Uit zichzelf plassen en nu?

Mamma’s … Sinds 2 dagen plast Fabienne uit zichzelf op het potje, super natuurlijk Ik hoef niets meer te vragen, doet het zelf. Als we thuis zijn dan loopt ze in haar onderbroekje zonder luier (met shirtje) door het huis. De volgende fase lijkt me om haar aan te kleden en zodra ze het aangeeft, haar te laten plassen en misschien ook te poepen op de pot. Dit laatste heeft ze nog niet gedaan. Dan maar zien wat er van komt.

Mijn vragen; zal ik haar luier aflaten? Ook buitenshuis?

Ik ben toch een beetje onzeker wat betreft het zindelijk te laten worden dus heel graag jullie advies!

Groetjes Esther

Ik zou 'm aflaten, ze is supergoed bezig! En dan maar blijven benadrukken dat ze plassen én poepen op de wc moet doen. En heeft ze eens een ongelukje, kan gebeuren. Geen paniek, gewoon verschonen en nieuwe kansen. Buitenshuis zou ik de luier ook aflaten en gewoon voor het weggaan even laten plassen.

Groetjes,
M

“Ik zou graag de ideale moeder zijn, maar ik heb het te druk met het opvoeden van m’n kind”

Dank je Mriek vind het ook super goed van haar, ze lijkt het nu echt op te pakken. En naar de Peuterspeelzaal ?? wel of geen luier??

Groetjes Esther

Even overleggen met de psz hoe ze omgaan met zindelijkheidstraining, maar het lijkt me dat hij daar ook gewoon uitkan. Hier op het kdv (is natuurlijk wel anders dan de psz) gaan ze gewoon mee met de plasrondes en tussendoor als het kindje het zelf aangeeft. Maar heeft het twee ongelukjes gehad, dan doen ze weer een luier om, omdat het anders te gortig wordt voor hen om te blijven verschonen. Dat vind ik jammer, maar begrijp het wel.

Groetjes,
M

“Ik zou graag de ideale moeder zijn, maar ik heb het te druk met het opvoeden van m’n kind”

Inderdaad gewoon even overleggen op de psz.

Seth is 4 ochtenden geweest zonder luier, maar had (naast 2x op de wc plassen) ook elke ochtend een ongelukje.
Daarom hebben we nu afgesproken dat hij een luierbroekje aanheeft en dat hij wel gewoon aangeeft als hij moet plassen en de juffen vragen het ongeveer 2x per ochtend aan hem. (En hij gaat natuurlijk gewoon mee met de plasronde).

Liefs, Anne

hier op het kdv zijn ze juist heel erg mee werkend met het zindelijkheids proces. Ik had bo vorige week een luier broekje aan gedaan omdatik niet wilde dat hij daar telkens een ongelukje had, want dan zijn ze daar ook zo druk mee. Zegt de leidster: nee joh, laat lekker die luier uit, zet hier een tas met kleren neer, dat komt wel goed, daar worden we voor betaald!! Dus hier gelukkig (hopelijk) vanaf nu geen luier mee overdag!!

liefs woezel

Lilypie Third Birthday tickers

Ik zou die luier lekker aflaten als ze zo goed bezig is. En ook zoveel mogelijk buiten de deur. Anders word het ook wel verwarrend de ene keer wel een luier en de andere keer niet. Gewoon altijd 1 a 2 stellen schone kleding in je verzorgingstas en een tasje om natte kleding in te doen. Gaat vast een keer gebeuren dat ze onderweg een ongelukje heeft en vaak vinden ze dat zelf echt niet leuk. En hoe meer dat ze een hekel krijgen aan die natte broeken hoe beter. Naar de psz zou ik haar ook zonder luier laten gaan. Gewoon een tasje met kleding meegeven en het even met de leidster bespreken. Wat bij Rens ook wel werkte om hem dan eerst zelf even daar te laten plassen zodat het nieuwe eraf is. Ik zou haar denk ik binnenshuis ook gewoon aankleden. En proberen om haar af en toe ook eens op de wc te laten plassen, wel zo makkelijk als je de deur uit moet. Evt zijn er ook speciale potjes te koop voor onderweg die afsluitbaar zijn.

Groetjes Ramona

[img]http://lb1m.lilypie.com/TikiPic.php/WMdZJqM.jpg" width=“91” height=“80” border=“0” alt=“Lilypie - Personal picture” />[img]http://lb1m.lilypie.com/WMdZp2.png" width

Gisteren is ze mee geweest naar de supermarkt en dit ging prima. Nu ook gewoon aangekleed, ze geeft het goed aan als ze moet plassen. We zetten nu dus gewoon door, geen luier meer om … en extra kleertjes mee in het geval van een ongelukje.

Groetjes Esther

Top!

Groetjes,
M

Vanmiddag zonder luier naar de kinderboerderij geweest, vervolgens een happy meal bij de MC Donalds … ze gaf aan te moeten plassen, 2x … vervolgens weer plassen dus ik weer snel weer naar de toilet, gelukkig zat ik vlakbij (bewust gedaan) en zat er een remspoor, de rest plonste in de pot! Maar ze had meer poep bleek later en was te laat met aangeven dus dat was een ongelukje, en een beste want haar hemd zat onder hahahaha. Gelukkig had ik onderbroekjes mee genomen, doekjes … zijn we gelijk naar huis gegaan, eten was toch op en hopla in bad! Alles bij elkaar gaat het dus goed. En ja een kind zonder een ongelukje van nog geen 3 jaar mag

Tuurlijk, hoort erbij. Maar ze is goed op weg!

Groetjes,
M

Wat fijn joh dat het zo goed gaat. Ik zou zeggen lekker die luier overal weglaten ook als je weggaat. Ze zullen het toch eens moeten leren en als het thuis zo goed gaat is dat een mooi moment.

Groetjes,
Sandra

Lilypie Fourth Birthday tickers
Lilypie First Birthday tickers

Had het echt niet zo snel verwacht Sandra maar ben natuurlijk apetrots! Morgen maar zonder luier naar de PSZ … ben benieuwd

Ik heb even meegelezen, want Eef zat in precies dezelfde fase als Fabiënne en ik durfde ook niet goed zonder luier naar bv de AH te gaan. Ik kies er nu voor om een luierbroekje aan te doen, maar als we dan terug zijn, vergeet ik dat vaak uit te doen en dan plast ze wel weer in dat broekje. Dat is inderdaad niet duidelijk voor haar, dus ik ga nu ook maar gewoon proberen wat jullie ook doen en haar altijd zonder luier laten lopen. Ze had vrijdag zelfs een drolletje gemaakt op het potje. Ik zag het niet, het was bij papa en het was echt een mega-exemplaar! Ze was er zelf erg trots op!

Maar toch even een paar vragen nog:

• 's nachts en met de middagslaap wel een luier aan???
  • wat doe je als ze moeten plassen op een plek waar het niet 1-2-3 kan, bv tijdens het lopen of in een winkel waar ze moeilijk doen over het gebruik van de wc?
  • hoe vaak hebben jullie kindjes poepongelukjes gehad? Eva heeft nog maar 1x op de pot gepoept.

Groetjes Rainbow, trotse mama

@Rainbow … Fabienne heeft 2x op de pot gepoept dus dat is ook echt nog minimaal vergeleken met het plassen, dit gaat goed thuis. En elders ook als er een toilet is. Hebben gisteren nog een vies poep ongelukje gehad, bwahhhh … we moesten ook echt gelijk naar huis en hup in bad whahahaha. Hemd onder, onderbroek niet over te spreken!

• 's-Nachts en tussen de middag (slapen) doe ik Fabienne ook een luier aan, de rest van de dag niet.

• Ga ik naar de stad om te winkelen dan kan het gebeuren dat ze onderweg moet plassen, toch een winkel, restaurant binnen stappen of we de wc even mogen gebruiken, kan het in de ene winkel niet, dan een andere maar ik begrijp je vraag hoor! Het is lastig! Vanmorgen ook weer zonder luier naar de groenteboer, moet ze plassen of poepen dan stop ik gewoon ergens langs een weg waar ze even kan zitten. Moet wat?

Mijn vriend zij al … waarom neem je de pot niet mee in de auto voor het geval dat het nodig is? Mjah, zo’n gek idee is het niet. Dan kan ze toch fatsoenlijk haar behoefte doen