adviezen. Ik denk dat zij ook zegt dat het beter is het niet te doen…hopelijk lukt dat bij Max, want hij moet goed slapen. Wel alleen veilig, dat spreekt voor zich!

Succes morgen. Ik vond het de eerste keer ook zo moeilijk en zelfs een beetje eng. maar ook hier werd zonder inbakeren echt niet geslapen. Ik had moppie toen nog wel op mijn kamer trouwens…
hou je ons op de hoogte?
groetjes,
Wendy

@Wendy, doe ik! Max ligt 's nachts wel nog bij ons, dus dan kan ik hem goed in de gaten houden mocht hij zonder doeken echt niet kunnen slapen!

Ik heb Minke altijd gewoon ingebakerd, ook na haar prikken. Ik checkte wel eerst of ze geen verhoging had natuurlijk. Maar anders was ze echt de hele nacht aan het huilen, ze had het echt nodig om rustig te kunnen slapen. Neeltje heb ik nooit ingebakerd na haar prikjes want die kreeg er altijd direct een dag flinke verhoging van ( maar daardoor sliep ze ook prima zonder doeken ).
Het kan dus wel als je het maar goed in de gaten houdt ( de temp dan he)
Zielig he altijd die inentingen, Neeltje hoeft gelukkig nog maar een keer.
groetjes!

Max heeft daarstraks zijn prikken gehad. Hij krijste de hele tent bij elkaar toen ze werden gezet, hij vond het maar niks. Ik heb hem daarna even in de maxi cosi laten slapen, maar ik heb hem nu toch in bed liggen. Ik heb hem in een slaapzakje met een lakentje erover. Ik denk nu: ‘Dat is eigenlijk net zo warm als een bakerdoek?’ Maar Max slaapt echt niet zo helemaal losliggend in bed, dan trapt hij de dekentjes weg. Hij heeft even gehuild, nu is het stil. Dadelijk moet hij er alweer uit voor de fysio, wat ook zielig is. Vandaag hebben we echt een ‘pestdag’ voor hem, hij moet allemaal dingen die hij niet leuk vind. Ik denk dat ik hem na de fysio ook gewoon inbaker, tegen het advies van het CB in…Ik weet het! Maar ik temperatuur hem vooraf en leg hem er alleen in een romper in. Ik ga ook vaak kijken…Ik vind dat hij toch rust nodig heeft en nu zie ik meteen alweer de onrust nu hij los ligt! Dat is echt een nadeel he van die prikken, dat je niet mag inbakeren. Terwijl onze kindjes dat echt nodig hebben. Max huilt alweer…dat wordt niks zonder doek…

Gats, zelfs ingebakerd doet hij geen oog dicht! Hij ligt maar te zuchten en te steunen en een beetje te jengelen. Hij had geen koorts 36,8…Ik zie aan hem dat hij erg moe is, maar waarom valt hij dan toch niet in slaap? Hmmmm…

Hier mijn zoontje ook altijd gewoon ingebakerd na een inenting. Noem het naïef maar wist toen niet eens dat het niet mocht. Is gelukkig altijd goed gegaan. Tja, dat hij nu niet wil slapen, ze krijgen toch een soort van virus ingespoten, kan goed zijn dat hij niet in zijn hum is ook al heeft hij geen koorts. Ze hoeven natuurlijk niet altijd koorts te hebben om zich niet lekker te voelen. Succes.

Ik weet dat het hier ook wel eens zo was. Misschien ff lekker bij je in bed pakken. Dat hij zich even geborgen voelt? Werkt hier wel eens. Maken er geen gewoonte van, maar als onze kleine huilt en niet lekker is wil die ook niet in zijn bed in slaap vallen.

Zetpil geven, in alleen zijn romper inbakeren en goed de temperatuur in de gaten houden! Ach kindjes kunnen flink van slag zijn van de prikjes. Mijn zoontje had bij de 1e eerste prikjes minder honger en liet grote gedeeltes van zijn flesjes staan…
Ach hoort erbij maar het is zo zielig bij die kleintjes!