Uitdagend speelgoed 11 maanden

Ik wil binnenkort wat nieuw speelgoed voor Joep gaan aanschaffen. Ik heb het idee dat hij behoefte heeft aan nieuwe uitdagingen. Nog een dikke maand en hij is alweer 12 maanden.
Heeft er iemand leuke tips voor me? Het uitelkaar halen en dingen uit iets anders halen vindt íe wel heel leuk. Speelgoed is vaak zo duur dus tips zijn welkom.

Joep speelt trouwens ook met alles wat hier in huis voor handen is bijv een lege colafles met een beetje water of mijn wasknijpermandje.

duplo is ook geweldig

iets met licht en geluid? robbie de rups of een ander lawaai makend speeltje

groetjes Kim, mama van Sofie,Victor & Alexander!!

“Opvoeden is een kind te helpen worden wat het is”

Dit had Nina allemaal gekregen toen ze 1 werd en speelt er nu ook nog heel vaak mee:
Een activitytafel te koop bij toys a rus (kan ze aan staan er zitten drukknopjes op met lichtjes en met verschillende tonen en melodieën

Een activytitafel die bevestigd is op een karretje waar ze achter kunnen lopen maar je kan ook het activitygeval eraf halen zodat hij ook zittend ermee kan spelen.

Een kubus met vormen, een spiegel en telefoon met geluidjes zitten op de kubus. Als de vorm in het juiste gat erin gaat hoor een geluid en lampjes gaan dan branden.

Met alleen een boekje kan ze zich ook goed mee ammuseren. (Dat doet ze dan 20 keer open en dicht)

Blokken

Groetjes chantal

chantal

Hoi,

Mocht je duplo wat duur vinden dan kan je ook megabloks nemen goedkoper hebben ook thema kokers. Deze heb je in echt grote blokken maar tegenwoordig ook in duplo formaat en die passen ook echt op de duplo. Was er eerst skeptisch over maar na een te hebben gekregen niet meer.

Ook wat uitgebreidere stoffen boekjes die je open en dicht doet met klitteband en waar ook dingen los inzitten. Ook het stoffen nijntje huis was een hit bij ons, iets van een loopauto of gewoon losse blokken.

Groetjes

lon106

Wij hebben hier voor Anna (Joep is ongeveer net zo oud) net een blokkendoos gekocht en hamertje-tik. In de box hebben we een activity-center van Ficher-Price, daar kan ze werkerlijk uren mee spelen!

Zelf vind ik altijd dat houten speelgoed voor kinderen leuker is omdat ze meer hun fantasie en enthousiasme in kwijt kunnen.

Een tip, als je eens een rommelmarkt afstruint voor leuk speelgoed, kan je veel geld besparen. Zo heeft mijn moeder die activity-center voor 1 euro op de kop kunnne tikken. Die dingen zijn in de winkel nieuw, bijna 20 euro!! Dat scheelt!

een telefoon, bedoel ik niet mee zo’n mobiel maar in de vorm van een ouderwetse telefoon.
Heb ik voor lieke ook gekocht en die zit er de hele dag mee aan haar oor haha
Je kunt die telefoon ook meetrekken zit een touwtje aan.
voor 7,99 bij top 1 toys

groetjes Gytha

hoi

ik heb niet alle berichtjes gelezen dus ik weet niet of het er al bijstaat maar mijn dochtertje vond een blokkendoos heel erg leuk (vooral open en dicht doen en blokken via de grote opening erin te doen) en nog een speelgoed ding waarvan ik niet weet hoe het heet. je ziet het heel erg vaak bij de dokter oid van die spiralen waar kralen omheen zitten die je kunt verschuiven. daar was ze helemaal weg van. en als hij al iets kan stappen is een loopkar (wij hebben een houten) wel heel erg leuk.

groetjes angela

hallo,

Ik ben lid geworden van de speelotheek bij ons in het dorp. Dat is heel leuk, want je mag er speelgoed lenen voor 3 weken. Ik leen b.v. een doos met duplo, puzzels, blokken, enz. Want alles nieuw kopen is inderdaad heel duur. Voor de eerste verjaardag van Jasmijn krijgt ze van ons de Babywalker van V-tech. Ze vindt hem helemaal super. Verder krijgt ze een ton met duplo blokken. Een vormenstoof is ook leuk, en de telefoon van fisher Price is ook een topper. Of een zandbak?
Succes ermee!
Groetjes van Martine