Uitbakeren gaat nog steeds niet

Pfffff…het wil maar niet lukken met Julia uitbakeren. We zijn al een week of vijf bezig en nog gaat het moeizaam. Overdag slaapt ze in de slaapzak en dat gaat wel. Maar haar slaapjes zijn dan zo kort, hooguit een uur, dat ze doodvermoeid is aan het eind van de dag. Ze is zo moe dat ze passief is en niet wil spelen. Soms speelt ze wild hoor, maar ze kan ook heel sloom onder de babygym liggen. Als we haar na de fles in bed leggen, rond 1900 uur, is ze hyper door de vermoeidheid en slaat ze haar speen uit. Dan is het brullen. Ze houdt dan niet meer op. We hebben haar weer ingebakerd en hup, ze sliep. Het inbakeren was super, maar het uitbakeren gaat niet, ondanks het heeeel langzame afbouwen. Ik begin me zorgen te maken, want ze kan het echt niet. Ze is al 6 maanden en haar handjes maaien nog steeds. Ze slaapt soms wel goed zonder doek, maar meestal vrij onvast. Zou ik hulp moeten vragen aan een deskundige? En aan wie dan? De verpleegkundige van het cb kwam met dingen die we allang wisten en geprobeerd hebben…Moeten we door blijven zetten, ook als ze na een half uur nog steeds huilt om haar uitgevallen speen en rusteloos ligt te draaien? Alleen de bakerdoek helpt dan!

Groetjes Rainbow, trotse mama

He meid,

Wat vervelend. Wij hebben nooit ingebakerd, dus kan je niet concreet adviseren over uitbakeren. Mijn gevoel zegt wel: schakel een deskundige in en blijf niet alleen aanmodderen. De wijkverpleegkundige bedoel ik dan niet, er bestaan toch ook deskundigen mbt inbakeren en uitbakeren? Heel veel succes verder.

Groetjes!

Lilypie Eerste Verjaardag Ticker

Hallo,

Ik heb Kiki ook ingebakerd toen ze jonger was en bij ons ging het ook niet geweldig , het afbouwen. Ze is heel druk en beweeglijk en ze sloeg zichzelf vaak wakker. De slaapzak hielp soms als vervanger maar ook niet altijd. Wij hebben haar op een gegeven moment toch laten huilen en dat heeft maar een week geduurd ofzo. Wij moesten gewoon echt ff volhouden. Na een paar dagen begon ze ook te duimen, erg handig! Dat afleren wordt straks weer een probleem maar goed.

Succes ermee!

dat overdag minder slapen herken ik wel, maar bedenk wel dat ze al 6 maanden is en dat het ook gewoon kan zijn dat ze minder slaap nodig heeft overdag.
maar goed als ze aan het eind van het liedje oververmoeid is is het natuurlijk ook niet goed.
laat je haar wel is huilen overdag? als ze wakker wordt? even checken of alles goed is en dan maar laten liggen?
probeer gewoon is? al duurt het een half uur of een uur gewoon laten gaan.
wel elke keer om de 10 minuten even kijken, tut geven knuffeltje wat ze fijn vind, kusje en dag dag julia zo een paar keer om de 10 minuten uiteindelijk 15 min wachten.
ik weet dat dat heel moeilijk is maar als ik het idee heb dat rico oververmoeid is dan heeft ie gewoon pech en gaat gewoon in bed liggen of hij het nou leuk vind of niet.
soms huilt hij echt hard en dan heb ik zoiets van: hmm kwijlen rode wangen, oke dentinox en het is weer goed, tut erna geven en hij slaapt weer binnen een half uur.
verder over het ontbakeren precies hetzelfde al is dat zo s’nachts. ik weet dat je er een paar waarschijnlijk hondsberoerde nachten van krijgt, maar gewoon doen JIJ bent de baas en niet zij
mocht dat na een week nog niet helpen kun je het cb of deskundige om hulp vragen, maar als ik jou was zou ik wel eerst even doorzetten met laten huilen vooral in de nacht, even kijken tut geven knuffel en klaar, ze moet het echt zelf doen jij kunt alleen de hulpmiddelen aanreiken.
en meis ze is 6 maanden ze hebben die doek in principe niet echt ndoig meer en het advies is ook dat ze rond die koers uitgebakerd moeten slapen. nouja…mijn advies staat hierover. en hoe rot en moeilijk ook. soms is laten huilen het beste om het te leren. zo was het hier ook en ik denk niet dat rico de enigste baby is bij wie het zo werkt.
succes meis

oh en by the way;
geef jij s’avonds of s’ochtends pap?
zou dat dan naar de laatste voeding doen…enne ja dat was het wel
overdag misschien in het donker leggen om het slaapje dan anders snapt ze dadelijk niks meer van dag en nacht, alhoewel die biologische klok werkt ook nog altijd

<a href=“http://lilypie.com”>[img]http://lilypie.com/pic/090220/aQNa.jpg" alt=“Lilypie Eerste Verjaardag Pic” width=“100” height=“80” border=“0” />[img]http://b1.lilypie.com/zrpfp1.png" alt=“Lilypie Eerste Verjaardag Ticker” border=“0” /></a>

Gewijzigd door - isa-schatje-isa op 28 Feb 2009 20:36:45

Uitbakeren is hier ook een probleem. Mijn ventje is 3 maanden, dus ik heb nog wel even de tijd, maar zie het ook somber in. Hij is ook zo bewegelijk dat als we hem in een slaapzakje leggen dat hij dan snel wakker wordt en dan als hij gaat huilen met zijn armpjes boven de dekentjes komt en blijft spartelen. Hij komt dan heel moeilijk weer in slaap. Wij zijn dus weer begonnen met inbakeren en ik ga het bij 4 maanden (de 3de prik) weer proberen.

Wat betreft het laten huilen, werkt dat echt? Hoe erg huilen jullie kindjes dan. Als Dani nl echt overstuur is dan loopt hij echt te krijsen, tranen biggelen over zijn wangen, hij is helemaal heet en blijft dan af en toe hangen in zijn verdriet. Als hij zo overstuur is heeft het geen zin om naar hem toe te gaan en te aaien en weer weg te gaan, want dan is hij nog meer overstuur. Kan me bijna niet voorstellen dat hij dan uiteindelijk inslaap zou vallen.

Wij kunnen voor het helpen uitbakeren contact opnemen met iemand van het CB, maar die vertellen je inderdaad dingen die je eigenlijk al weet:

• goed naar je kindje kijken (moe/honger/willen spelen etc)
  • rustig tegen hem/haar praten wat je gaat doen
    etc etc
    Ik vind zelf dat je daar eigenlijk weinig aan hebt.

Hoi Saro,

Kiki huilde ook echt heel erg, maar ik heb toch doorgezet… Het was zo erg dat ik beneden met haar mee zat te janken… Maar uiteindelijk helpt het echt!

Groetjes

Jeetje dat lijkt me echt wel zwaar!
Aan de andere kant moet je denk ik ook niet vergeten dat wij het misschien nog wel erger vinden dan die kleintjes. Op zo’n moment zijn ze hartstikke verdrietig en overstuur, maar een uur later bijvoorbeeld is hij weer lekker aan het spelen en lachen en is het volgens mij dan alweer vergeten. Terwijl wij er nog wel aan denken. Of zouden die kleintjes het allemaal onthouden (ik weet het niet meer hoor van vroeger )

Hoi,

Hier een moeder die in overleg en na observatie d’r dochter tot negen maanden ingebakerd heeft gehad. Overdag had ze op een gegeven moment de ochtendslaap onder de knie toen dat zover was hebben we haar zo twee weken laten wennen. Daarna zijn we de middagslaap gaan doen toen ze dat met veel pijn en moeite onder de knie had zijn we na drie weken begonnen met de benen losser daarna na een week wennen 1 arm eruit weer als dat goed ging weer een week zo gelaten en toen geheel. Dat duurde even een week slaaploze nachten gehad maar het werkte.
Onze dochter bleek zich namelijk helemaal niet om te rollen in d’r slaap die was blij dat ze er eindelijk in lag en kon slapen.
( en misschien andere oplossing weet niet van af welke leeftijd ze ze mogen maar kidivaltabletten)

heel veel sterkte en groetjes,

lon106

Goh, wat een verhalen allemaal. Aan het cb heb je wat dat betreft niet veel. Ik kreeg tips om langzaam af te bouwen, maar dat wist ik natuurlijk allemaal allang! We zijn al weken bezig met 1 armpje, het andere armpje, 's ochtends proberen, 's avonds proberen…Julia is en blijft onrustig. Ik moet haar eigenlijk echt inbakeren om haar rustig te houden. Ze rolt ook nog niet, dus het is nog niet ECHT noodzaak dat ze uit de doeken gaat, maar toch…Ook op het kdv vinden ze dat ze beduidend minder en lichter slaapt. Ik weet niet goed bij wie ik moet aankloppen, want ik ervaar het toch als een probleem. Mijn vriend niet. Die vindt het dus ook niet nodig om een deskundige om raad te vragen. Hij denkt dat ze het vanzelf wel leert. Maar ik vind het zo zielig: mijn meisje WIL wel slapen, maar KAN het niet alleen. Ik merk dat ze passiever is, minder speelt, minder lacht…Terwijl ze van nature een vrolijk kindje is. Ze is alleen (over)vermoeid…Misschien moeten we inderdaad wel nog een keer iets met de beentjes proberen, dat hebben we niet gedaan. Na de armpjes gingen we meteen naar de slaapzak. Misschien hadden we beter even ook een beentje los kunnen maken? Goede tip, dat ga ik proberen! Bedankt voor jullie raad!

He wat vervelend Rainbow… hier helaas geen tips maar wel wat medeleven. Sterkte ermee en het gaat jullie vast en zeker lukken!!

groetjes

wat rot dat het alsmaar niet wil lukken.
een tip die ik heb gekregen, 2 slaapzakjes of wat dan ook oprollen en onder bij de beentjes leggen aan de zijkanten waar ze niet bij kunnen.
ZONDER doek allicht.
en dan strak instoppen met dekbedje enof wikkeldoek (moet je wel een iets dikkere wikkeldoek hebben, moet je van bambino ofzoiets kijken die zijne cht fijn!)
en meid…heb je al een tijdje echt DOORGEZET gewoon een dag of 3/4 zonder doek? hoe moeilijk ook maar heb je het gedaan? want dat doet echt vaak wonderen

en Saro:
ja rico huilde dan echt heel hard.
ik ging er wel naartoe maar haalde hem er niet uit, hooguit even tot hij weer rustig werd eventueel boertje doen ofzo maar dan maar huilen even, want geloof me, dadelijk is het zo ver dat ze JOU de baas zijn, en believe me dat wil je echt NIET.
rico was ook al bijna zo dat ie me overal toe kon drijven, echt ik rende maar. gevolg: extreme oververmoeidheid, rugklachten, hoofdpijn klachten somberheid noem maar op.
nu weet hij dat ik degene ben die beslist hoe of wat en niet hij. hoe zielig ik het ook vind maar anders schoot het niet op. soms moet je even hard zijn…en ik snap mama hartjes zijn heel zacht. maar gewoon doen

<a href=“http://lilypie.com”>[img]http://lilypie.com/pic/090220/aQNa.jpg" alt=“Lilypie Eerste Verjaardag Pic” width=“100” height=“80” border=“0” />[img]http://b1.lilypie.com/zrpfp1.png" alt=“Lilypie Eerste Verjaardag Ticker” border=“0” /></a>

Gewijzigd door - isa-schatje-isa op 02 Mar 2009 17:07:02

Hoi,

Toen het bij ons niet lukte hebben met cb en ha overlegd wat nu te doen teon is besloten dat zolang zij zich niet in d’r slaap ging omrollen en wij regelmatig gingen kijken ( eigenlijk dus op eigen risico) zijn we door gegaan.

Misschien even met ha overleggen als je echt zorgen maakt.

groetjes

lon106

ja oke maar ze moeten toch ooit zonder doeken slapen en hoe eerder je begint met afbouwen hoe beter, want je weet dat ze vanaf 6 maanden toch moeilijker dingen kunnen afleren wat dat betreft dan.

Lilypie Eerste Verjaardag PicLilypie Eerste Verjaardag Ticker

Hoi,

Ja klopt wel maar als je toch afbouwd en het doet jou kindje niet goed. Dan is dat ook niet de oplossing daarom hebben we haar nog een keer goed laten onderzoeken. En wij weten nu uit ervaring dat het toch kan werken later afbouwen. Mischien juist dan wel bij deze kindjes die het langer nodig hebben omdat ze het dan beter kunnen accepteren. Ik weet het niet.
Wij hebben gewoon na een paar weken extreem langzaam afgebouwd.

Groetjes

lon106

quote:
Maar ik vind het zo zielig: mijn meisje WIL wel slapen, maar KAN het niet alleen. Ik merk dat ze passiever is, minder speelt, minder lacht...Terwijl ze van nature een vrolijk kindje is.

Ik weet hoe frusterend het soms klinkt … maar als ik het zo lees is dit ook de combinatie met het sprongetje van 6 maanden…?!

Kop op he meis!!

Misschien is het inderdaad de combi met het sprongetje? We leggen haar nu gewoon weer met één arm los en dan gaan we naar het benen in de doek laten en armpjes los…We doen het heeeeel langzaam aan. En anders, als het écht niet lukt, vraag ik advies aan Ria Blom, expert op het gebied van inbakeren…Het is zoooo moeilijk! Pfff!

Hoi, wij zijn na de bakerdoeken overgestapt op de puckababy. Deze zit al losser zodat ze al wat meer vrijheid hebben. Toen Puck 7 of 8 maanden was, was haar puckababy vies en moest ik noodgedwongen haar in een slaapzak leggen. Ze heeft een uur gehuild. Tsja, toen maar doorgzet. Een week was het brullen (steeds korter) en toen was het klaar.

Groet Loes

Mijn zoon is nu vier en een halve maand en ik ben ook druk bezig met uitbakeren, maar idemdito wat een hel. Hij valt wel in slaap 20minuutjes scvhrikt wakker van zijn handen en is helemaal hysterisch. Heb geprobeerd met een slaapzak maar het is echt drama. En heb hem ook wel eens een half uur laten huilen, wordt alleen maar harder. weet me ook geen raad

volimteh